מחלת מקצוע אחוזי נכות

אנשים רבים מתעניינים לגבי מחלת מקצוע אחוזי נכות, מאחר והיום המודעות לתחום רק הולכת ועולה. אם בעבר רוב העובדים לא היו מודעים כלל לזכויות שלהם, הרי שהיום יותר ויותר אנשים פונים לחברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות, על מנת לקבל את מלוא הזכויות המגיעות להם מהמוסד לביטוח לאומי. אין ספק כי ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי יכולה להיות מתישה, מייאשת ומתסכלת, לכן רק הגיוני להיעזר באנשי מקצוע, המכירים את כל הניואנסים השונים. חברה מקצועית ומנוסה תדע בדיוק כיצד לספק לעובדים את אחוזי הנכות המגיעים להם וכמובן להכיר במחלה שלהם בתור מחלת מקצוע.

מחלת מקצוע אחוזי נכות – מה מעולם לא סיפרו לכם?

קודם כל, חשוב להבין כי כל מי שפיתח עם השנים מחלת מקצוע כתוצאה מהפעולות השונות שהוא נאלץ לבצע במהלך תפקידו, או לחילופין, כתוצאה מסביבת העבודה שלו, זכאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. כמובן שיש צורך להוכיח קשר ישיר בין התפקיד של העובד לבין המחלה שהוא סובל ממנה, דבר שמצריך ביקור אצל רופא תעסוקתי והופעה לפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח רפואי. חשוב להגיע לוועדה מוכנים, מאחר ויש צורך להצטייד באישורים רפואיים, צילומים, בדיקות וחוות דעת רפואיות. חברה שמתמחה במימוש זכויות רפואיות תוכל לסייע לכל עובד להתכונן לוועדה הרפואית ולהשיג ממנה את המקסימום המגיע לו לפי חוק. חשוב לציין כי לאחר ההכרה במחלת המקצוע, העובד זכאי לקבל דמי פגיעה למשך 91 יום לכל היותר. לאחר מכן, יש צורך להגיש בקשה לקבלת אחוזי נכות, במטרה לקבל קצבה זמנית או קבועה מהמוסד לביטוח לאומי

מחלת מקצוע אחוזי נכות – כיצד מתבצע החישוב?

מי שעבר את הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי זכאי לקבל גמלת נכות מעבודה. בחלק מהמקרים מדובר על מענק חד פעמי בלבד, ואילו במקרים אחרים מדובר על קצבה חודשית לכל החיים. הכול תלוי באחוזי הנכות שקיבלתם, בהתאם לחומרת הפגיעה. מי שמקבל 9 – 19 אחוזי נכות נחשב במצב רפואי קל עד בינוני. במקרים אלו נהוג להעניק מענק חד פעמי בלבד, לעומת מצבים בהם הוועדה הרפואית קבעה לעובד 20 אחוז ומעלה, בהם העובד יהיה זכאי לקבל קצבת נכות חודשית לכל החיים. סכום הקצבה תלוי בשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה.

מעוניינים לקבלת אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי? דברו איתנו!

אנו בזכות ויוזמה מתמחים במימוש זכויות רפואיות ובתביעות מול המוסד לביטוח לאומי. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום ונשמח לספק לכם יחס אישי לכל אורך הדרך. אנו מצמידים מנהלת תיק אישית לכל לקוח, שתדאג להיות זמינה עבורו ולספק את המענה המקיף ביותר לכל שאלה ולכל בעיה. אנו מתמחים בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי ומכירים את כל הדקויות בתחום. נשמח לתרום לכם מהידע והניסיון הרב שצברנו לאורך השנים. צרו קשר!