מהי נכות כללית 40 אחוז?

אנשים רבים מקבלים קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת כי כל אזרח ישראלי זכאי לקבל קצבת נכות, במידה והוא עומד בקריטריונים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

אומנם מדובר על תהליך בירוקרטי סבוך ומורכב, הכולל הגעה לוועדה רפואית וכמובן הגשה של טפסים, אישורים רפואיים ומסמכים שונים, אך בסופו של דבר ניתן לקבל קצבת נכות מהמדינה.

בחלק מהמקרים ניתן לזרז את התהליך באמצעות המסלול המהיר, המיועד לנכים בעלי מוגבלויות קשות, כגון מחלות סופניות, מחלות נפש וכדומה.

כדאי לציין כי נכות כללית שונה מנכות מהעבודה, מאחר ונכות כללית עשויה להגיע לכל אדם שסובל מנכות, מחלה או תאונה קשה. לעומת זאת, נכות מהעבודה מגיעה לעובדים שנפגעו במסגרת העבודה שלהם, דבר שמאפשר להם להגיש תביעה לקבלת נכות מהעבודה.

נכות כללית 40 אחוז – מה כדאי לדעת?

כדאי לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מעניק לאנשים שסובלים מלקויות נפשיות או רפואיות שונות אחוזי נכות בטווח של 1% – 100%. ההגדרה נקבעת לפי עמידה בקריטריונים שונים, בהתאם לסוג הליקוי שממנו סובל האדם.

ליקויים מסוימים יספקו אחוזי נכות גבוהים יותר, בעוד שליקויים אחרים יספקו אחוזי נכות בודדים בלבד. בכל מקרה, חשוב לזכור כי קצבת הנכות אינה נקבעת בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לאדם, אלא בהתאם לרמת כושר העבודה שלו.

ככל שכושר העבודה יהיה נמוך יותר, כך ניתן לקבל דרגת אי כושר גבוהה יותר. לכן אדם עם 100% נכות עלול לקבל דרגת אי כושר מינימלית ובהתאם לכך, לקבל קצבת נכות נמוכה במיוחד.

כדאי לציין כי קצבת הנכות אינה מושפעת כלל מהשכר שהאדם הרוויח לפני כן, אלא מדובר בסכומים קבועים המוגדרים בחוק, בהתאם לדרגת אי הכושר שנקבעה על ידי הוועדה הרפואית.

מה זה בעצם אומר נכות כללית 40 אחוז?

אדם שהוגדר על ידי המוסד לביטוח לאומי עם 100% או 75% דרגת אי כושר יהיה זכאי לקבל קצבת נכות חודשית העומדת על סך 4,063 ₪.

גובה הקצבה החודשית יורד ככל שדרגת אי הכושר פוחתת, כך שאנשים בעלי דרגת אי כושר של 60% יזכו לקבל קצבה חודשית בסכום של 2,496 ₪ בלבד. עם זאת, אדם שנקבעו לו 40% נכות יהיה זכאי לקבל הטבות שונות מהמדינה בתחום הדיור, התחבורה ותשלום המס.

על מנת להתחיל בתהליך יש להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי, הכוללת מילוי כל הטפסים הרלוונטיים. יש לצרף לתביעה את כל המסמכים הרפואיים, תלושי שכר ופירוט ההכנסות.

זכות ויוזמה – חברה המתמחה במיצוי הזכויות מול המוסד לביטוח לאומי

אנו בזכות ויוזמה נשמח לסייע לכל אדם להגיש תביעה לקבלת נכות כללית ולמצות את מלוא הזכויות המגיעות לו לפי חוק. אנו מתמחים בתחום ומחזיקים בוותק וניסיון של שנים.

נשמח לצרף לכל לקוח מנהלת תיק אישית, שתלווה אותו לכל אורך התהליך. צרו קשר!

מהי נכות כללית 40 אחוז?