תאונת עבודה וימי מחלה – כל מה שחשוב לדעת

נפגעי תאונות עבודה זכאים לקבלת דמי פגיעה המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, כאשר התשלום המקסימאלי הוא לתקופה על 13 שבועות (91) מיום קרות התאונה. לאורך כל התקופה בה העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה הוא איננו זכאי לקבלת דמי מחלה מהמעביד, וזאת לנוכח העבודה שדמי הפגיעה מהווים פיצוי כספי בגין אובדן ההכנסה בהתאם לחוק. במקביל, המעסיק אינו רשאי לנכות דמי מחלה מימי המחלה אותם צבר העובד, וזאת לאורך כל התקופה במהלכה העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה. 

חשוב לציין שתשלום דמי הפגיעה לעובד משולמים החל מהיום שלמחרת יום הפגיעה, כאשר עבור 12 הימים הראשונים, הביטוח לאומי גובה את התשלום עבור ימים אלו מהמעסיק. במקרים בהם העובד נעדר ממקום עבודתו פחות מ-12 יום בעקבות התאונה בה הוא היה מעורב, הוא זכאי לתשלום דמי פגיעה החל מהיום ה-3 למחרת התאונה, כאשר גם במקרים אלו התשלום משולם על ידי המוסד לביטוח לאומי ונגבה מהמעסיק. בשני המקרים, גובה התשלום ליום הוא בשיעור של 75% מהשכר היומי הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה לחלק ל-90. מסכום זה מנוכה: מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות. 

שימו לב – בכל אותם מקרים בהם מדובר בעובד עצמאי, הוא זכאי לקבלת דמי פגיעה מהיום ה-13 ליום הפגיעה, 12 הימים הראשונים הם על חשבונו.

קראו גם על: תאונת עבודה לעצמאים

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

ימי מחלה לאחר התקופה במהלכה התקבל תשלום דמי פגיעה

בתום התקופה המרבית בה העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה(91 ימים), הוא רשאי להמשיך את תקופת המחלה וזאת על חשבון ימי המחלה הצוברים לו, כאשר לאחר מכסת ימי המחלה הוא רשאי לצאת לחל”ת (חופשה ללא תשלום) לתקופה כזו או אחרת, וזאת בהתאם לאישור והסכמת המעסיק. 

אופן חישוב דמי פגיעה- דוגמא

עובד שנפגע בתאריך  15.7.20, בשלושת החודשים שלפני הפגיעה 4-6.20 הרוויח בחודש בממוצע 10 אלף ברוטו(החישוב הולך לפי ברוטו ביטוח לאומי), יקבל כל חודש 7500 נטו , מסכום זה ינוכה אוטומטית 300-400 ₪ מס הכנסה וביטוח לאומי. 

תאונות עבודה - מה חשוב לדעת?

תאונות עבודה על פי הגדרתן בסעיף 78 לחוק הביטוח לאומי, הן כל סוגי התאונות המתרחשות תוך כדי עבודתו של הנפגע, לרבות, תאונות המתרחשות בדרך אל מקום העבודה ו/או בדרך חזרה ממקום העבודה. על פי החוק, כל עובד שהוכר כנפגע תאונת עבודה, זכאי לקבלת דמי פגיעה וזאת לאחר הגשת טופס תביעה ייעודי ובכפוף להמצאת “תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה” בה מופיעה אבחנה בנוגע למצבו הרפואי של העובד ומצוינת התקופה בה העובד מוגדר במצב של אי כושר לעבודה. חשוב לציין שללא תעודה זו לא ניתן להגיש טופס בקשה לקבלת דמי פגיעה, ולכן, קיימת חשיבות להימצאות המסמך הרפואי הנ”ל.

זכות ויוזמה - מימוש זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לביטוח לאומי

אנחנו בחברת זכות ויוזמה עושים הכול על מנת לסייע לנפגעי תאונות עבודה לממש את מלוא הזכויות הביטוחיות לצורך קבלת דמי פגיעה וקבלת קצבאות נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי במידת הצורך. למידע נוסף בנושא צרו איתנו קשר.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי