תאונות עבודה לעצמאיים – איך תכסו את עצמכם?

עובד עצמאי, בדומה לכל עובד אחר במשק, עלול למצוא את עצמו במצב של אי כושר עבודה עקב נזק גופני שנגרם לו כתוצאה ממעורבותו בתאונת עבודה. במקרים אלו, העובד העצמאי רשאי להגיע תביעה לקבלת דמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי, כאשר דמי הפגיעה נועדו לפצות אותו על אובדן הכנסותיו מעבודה במהלך התקופה בה הוא איננו כשיר לעבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

דמי פגיעה לעצמאיים - מה חשוב לדעת?

עובד עצמאי זכאי לקבלת דמי פגיעה במקרים בהם בזמן קרות התאונה אשר הובילה לפגיעה הוא היה רשום במוסד לביטוח לאומי כ-עובד עצמאי ובמידה והוא שילם את דמי הביטוח בהם הוא מחויב במועד. בנוסף, זכאותו של העובד העצמאי לקבלת דמי פגיעה מותנית בהצגת “תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה” אותה יש לצרף לטופס התביעה. במסמך רפואי זה מופיעה האבחנה הרפואית לגבי מצבו של העובד והתקופה בה הוא אינו מסוגל לעבוד. לצורך השגת מסמך רפואי זה, העובד העצמאי נדרש למלא טופס ביטוח לאומי מספר 283 אותו הוא נדרש להציג בפני הצוות הרפואי המטפל בו בקופת החולים בה הוא חבר. לאחר קבלת הטיפול הרפואי, הרופא המטפל מוסר לידיו של העובד העצמאי את התעודה הרפואית הראשונה לנפגע בעבודה.   

דמי פגיעה לעובד עצמאי, בדומה לדמי פגיעה לעובד שכיר, משולמים לתקופה מרבית של עד 13 שבועות (91 יום), וזאת בהתאם לתקופת אי כושר העבודה המצוינת במסמך הרפואי. יחד עם זאת, חשוב לציין שהתשלום עבור 12 ימי ההיעדרות הראשונים אינם משולמים לעובד העצמאי. 

חישוב דמי הפגיעה - כיצד?

שיעור דמי הפגיעה ליום עבור העובד העצמאי מחושב לפי 75% מהכנסתו החייבת בדמי הביטוח הלאומי וזאת בהתייחס להכנסותיו בשנת המס השוטפת, לחלק ב-90, ועד השיעור המקסימאלי לדמי פגיעה ליום העומדים נכון להיום על סך של 1,114.38 ₪. חשוב לציין שמתשלום דמי הפגיעה מנוכים דמי ביטוח לאומי, דמי ביטוח בריאות ומס הכנסה. כיום ביטוח לאומי קובע את הבסיס לדמי הפגיעה לפי המקדמות שהיו ששלמו טרם הפגיעה.

חשוב לדעת: במקרים בהם קיים אי כושר עבודה חלקי לעובד עצמאי, דמי הפגיעה ישולמו לו על פי חישוב של דמי פגיעה מופחתים של לא יותר מ-8 שעות עבודה ליום. 

כיצד תכסו את עצמכם במקרה של מעורבות בתאונת עבודה?

עובדים עצמאיים המוצאים את עצמם מעורבים בתאונת עבודה, נדרשים לפעול באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי וזאת לאחר שהם הקפידו למלא טופס ביטוח לאומי 283. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לכך שהעובד העצמאי יוודא שתשלומי דמי הביטוח בהם הוא חייב משולמים כחוק, ושהמקדמות אותם משלם משקפים את ההכנסה החודשית. 

אנחנו בחברת זכות ויומה עוסקים ומתמחים במקרים של תביעות עובדים עצמאיים לאחר תאונות עבודה. במקרים אלו, אנו נכנסים לנעלי העובד ועושים את מירב המאמצים על מנת למצות את מלוא זכויותיו אל מול המוסד לביטוח לאומי. לרשותנו, ניסיון רב שנים בתחום והיכרות מעמיקה עם חוקי הביטוח הלאומי.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי