טריגר פינגר מחלת מקצוע

אנשי מקצוע רבים סובלים מתופעת אצבע הדק או בשמה הלועזי “טריגר פינגר”(trigger finger). מצב זה עלול להביא לכאבים וסבל רב בפעולות יומיומיות ולפגיעה בכושר עבודה. מתי אצבע הדק מוכרת כמחלת מקצוע?

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה היא אצבע הדק? (טריגר פינגר)

אצבע הדק או טריגר פינגר הוא מונח רפואי אשר מתייחס למצב פתלוגי בו אחת מאצבעות בכף היד נתקעת במצב כיפוף. ניסיון של להניע את האצבע עלול להביא לכיפוף או יישור בבת אחת בדומה להדק של רובה אשר נמשך ומשתחרר במהירות, מכאן השם לתופעה הזאת.

מה הם התסמינים של טריגר פינגר?

  • קשיחות ונוקשות של האצבע.
  • תחושת של “קנאקים” שמורגשים בהנעת האצבע.
  • נעילת האצבע בכיפוף או תחושה של אצבעות “נתפסות”
  • רגישות בבסיס האצבע ובצד הפנימי של כף היד .

למה זה קורה?

תופעת אצבע הדק יכולה להתרחש מסיבות רבות – לרוב ניתן לראות אותה אצל אנשי מקצוע שעבודתם דורשת מאמץ יתר ותנועות חוזרות ונשנות של האצבעות: קלדנים ואנשים העוסקים במחשבים, אינסטלטורים, נגרים, חשמלאים, מכונאים וכו’. כמו כן, לעיתים טריגר פינגר מתרחשת כתוצאה ממחלת פרקים וסוכרת. התופעה נפוצה בעיקר בקרב נשים ותדירותה גבוה בגילאים 40 ומעלה.

> קבלו ייעוץ מקצועי שאינו משפטי בגין תביעות תאונות עבודה

טריגר פינגר, מחלת מקצוע?

בהתאם לתקנות של המוסד לביטוח לאומי נקבע כי כאבי פרקים באצבעות הידיים הכוללות את תופעת אצבע הדק יכולות להיות מוכרות כמחלת מקצוע במידה וניתן להוכיח את הקשר הסיבתי בין הופעת הטריגר פינגר לבין אופי וסביבת העבודה על פי עקרון תורת המיקרוטראומה. במידה ומוכח כי הקשר הסיבתי וכי התסמונת הביאה לידי פגיעה ישירה בכושר העבודה ביטוח לאומי יאפשר לנפגע לממש את זכויותיו הרפואיות אשר כוללות קצבת נכות זמנית או קבועה, מענקים וטיפולים רפואיים  ושיקומיים לא תשלום.

לקיתם בתופעת טריגר פינגר כתוצאה ממחלת מקצוע?

תביעת אצבע הדק כמחלת מקצוע היא לא דבר פשוט כלל ועל מנת להתמודד באופן היעיל והמהיר ביותר מול המוסד לביטוח לאומי פנו לזכות ויוזמה – החברה המובילה בתחום מימוש זכויות רפואיות. אצלנו תוכלו ליהנות מייעוץ וליווי מקצועי לאורך כל הדרך. אנו נדאג להכין את תיק התביעה על פי הדרישות של ביטוח לאומי הכוללות חוות דעת של רופאים מומחים שיאשרו את מחלתכם וסיוע בהכנות לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי. התמודדות עצמאית מול ביטוח לאומי עלולה להביא לתסכולים, סחבת ובירוקרטיות רבות שללא הבנה וסיוע מקצועי תוכל לפגוע בסיכויים שלכם לזכות ולמשש את הזכויות שלכם.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי