מחלת עור מחלת מקצוע

מדי שנה זכות ויוזמה מסייעת בהצלחה לרבים מנפגעי עבודה אשר סובלים כתוצאה ישירה מפגיעה של מחלת עור מחלת מקצוע וזכאים לממש את זכיותיהם הרפואיות ולקבל מגוון פיצויים והטבות מביטוח לאומי וגורמים שונים נוספים. יש לא מעט מקצועות בהם אנשי מקצוע מסוימים נחשפים לסכנות רבות ובניהם מחלות עור.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

אילו תנאי עבודה עלולים לגרום מחלת עור?

  • קרינה ישירה לשמש – פועלי בניין, מצילים, סבלים, גננים, חקלאים, ועובדים מתחומים שונים אשר עבודתם כרוכה בחשיפה לשמש שעות מרובות.
  • חשיפה לקרינה וחומרים מסוכנים – עובדים מפעל, אנשי הדברה, אלקטרוניקה, מפעלי טקסטיל ומזון, דפוס, קוסמטיקה, מזון ורפואה, תעשיית הברזל והריתוך.
  • סביבה לחה עם סיכון להתפתחות פטריות- עובדי בריכות, עובדי ניקיון, עובדי מכבסות.
  • עובדים החשופים לגז, נוזלים ומוצקים תעשייתיים– מפעלי תעשייה, מעבדות רפואיות, מעצבי שיער וציפורניים, ציירים, שיפוצניקים, צבאים למיניהם, צבאי רכב, צבאי חניונים ותעשייה, עובדים מתחומים שונים אשר חשופים לחומרים כמו: אפקוסי, דבקים, שמנים, טינרים ומדללים שונים.

מחלת עור מחלת מקצוע – סיבות ואבחון

מחלות עור מחלת מקצוע נגרמות כתוצאה מחשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים בסביבת עבודה ולרוב ממגע ישיר בין העור לחומר המזהם. עקב חשיפה זו, מחלות עור רבו עשויות להתפרץ כמו אקזמות(Eczema), דרמטיטיס מגע(Contact dermatitis), פטריות, דלקות, אלרגיות(Occupational allergy) ועוד. האבחון נעשה על ידי בדיקה פיזית של רופא מומחה וביופסיה במידת הצורך.

תסמינים של מחלת עור

מחלות עור הן לרוב דלקתיות ומאופיינות בפריחה, אדמומיות, גרד, שינוי בטקסטורה של העור ועוד. משך זמן חשיפה לקרינת שמש  למBC עשויה להביא לידי התפתחות של מחלות ממאירות( SCC , Karsinoma , , BCC , Solar keratosis) וסרטן העור אשר מאופיינות בהפרעות עוריות שונות ומגוונות.

מחלת עור מחלת מקצוע

מחלת עור כמחלת מקצוע

בהתאם לתקנות של המוסד לביטוח הלאומי נקבע כי מחלות עור יכולות להיות מוכרות ולהיות מחלת מקצועבמידה ומחלת העור אינה מופיעה ברשימת מחלות המקצוע של ביטוח לאומי אז יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין מחלת עור למקום ואופי העבודה(או עקרון תורת המיקרוטראומה) שהחשיפה לחומר המסוכן/מזיק הוביל לידי התפרצות או התפתחות של מחלת העור אצל העובד.

הכרה במחלת עור כמחלת מקצוע אשר מביאה לידי פגיעה ישירה בכושר העבודה מאפשרת לנפגע לממש את זכויותיו הרפואיות אשר כוללים לרוב מענקים, קצבת נכות זמנית או קבועה, טיפול רפואי ללא תשלום ולעיתים לשיקום מקצועי.

חושדים שחליתם במחלת עור כתוצאה ממחלת מקצוע?

מחלת עור מחלת מקצוע שאינה מופיעה ברשימת מחלות המקצוע של ביטוח לאומי הוא לא דבר פשוט. על מנת להתמודד באופן היעיל והנכון ביותר מול המוסד לביטוח לאומי פנו לזכות ויוזמה החברה למימוש זכויות רפאויות. אנו נציע לך ליווי וייעוץ מקצועי בכל התהליך – נכין עבורכם את תיק התביעה על פי דרישות ביטוח לאומי תוך איתור ואיסוף מסמכים רפואיים, חוות דעת של רופאים מומחים בתחום שיאשרו את מחלתכם וכמו כן נסייע לכם להיערך לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי. כל זה בלי סחבת, בלי בזבוז זמן ואנרגיה מיותרים. רק מימוש מלא של הזכויות ופיצויים מקסימליים.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי