טופס בל 283

מי שמוגדר במוסד לביטוח לאומי כעצמאי ונפגע תוך כדי עבודתו, בדרך או בחזרה מהעבודה עליו למלא טופס 283 ביטוח לאומי – טופס דיווח תאונת עבודה עצמאי, מילוי נכון של הטופס הינו בעל משמעות רבה כדי להגיע למימוש מלא של זכויות המגיעות לעצמאי.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה הוא טופס 283 ומשמעותו?

טופס 283 ביטוח לאומי הינו מקביל לטופס בל 250 שניהם טפסים שנועדו לדיווח במקרה של תביעות תאונת עבודה, כאשר טופס 283 נועד רק לעובדים לעצמאים ובל 250 לעובדים שכירים. טופס זה מהווה בקשה למתן טיפול רפואי לבית חולים או לקופת החולים עבור עצמאי אשר נפגע בעבודה . על העובד הנפגע להיות רשום כעצמאי בביטוח לאומי בזמן התרחשות התאונה על מנת לממש את זכאותו כנפגע עבודה.

דגשים למילוי טופס 283 - טופס דיווח לעצמאי תאונת עבודה

חשוב למלא את כל הפרטים על התאונה בטופס בצורה מדויקת. בטופס העצמאי צריך למלא את הפרטים האישיים של הנפגע ופרטים על התרחשות התאונה – מועד ומקום התרחשות התאונה, תיאור ונסיבות מפורטות של האירוע, מה הם האברים שנפגעו. בסיום על העצמאי לחתום וכך הוא למעשה מצהיר על דיווח תאונת עבודה לביטוח לאומי.

כאמור, יש חשיבות רבה בדרך בה ממלאים את הטופס ויש לקחת זאת ברצינות רבה מפני שמילוי לא מדויק עלול להשפיע ולהכשיל את תהליך התביעה בביטוח לאומי.

הבהרות נוספות לטופס זה:

  • טופס 283 הינו טופס דיווח של עצמאי על תאונת עבודה ואינו מהווה הכרה בפגיעה כתאונת עבודה ע”י ביטוח לאומי.
  • הטופס משמש כפנייה לקופות חולים בלבד, במקרה חירום ניתן לפנות לעזרה ראשונה בלבד בבתי חולים וחדרי מיון.
  • אין החזר כספי על טיפולים רפואיים פרטים.

מה עושים לאחר מילוי הטופס?

לאחר שטופס 283 ביטוח לאומי מלא וחתום יש להעבירו לקופת החולים בה העצמאי הנפגע מבוטח ולוודא כי מנפיקים עבורו תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה או תעודה לנפגע בעבודה. כאמור, תעודה זו אינה מהווה אישור לכך שהמוסד לביטוח לאומי מכיר בפגיעה כתאונת עבודה, ולכן על העצמאי למלא טפסים לתשלום דמי פגיעה בל 211 לצרף אליו את הטופס הדיווח ב.ל 283,טופס תאונת עבודה עצמאי, ואלו מהווים טפסי תביעה על מנת להכיר בפגיעה שהתרחשה כתאונת עבודה.

כיצד למלא טופס בל 283

הגשת טופס 283 ביטוח לאומי - לסיכום:

גם לאחר הגשת טפסי התביעה למוסד לביטוח הלאומי רצוי להמשיך להגיע לבדיקות בכל היעדרות מעבודה, כאבים, החמרה ולציין זאת בפני הרופאים השונים  שנפגעת בתאונת עבודה. כמו כן, חשוב לשים לב כי קופת החולים מביאה תעודה ראשונה לנפגע בעבודה ולא ימי מחלה רגילים.

אם אתה עובד עצמאי ונפגעת מתאונת עבודה אתה זכאי לקבל מימון לטיפול הרפואי על ידי קופת החולים בה אתה רשום.

 פנו לחברת זכות ויוזמה החברה למימוש זכויות רפואיות ואנו נסייע לכם לממש את הזכויות הרפואיות שלכם. אנו נלווה אתכם מתחילת התביעה במילוי והגשה של טפסים, חוות דעת של רופאים מומחים והכנתכם לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי. בזכות ויוזמה נלווה אתכם עד למימוש מלא של זכויותיכם !

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי