מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מכיר ברשימה של מחלות שונות, היכולות להיחשב בתור מחלות מקצוע. במידה והעובד פיתח עם השנים מחלות עור, המוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי, ייתכן כי הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי.

מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי עשויות לאפשר לעובד לקבל את התמיכה הכלכלית הנדרשת עבורו, על מנת לנצל את הזמן לצורך טיפול ושיקום העור שלו. כמובן שיש צורך להוכיח קשר סיבתי בין סוג ואופי העבודה לבין התפתחות מחלת העור. מי שיצליח במשימה עשוי להיות זכאי לקבלת קצבה או מענק חד פעמי, בהתאם לחומרת המצב שלו.

מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי – רשימה שחשוב להכיר

המוסד לביטוח לאומי מכיר ברשימה של מחלות שונות, היכולות להיחשב בתור מחלות מקצוע.

במידה והעובד פיתח עם השנים מחלות עור, המוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי, ייתכן כי הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי.

מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי עשויות לאפשר לעובד לקבל את התמיכה הכלכלית הנדרשת עבורו, על מנת לנצל את הזמן לצורך טיפול ושיקום העור שלו.

כמובן שיש צורך להוכיח קשר סיבתי בין סוג ואופי העבודה לבין התפתחות מחלת העור. מי שיצליח במשימה עשוי להיות זכאי לקבלת קצבה או מענק חד פעמי, בהתאם לחומרת המצב שלו.

אנשים רבים סובלים ממחלות עור שונות, הנגרמות כתוצאה מהשפעות סביבתיות או גנטיות. חלק מהאנשים סובלים ממחלות עור המושפעות מלחץ וחרדה, בעוד שאחרים מפתחים מחלות עור כתוצאה מתנאי עבודה בעייתיים, הגורמים לחשיפה מתמדת לכימיקליים ולחומרים העלולים לפגוע בעור.

לכן חשוב לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מכיר בחלק ממחלות העור בתור מחלות מקצוע ומספק פיצוי, במידה והנפגע יצליח להוכיח קשר בין סביבת העבודה שלו או אופי וסוג העבודה לבין התפתחות המחלה.

יש צורך לגשת לרופא תעסוקתי, על מנת לקבל את חוות הדעת המקצועית שלו. במידה והרופא מאשר כי ישנו קשר בין העבודה לבין התפתחות מחלת העור, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

סוגים של מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי

SOLAR KERETOSIS ,BCC ,SCC ,EXZEMA ,OCCUPATIONAL SKIN DISEASES ,Dermatiti.

החשיבות של מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי

עובדים רבים נחשפים במסגרת העבודה שלהם לקרינת שמש ישירה, הידועה בתור אחד הגורמים המרכזיים להתפתחות של סרטן העור. לכן כל פועל בניין, מציל, גנן, חקלאי או כל עובד אחר שמעביר שעות על גבי שעות תחת לכיפת השמיים, חייב לשים לב למצב העור שלו.

במידה והוא מגלה כי הוא סובל ממחלה המוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי, אין שום סיבה לוותר על הזכויות המגיעות לו לפי חוק. הדבר נכון גם לגבי עובדים שנחשפים לקרינה או לחומרים מסוכנים, כגון מדבירים, עובדי ריתוך, עובדי תעשיית הברזל וכדומה.

בנוסף לכך, עובדי ניקיון ועובדי מכבסות עלולים להיות בסיכון לפתח מחלות עור כתוצאה מחשיפה לסביבה לחה. כמובן שיש צורך באבחון מקצועי של רופא מומחה ובמידת הצורך לקיחת ביופסיה.

חשוב לשמור את כל המסמכים והאישורים הרפואיים, מאחר והם חיוניים לצורך הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי. כדאי לזכור כי ישנם תסמינים רבים למחלות עור, החל מפריחה, גרד, אדמומיות וכדומה, לכן חשוב לא לזלזל אלא לגשת לבדיקה אצל רופא מומחה.

מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי – כיצד לממש את זכויות החולים?

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לממש את מלוא הזכויות הרפואיות שלו. אנו מקפידים להצמיד מנהלת תיק אישית לכל לקוח, על מנת לסייע לו להגדיל את האפשרות לקבל את המענקים, הקצבאות, הטיפול הרפואי והשיקום המקצועי המגיע לו לפי חוק. צרו קשר!

מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי