מחלת מקצוע רעש

מה היא מחלת מקצוע רעש או במילים אחרות ירידה בשמיעה וטנטון ומה הקשר בניהם? כיצד הן נגרמות והאם ניתן להוכיח שהן התפרצו כתוצאה מאופי וסביבת עבודה?

אחת הפגיעות הנפוצות בקרב אנשי מקצוע בתעשייה היא ירידה בשמיעה וטנטון (occupational hearing loss and tinnitus) או מחלת מקצוע רעש אשר לרוב מתרחשים כתוצאה מטראומה וחשיפה לרעש מזיק ולא מבוקר במהלך העבודה. חשיפה לרעש מסוג זה שנמשך מדי יום במשך שנים עלולה לגרום לירידה הדרגתית ברמת השמיעה ולליקויים נוספים כמו טנטון דבר שפוגע משמעותית באיכות החיים של הנפגע.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מחלת מקצוע רעש – זה לא רק בראש שלך

ירידה בשמיעה וטנטון הן תופעות אשר משלימות זו את זו. טנטון היא תחושה של רעש או צפצוף/ צלצול, קול באוזן/ראש או ללא גירוי חיצוני ונובע מתוך מגוון של הפרעות אפשריות. התופעה שכיחה בעיקר באוכלוסייה בגילאי 50-70 ובארץ אף נמוכה יותר כתוצאה מחשיפה לרעש. התחושה עשויה להיות באוזן אחת או בשתיהן. טנטון תוקף ללא אזהרה ופעמים רבות מטופלים קמים יום בהיר ומרגישים את הרעש המשונה בלי מקור חיצוני.

מחלת מקצוע רעש – פגיעה באיכות חיים ובתפקוד

ירידה בשמיעה מהעבודה פוגעת באופן קשה באיכות החיים, לרוב עובד אשר שמיעתו נפגעה עשויי לסגל לעצמו קריאת שפתיים, ישאל הרבה “מה?”, מגביר ווליום בטלוויזיה או ברדיו, כאשר קוראים לו אינו שומע ונראה כי הוא מתעלם, דבר אשר עשוי לגרום לקושי חברתי.טנטוניטיס או טינטון פוגעים באיכות החיים, לרוב עובד אשר חש טנטון התעורר פעמים רבות במהלך הלילה, יחווה תחושה של אי נוחות במקומות שקטים ויתקשה להירדם ללא רדיו או טלויזיה.

אילו עובדים חשופים למחלת מקצוע רעש?

למעשה כל עובד אשר חשוף לרעש רב חשוף אל פגיעה בשמיעה בעבודה:

  • עובדים במפעלים ותעשייה
  • חיילים, שוטרים ואנשי קבע שחשופים לרעש.
  • עובדי בניין, חשמלאים , אינסטלטורים , עובדי עבודות עפר , מכונאים , פחחים.
תמונה של עובד סובל ממחלת מקצוע רעש
אחת הפגיעות הנפוצות בקרב אנשי מקצוע בתעשייה היא ירידה בשמיעה וטנטון!

פגיעה בשמיעה בעבודה – מחלת מקצוע רעש

ירידה בשמיעה וטנטון כתוצאה מסביבה רועשת בעבודה ואופי עבודה המתאפיין בחשיפה לרעש  יכולה להביא לזכאות להכרה כמחלת מקצוע ופיצוי כספי. עובד שאובחן כנפגע רעש יהיה זכאי לפנות אל רופא תעסוקה שיאשר את טענותיו. החוק מכיר בנזק שמיעה רק כאשר הוכחה עבודה ממושכת ויומיומית בתנאי רעש שמגיע לכל הפחות ל-85 דציבלים . כמו כן, חשוב להגיש תביעה לנכות עד שנה מהרגע שתועד ליקוי השמיעה לראשונה..

זכות ויוזמה חברה למימוש זכויות צברה ניסיון רב בייצוג וליווי תובעים בגין פגיעה בשמיעה בעבודה. אנו נסייע לכם לעבור את תהליך ההכרה בכל הקשור אל מחלת מקצוע ירידה בשמיעה וטנטון על ידי ליווי צמוד, בניית תיק רפואי עם אישורים מרופאים מומחים, הכנה לוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ועד לתהליך ההכרה במחלת המקצוע שלכם ללא סחבת מיותרת.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי