טניס אלבו מחלת מקצוע

מרפק טניס (טניס אלבו) או בשפה הרפואית אפיקונדליטיס הוא מצב המאופיין בכאב ממוקד בחלק החיצוני של המרפק הנובע מפעילות יתר של גידים סביב המרפק. הכאב מוקרן גם לאזור שורש היד והאמה מה שמגביל וגורם לחולשה של היד עד כדי קושי ביצוע פעולות פשוטות כמו לחיצת יד, אחיזה בדברים, סיבוב מפתח ועוד.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

תסמיני טניס אלבו

במרבית המקרים, במסגרת בדיקה רפואית לא ימצאו סימנים חיצוניים אך בעת לחיצה על האזור תמצא רגישות. הפציינט יתלונן על כאבים בעוצמות שונות באזור המרפק והאמה בזמן ביצוע פעולות פשוטות, חולשה באחיזה ובמקרים חריפים יתכן קושי ובכיפוף ויישור של המרפק הכאב יכול להיות פתאומי וחד שמגביל משמעותית את התפקוד היומיומי. לעיתים ניתן למצוא את הכאב גם במנוחה. ישנם חולים המתארים את התחושה כאחיזה חזקה וכואבת בזמן ביצוע פעולות מסוימות. הכאב נוטה להחמיר עם הזמן במידה ולא מטפלים בבעיה.

סיבות להיווצרות טניס אלבו

טניס אלבו או מרפק טניס זה מצב המתרחש כתוצאה משימוש יתר במרפק, בעיקר מפעילויות חוזרות עם הגפה שגורמות לגירוי וקרעים באחיזת גידי האמה למרפק. גם השם של התסמונת מרמז על אחת הסיבות מרבות אחרות – אנשים שמשחקים טניס עלולים לבצע חביטות באופן לא נכון הם בשכיחות גבוהה לפתח טניס אלבו מחלת מקצוע. כמו כן, בעלי מקצוע או תחביב אחרים העלולים לפתח תופעה זו:

  • מכונאים
  • מסגרים
  • חשמלאים
  • ציירים
  • טבחים
  • מכונאים
  • קצבים
  • עובדי כפיים מסוגים אחרים אשר עובדים עם כלי עבודה רוטטים ומבצעים תנועות סיבוביות רבות במסגרת עבודתם.

מרפק טניס “פופולארית” בקרב אוכלוסיית מבוגרים בגילאים 30-50 אך בכל זאת ניתן למצוא אותה בכל גיל עקב פעולה חוזרת ונשנית של פרק כף היד.

> מעוניינים לדעת עוד זכויותכם בגין מחלת מקצוע?

אבחון טניס אלבו

אבחון טניס אלבו מתבצע על ידי רופא באמצעות בדיקה גופנית פשוטה. הוא בודק איזה לחיצות גורמות לכאב והיכן. בדרך כלל האבחנה הפיזית היא כמעט וודאית ולכן אין כמעט צורך בצילומים או בדיקות אחרות.

טניס אלבו Tennis elbow מחלת מקצוע

טיפול בTennis elbow

הטיפול בטניס אלבו משתנה בהתאם לנסיבות של האדם ובהתאם לגילו ולחומרת הכאב ממה הוא סובל. במרבית המקרים טיפול תורפתי וזריקות מקומיות מאפשרות פתרון מהיר גם בשיכוך הכאב וגם בפתרון הבעיה. רק במידה וקיימת פגיעה קשה המטופל יופנה לניתוח. כמו כן, במידה ודרגת הכאב פוגמת בתפקוד היומיומי יהיה ניתן להסתפק במנוחה רבה, קירור האזור ושימוש בתרופות נוגדות דלקת וכאבים. במידה והטיפולים האלה לא נמצאים כמועילים וקיימת החמרה במצב – הרופא המטפל יפנה את המטופל לפתרונות כפיזיותרפיה, נטילת סטרואידים, זריקות ובמקרים נדירים ניתוח.

טניס אלבו מחלת מקצוע זו זכות ויוזמה!

במידה ונחשפת לטניס אלבו בעקבות המקצוע שלך, חשוב שתדע שחברת זכות ויוזמה בעלת ניסיון רב בליווי וייצוג תובע כמוך בתחום טניס אלבו מחלת מקצוע.

באמצעות ההיכרות המעמיקה שלנו עם כל סוגיות הרפואיות, הבירוקרטיות הכרוכות בתהליך התביעה, הידע הרב אשר צברנו בתחום אנו  נחזק את התיק הרפואי שלכם, נסייע ונלווה אותכם בתהליך הגשת התביעה בגין טניס אלבו מחלת מקצוע וליהנות מפיצוי מקסימלי תוך שיקום תומך ומקצועי לפי הצורך.

אם אתם סובלים מTennis elbow מחלת מקצוע ממשו עוד היום את זכויותיכם הרפואיות עם זכות ויוזמה.
לכל שאלה התקשרו ללא התחייבות.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי