תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

בין אם אתם שכירים או עצמאיים במידה ואתם מאבדים את היכולת להמשיך לעבוד ולהתפרנס כתוצאה מפציעה או מצב בריאותי קשה באופן זמני או קבוע, יש באפשרותכם להגיש תביעה לחברות ביטוח, קרנות פנסיה והמוסד לביטוח לאומי בכדי לתבוע פיצויים עקב אובדן כושר עבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחד מזכויות העובדים המעוגנות בישראל בחוקי מגן. ועדיין אנשים רבים מגלים כי ישנו פער בין הזכויות כפי שהן מופיעות בפוליסה לבין איך לממש אותן בפועל.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

תהליך תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה

על פי חוק חוזה הביטוח, במידה וקרה דבר או מקרה על המבוטח למסור לחברת ביטוח הודעה על המאורע. ניתן לעשות בכתב (לוודא קבלה!) או בעל פה.לאחר הגשת התביעה חברת הביטוח תפעל לבירור ותאתר את התיק הרפואי על מנת לברר סיבות איבוד כושר העבודה וייתכן שתזומנו על ידי חברת הביטוח לבדיקה רפואית. אנו ממליצים לכם להגיש תביעת תאונות עבודה כמה שיותר סמוך לתחילת איבוד כושר העבודה על מנת שחברת הביטוח תשלם לכם את התגמולים בהקדם.  שימו לב כי הגשה מאוחרת של התביעה עלולה לעכב את תשלום הפיצויים ולעיתים גם לגרום לדחיית התביעה!

טיפים בנושא תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

  • איסוף רשומות רפואיות: אנו ממליצים לכם לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם אשר מעידים על כך שאתם נמצאים באי יכולת לעבוד.  בדיקות, אבחנות, מרשמים, צילומים ואישורי מחלה. פנו לקבלת ייעוץ רפואי אצל מומחה תעסוקתי לשם הערכת מצבכם הרפואי ויכולתכם לעבוד. הערכה של רופא תעסוקתי מוערך, עשויה לסייע לכם מאוד בקבלת התביעה על ידי חברת הביטוח
  • איסוף תלושי משכורת: יש לאסוף את 12 תלושי המשכורת שקדמו לאיבוד כושר עבודה. יש לכך חשיבות רבה בקביעת שיעור פיצויי הביטוח להם אתם זכאים.  
  • הגשת תביעה בהקדם: עליכם להגיש את התביעה סמוך ככול הניתן לאובדן כושר עבודה הודעה ותביעה לחברת הביטוח. אל תדחו את זה לרגע האחרון אחרת חברת הביטוח עלולה לצמצם את שיעור התגמול המגיע וכמו כן יעכב את הוצאת התגמולים.
  • בדיקה בנוכחות מלווה: ייתכן ותזומנו ע”י חברת הביטוח לביצוע בדיקה על ידי רופא מומחה מטעמה. לבדיקה זו רצוי ללכת בליווי חבר/בן משפחה, יש להתעקש על מתן פירוט מדויק של המחלה שלכם או המגלה/פציעה שלכם. אל תשכחו ואל תחסכו בתיאור מגבלות שאתם סובלים מהם בפני הרופא, גם אם הוא יראה לכם לא סימפטי.
  • התיישנות: היזהרו שלא תחלוף תקופת ההתיישנות להגשת תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה, תקופת התיישנות עומדת על שלוש שנים.

נפגעתם? חליתם?

מומחי זכות ויוזמה ידאגו לאתר את כל הפוליסות שבבעלותכם ויבדקו את הזכויות שלכם בפוליסה. אנו נלווה אתכם בכל תהליך תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה עד מימוש זכויות רפואיות מלא של זכויותיכם. בנוסף, צוות החברה ידאג שתקבלו את הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם עם מינימום בירוקרטיות וסחבת. 

תו נכה

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית, יתכן ומגיע לכם תשלום מחברות הביטוח!

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות

 התקשרו עכשיו 072-3934455

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי