איך לקבל פיצוי מקסימלי במקרה של תאונת עבודה?

עובדים רבים עשויים להיות זכאים לקבלת פיצוי מקסימלי במקרה של תאונת עבודה, אך לא כולם מודעים לזכויות שלהם. הביטוח הלאומי אינו ממהר לשלם פיצויים, לכן חשוב להבין מראש מה מגיע לכל מי שנפגע בתאונת עבודה. במידה ועובד נפגע בתאונה במקום העבודה או בזמן העבודה שלו, הוא עשוי להיות זכאי לקבלת דמי פגיעה.

דמי הפגיעה משולמים עד לתקופה מקסימלית של 91 יום. במידה ולאחר מכן העובד אינו מסוגל לחזור לעבודה, הוא יכול להגיש בקשה לקבלת אחוזי נכות מעבודה. חשוב לזכור כי ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות מורכבת ומתישה, מאחר ויש צורך להגיש מגוון רחב של טפסים ואישורים שונים. לכן על מנת לקבל את סכום הפיצוי המקסימלי יש להכיר לעומק את התחום ולהבין את כל הדקויות.

תאונת עבודה – כיצד לקבל פיצוי מקסימלי?

על מנת לממש את הזכויות של נפגע בתאונת עבודה יש להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה במוסד לביטוח לאומי. חשוב לצרף לתביעה את כל האישורים הרפואיים, הטפסים והמסמכים הרלוונטיים, במטרה להגביר את הסיכוי לקבל את מלוא הפיצוי. יש לוודא כי העובד צירף לתביעה תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה, הניתנת בקבלת הטיפול הרפואי הראשוני לאחר התאונה. תעודה זו מספקת פרטים לגבי התאונה, מצב העובד והטיפול שניתן לו.

על מנת לקבל מהמוסד הרפואי את המסמך, יש להציג לרופא המטפל טופס ביטוח לאומי מספר 250. חשוב לוודא כי הטופס חתום על ידי המעסיק, על מנת להעניק לו את התוקף הנדרש. במידה ומדובר על נפגע עצמאי, יש להציג לרופא טופס ביטוח לאומי מספר 283 החתום על ידו. טפסים אלו חיוניים על מנת שהרופא המטפל יתייחס לעניין כתאונת עבודה.

תאונת עבודה – דגשים ששווה להכיר

הביטוח הלאומי מכיר בתאונת עבודה במידה והיא מתרחשת תוך כדי העבודה או בעקבות העבודה. כמו כן, תאונת עבודה עלולה להתרחש גם בזמן ההגעה לעבודה או החזרה ממנה, לכן חשוב להיות מודעים לכך. גובה דמי הפגיעה תלויים בשכר של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה, לכן הסכום המתקבל משתנה מעובד אחד למשנהו.

במידה והעובד אינו מסוגל לחזור לעבודה לאחר 91 יום, ניתן להגיש תביעה לקבלת נכות מהעבודה. הוועדה הרפואית אחראית על קביעת אחוזי הנכות המגיעים לעובד, בהתאם למסמכים הרפואיים שהוא יגיש לוועדה. בהתאם לאחוזי הנכות נקבע האם העובד זכאי לקבל פיצוי חד פעמי או תשלום קצבה חודשית, בהתאם לממוצע השכר שלו בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

חשוב!

לרוב בכדי לקבל פיצוי מקסימלי על תביעת תאונת עבודה, יש לוודא שיש ברשותכם תיק רפואי חזק שמכיל הוכחות לכל ההיבטים שנוצרו מהפגיעה ולאחרי, לדוגמא היבט נפשי, היבט נוירולוגי, היבט אורטופדי, היבט אורולוגי ועוד .

זכות ויוזמה – מומחים במיצוי זכויות ובקבלת פיצוי מקסימלי במקרה של תאונת עבודה

אנו בזכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לממש את מלוא הזכויות שלו וכמובן לייצג אותו מול המוסד לביטוח לאומי ולהכין אותו לקראת הוועדה הרפואית, במידת הצורך. אנו מקפידים על יחס אישי וליווי צמוד לכל אורך התהליך, באמצעות הצמדת מנהלת תיק אישית לכל לקוח. צרו קשר!

עוד יכול לעניין אתכם: נכות כללית ביטוח לאומי

פיצוי על תאונת עבודה