פציעות ומחלות כף יד – מחלות מקצוע

אם המקצוע שלכם מצריך שימוש ממושך וחוזר בכפות הידיים, דעו שגם אתם חשופים למחלת מקצוע. המקצועות השכיחים ביותר במקרה של מחלות מקצוע ופציעות כף יד הם מקצועות תעשייה, עובדי יצור ובתי אריזה, נגרים, מסגרים, שיפוצניקים, מכונאים, מפעילי ציוד כבד ועוד, אבל בהחלט לא רק הם.
גם  עובדי הייטק היושבים שעות ארוכות ומקלידים ללא הרף, כותבי תוכן או עוסקים בתחום הדיגיטל המצריך שימוש ממושך במקלדת – חשופים לפציעות בכף היד.

בכל אחד מהמקצועות בעולם ישנם סיכונים מסוימים העלולים לחשוף את העובד לפציעות ופגיעות. כשאנו מדברים על סיכונים, לא מדובר רק על פציעות מפגיעות חד פעמיות כמו נפילה, שבר או חתך, המוגדרות כתאונת עבודה. מחלות מקצוע בשונה מתאונות עבודה, נגרמות בשל פעילות או תנועה החוזרת על עצמה לאורך זמן, חשיפה ממושכת לתנאי עבודה לקויים ועוד.
במקרה של מחלת מקצוע, עובדים שכירים ועצמאיים עשויים להיות זכאים לפיצוי כספי בהתאם למידת הנזק שנגרמה והוכחה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

סוגי מחלות כף יד המוכרות כמחלת מקצוע

פציעת כף היד המוכרת והנפוצה ביותר, בעיקר בעידן המסכים היא תסמונת התעלה הקרפלית (CTS – Carpal Tunnel Syndrome)
תסמונת התעלה הקרפלית היא דלקת המתאפיינת בלחץ על העצב המדיאני באזור שורש כף היד הנגרמת מפעולות קבועות, חוזרות ונשנות באמצעות כף היד או אחיזה בכלי עבודה המייצרים רטט במשך שעות רבות.
פעולות כמו אחיזה במברגה, פטישון, כלי עבודה פנאומטים, הקלדה, כתיבה, גלילה של עכבר המחשב, חיתוך או עבודה בפס ייצור המצריכה פעולה חוזרת באופן קבוע.
התסמונת מתאפיינת בזרמים, נימולים, עקצוצים,שריפה  ורדימות בכף היד ולאורכה.
אבחון תסמונת התעלה הקרפלית מתבצע על ידי בדיקת EMG, ובלא מעט מקרים, זו תהיה מוכרת בתביעת מחלת מקצוע ותגרור קבלת פיצוי כספי מביטוח לאומי.

מחלות כף יד שכיחות נוספות המוכרות לעיתים קרובות כמחלות מקצוע הן:

מרפק טניס (Tennis Elbow)– היא פציעת כף יד נפוצה ובניגוד לשם שלה אינכם חייבים לעסוק בטניס על מנת לסבול ממנה.
מדובר בדלקת כרונית בחלק החיצוני של המרפק, הסימפטומים הם כאבים באזור המרפק, חולשה באחיזה וקושי בביצוע פעולות פשוטות כמו פתיחת דלת או פקק של בקבוק, פציעת מרפק טניס נגרמת כתוצאה מעומס רב על שרירי האמה במקרים של הרמת משאות כבדים או פעילות ספורטיבית, ומתאפיינת בכאבים ממוקדים בחלק החיצוני של המרפק.

מרפק גולף( Golf Elbow)– מדובר בדלקת כרונית בחלק הפנימי של המרפק בגידים האחראיים בין היתר על הפעלת האצבעות ושורש כף היד. הסימפטומים הם כאבים באזור המרפק, חולשה באחיזה וקושי בביצוע פעולות פשוטות כמו סיבוב מפתח או לחיצת יד, פציעת מרפק גולף נגרמת כתוצאה מעומס רב על שרירי האמה במקרים של הרמת משאות כבדים או ביצוע תנועות סיבוביות , ומתאפיינת בכאבים ממוקדים בחלק הפנימי של המרפק פנימה ומעלה באיזור היד הקדמית.

אצבע הדק / טריגר פינגר (Trigger Finger)– היא דלקת בגידים המכופפים והרקמות העוטפות את כף היד הנגרמת מביצוע תנועות חוזרות ונשנות או מאמץ גדול של היד, עובד אשר סובל מאצבע הדק התלונן לרוב על אצבעות ש “ננעלות” “קופצות” “נתפסות” תוך כדי ביצוע עבודה או במנוחה, נפיחות וכאבים בכף היד. פגיעה זו נפוצה מאוד בקרב אנשי העבודה (חשמלאים, מכונאים מסגרים ועוד) המרבים לאחוז בלחץ ולבצע שימוש כלי עבודה שונים.

תסמונת תעלה קוביטלית (Cubital Tunnel Syndrome)- היא לכידה של העצב האולינרי בתוך התעלה הקובטלית שבאזור המרפק ונגרם לרוב מביצוע פעולות משיכה והרמת משאות, הסימפטומים הם כאבים בעת משיכה וירידה בתחושה באצבעות הזרת והקמיצה. עובדים רבים בתחום התעשייה והייצור סובלים מבעיה זו ועשויים להיות זכאים לפיצוי כספי.

ארתריטיס של כפות הידיים(OSTEOARTHRITIS)- מדובר בשחיקה של הסחוס במפרקי האצבעות של כף היד, שחיקה זו גורמת לחיכוך בין המפרקים דבר שמוביל לכאב עמוק באגודלים ואצבעות הידיים, הגורמים לפגיעה זו הינה ביצוע פעולות מונוטוניות עם האצבעות או אחיזה לאורך זמן בכלי עבודה.

כל אחת מהמחלות המוזכרות במאמר זה, עלולה לקרות כתוצאה מעבודה ומלווה בכאבים עזים הפוגעים פגיעה ממשית באיכות החיים, ובמקרים של מחלת מקצוע, עשוי להיגרם מצב של אי כושר עבודה זמני ובמקרים חמורים – לצמיתות.

האם מגיע לי כסף?

במקרה של מחלת מקצוע יש צורך בהגשת תביעה להכרה בפגיעה. עובד אשר אינו יכול לשוב ולעסוק במקצוע שלו ונעדר ממקום העבודה לימי מחלה ולצורך בדיקות, טיפול ואבחון – עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מהביטוח הלאומי, אך גם מי שסובל מפגיעה כתוצאה מעבודתו וממשיך לעבוד כרגיל עשוי להיות זכאי לפיצוי.
 במקרה של תביעת מחלת מקצוע, מתכנסת וועדה הקובעת לפני הכל האם המקצוע ממנו נגרמה הפציעה עומד בקריטריונים של הביטוח הלאומי כאחד מהמקצועות המוכרים לצורך הכרה במחלת מקצוע.
במידה ואכן מדובר במחלת מקצוע, תבדוק הוועדה באילו אחוזי נכות מדובר ולפי כך, ייקבע הפיצוי הכספי לנפגע. במקרים בהם הפגיעה תוכר כמחלת מקצוע בביטוח הלאומי, ישולם לנפגע פיצוי כספי המחושב על בסיס ממוצע שלושת החודשים האחרונים במקום העבודה בהתאמה לאחוזים שקבעה לו הועדה. מידע מלא ומחשבון לחישוב סכום הפיצוי.

הניסיון שלנו הפיצוי שלכם, תביעת מחלת מקצוע עם זכות ויוזמה

המוסד לביטוח לאומי, כמו כל חברת ביטוח אחרת אינו ממהר לפסוק לטובתכם ולשלם כספי פיצויים לנפגעים. בעת הגשת תביעה יש צורך בהיכרות מעמיקה עם המערכת, הדקויות בחוק ולא מעט התעסקות בירוקרטית. בדיוק בזמן כמו זה, בו אתם סובלים ממחלת מקצוע, מתקשים לבצע פעולות פשוטות ובמקביל נפגעה ההכנסה שלכם – אנחנו כאן, כדי לעשות את כל אלו עבורכם.
מילוי הטפסים, הכנה וליווי לוועדה רפואית, הכל על ידי צוות מקצועי המתמחה בדיוק בתביעות מסוג זה.

פציעות כף יד המוכרות כמחלות מקצוע

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי