איך מגישים תביעה לתאונת עבודה בביטוח לאומי?

בעת תאונת עבודה זכאי הנפגע לפיצוי מביטוח לאומי בגין הימים בהם לא עבד בעקבות התאונה, פיצוי הנקרא – דמי פגיעה. ישנה אפשרות להגיש את התביעה באמצעות תיבת שירות בסניף הביטוח לאומי, באופן דיגיטלי דרך האתר, או לחלופין בדואר רשום. 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

טפסים רפואיים

כמו תביעות רבות ונוספות שנגיש לביטוח הלאומי, גם תהליך ההגשה של תביעה על תאונת עבודה בביטוח לאומי, מתחיל באיסוף מסמכים רלוונטיים. אם היננו עובדים שכירים, עלינו לפנות למעסיק ולקבל ממנו טופס בשם: “טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד” (בל/250 לשכיר, ובל/283 לעצמאי). טופס זה הוא פרקטית טופס הודעה של המעביד על פגיעה בעבודה והפניה לרופא שניתן מהמעסיק. הוא מכיל בתוכו הצהרה של המעסיק על כך שהעובד נפגע בתאונת עבודה ומתאר את פרטיה. 

לאחר קבלת הטופס מהמעסיק יש לקחת אותו לרופא בקופת החולים ולמסור אותו אליו. הרופא מחויב לקבל את הטופס כתנאי להפקת “תעודה רפואית לנפגעי עבודה”. תעודה זו כוללת בתוכה אבחנה רפואית של הפגיעה עצמה וכן של מצבכם הפיזי כרגע כולל הזמן בו לא תוכלו לעבוד כלומר משך התקופה בו הוא מאשר שאינכם כשירים לעבודה. אם נאלצתם להתפנות למיון בעקבות תאונת העבודה, תוכלו להציג את המלצות המיון לרופא המשפחה ולקבל ממנו תעודה ראשונית לנפגע בעבודה.

טפסים רפואיים הינם גורם קריטי במיוחד בהגשת תביעה על תאונת עבודה דרך ביטוח לאומי. לעיתים הביטוח הלאומי מתעלם לחלוטין מתביעות לדמי פגיעה שהוגשו ללא חומר רפואי ומחזיר אותן ללא טיפול.

תלושי שכר וטפסי העסקה

כידוע מלבד תאונות עבודה קיימות שלל סיבות להיעדרות של עובד מהעבודה. אם במהלך שלושת החודשים שקדמו לתאונת העבודה יצא שנעדרתם מעבודתכם, חשוב לצרף לביטוח הלאומי אישורים רלוונטיים על היעדרויות אלו. היעדרויות יכולות להיות לימי מילואים, ימי מחלה ועוד. כמו כן, בעבור שלושת החודשים שקדמו לתאונה יש לצרף גם תלושי שכר או לחלופין אישורי שכר. אם עבדתם במספר מקומות עבודה, יש לצרף תלושים או אישורים מכל אחד ממקומות העבודה. 

דוחות ביטוח ומשטרה

חלק משמעותי מתאונות העבודה הן למעשה תאונות דרכים במסגרת העבודה. תאונות אלו מערבות כידוע גורמים נוספים מלבד ביטוח לאומי וגורמי רפואה- גורמים משטרתיים וחברות ביטוח. במקרה שנפגעתם בתאונת עבודה שהיא תאונת דרכים עליכם לצרף את דוח המשטרה הרלוונטי מהאירוע, את צילום תעודת הביטוח של הרכב והעתק של התביעה שהגשתם לחברת הביטוח.

איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי

ריכוז המסמכים ושליחתם

לצד כל המסמכים שנאספו יש לצרף “טופס תביעה”, שהוא טופס הצהרה שממלא התובע לדמי פגיעה ובו פרטים על התאונה וחתימה ידנית. לאחר איסוף המסמכים יש לרכזם ולהעבירם לביטוח לאומי. ניתן לבצע את הגשת התביעה דרך אתר הביטוח הלאומי ולהעלות את המסמכים לשם דרך המחשב האישי. מומלץ לשלוח את המסמכים באופן מרוכז, ולא להעבירם אחד אחרי השני בפערי זמן.

דרכים נוספות להגשת התביעה הן דרך דואר, פקס או בסניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתכם.

סיוע בהגשת תביעה בביטוח לאומי

נפגעתם בתאונת עבודה? אל תמתינו עם הגשת תביעה על תאונת עבודה בביטוח לאומי – הגשת תביעה לאחר שנתיים ממועד התאונה עלולה לפגוע בזכויות הנפגע. אתם מוזמנים לפנות אלינו – זכות ויוזמה, והצוות המקצועי שלנו יספק עבורכם שירות מלא בכל הנוגע להגשת תביעת עבודה בביטוח לאומי, החל מארגון מסמכים רלוונטיים לתביעה כמו חו”ד רפואיות, דרך היערכות לוועדות רפואיות שצפויות לקבוע שיעורי נכות, ועד לקבלת הפיצוי ומימוש זכויותיכם.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית, יתכן ומגיע לכם פטור ממס הכנסה!

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות

 התקשרו עכשיו 072-3954548

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו: 072-3954548
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי