תסמונת התעלה הקרפלית מחלת מקצוע

תסמונת התעלה הקרפלית (cts) או תעלה קרפלית היא דלקת כרונית בשורש כף היד המתבטאת בכאבים, עקצוצים, נמלולים, דקירות, זרמים ורדימות בכף היד ולאורכה. פעולות פשוטות של  אחיזה בחפצים כמו עט , כוס או ציוד עבודה מתבצעות בקושי רב.  איכות החיים והשינה נפגעים מאוד ישנה תחושה שהידיים נרדמות או ש “ישנים על הידיים” בלילות ויש צורך לקום ולנער את הידיים. מה הסיבות לתסמונת התעלה הקרפלית מחלת מקצוע?

התסמונת מתרחשת כאשר נוצר לחץ על עצב המדיאני בכף היד כתוצאה ממאמץ ממושך, מחלות כדוגמת סכרת או דלקות פרקים, גנטיקה, טראומה מקומית. כל אלה ועוד עלולים להביא לידי דלקת אשר גורמת לנפיחות הלוחצת על עצב המדיאני דבר שיתבטא בזרימת דם לקויה בכף היד, לכאבים וחוסר תחושה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה האבחון וטיפול בתסמונת cts

האבחון לתסמונת נעשה אצל רופא ומתבססת על בדיקה גופנית ושילוב של סימפטומים ותלונות המטופל בשילוב עם בדיקת הולכה עצבית EMG המסייעת בקביעת דרגת הלחץ על העצב בשורש כף היד.

אבחון מדויק ומהיר של הבעיה הוא חשוב וביכולתו להביא לידי החלמה מלאה ללא טיפולים מסובכים. יש מספר דרכי טיפול נפוצים לתסמונת הקרפלית, לעיתים יש צורך לשלב מספר דרכי טיפול הדבר תלוי בחומרת הדלקת.

  • הזרקת סטרואידים
  • פיזיותרפיה
  • סדים ליישור שורש כף היד
  • ניתוח (הרדמה מקומית)
  • טיפולים טבעיים – דיקור סיני, רפלקסולוגיה, שמנים וכו’.

מחלת מקצוע התעלה הקרפלית – אנשי מקצוע בסיכון

תופעה של תסמונת תעלה קרפלית מחלת מקצוע נפוצה בעיקר בקרב עובדים אשר עוסקים בעבודות כפיים מאומצות כמו מסגרים, חרטים, מכונאים, אינסטלטורים, נגרים, קלדנים, חקלאים, עובדי מפעל, טכנאים, חשמלאים, מתקינים למיניהם ושאר עובדי התעשייה. למעשה כל אחד אשר במסגרת תפקידו נאלץ לבצע תנועות חוזרות ונשנות של אצבעות ושורש כף היד עלול להיות בסיכון ללקות בתסמונת זו.

זכויות רפואיות עבור תעלה קרפלית מחלת מקצוע

תסמונת התעלה הקרפלית יכולה להביא לכאבים עזים ובהתאם לאמור לקושי בתפקוד יומיומי וירידה בכושר העבודה ולכן בהתאם לכך אם לקיתם בתעלה הקרפלית כתוצאה ממחלת מקצוע והצלחתם להוכיח קשר סיבתי בין המצב הרפואי לבין פעולות שביצעתם במסגרת תפקידכם או קשר סיבתי בין מצבכם הרפואי לתנאי העבודה בה שהיתם – הוכחה של קשר סיבתי כזה יכולה להביא לידי מימוש זכויות רפואיות שלכם עקב מחלת מקצוע.

זכות ויוזמה החברה למימוש זכויות רפואיות מעמידה לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע ומומחים בתחום שיוכלו לסייע לכם להבין ולממש את זכויותיכם הרפואיות בהקדם. אם אתה סובל מתסמונת התעלה הקרפלית כתוצאה של מחלת מקצוע אתה עשוי להיות זכאי לממש את זכויותיך בעקבות נכות מהעבודה ולקבל פיצוי כספי. התנהלות שאינה מקצועית מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להביא אתכם להרבה תסכול, בזבוז זמן ולהשאיר אתכם בלי פיצויים.

תסמונת התעלה הקרפלית cts

סובלים מתסמונת תעלה קרפלית מחלת מקצוע?

בזכות הידע הרב תחומי, הכרות מול סוגיות רפואיות והגופים השונים זכות ויוזמה צברה ניסיון עשיר והצלחות רבות בליווי תובעים רבים בתחום מחלות מקצוע. אנו נעניק לכם ליווי וייצוג מקצועי שיסייעו לכם לעבור את תהליך ההכרה בתסמונת התעלה הקרפלית כמחלת מקצוע וליהנות מפיצויים מקסימלי.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי