זכויות לאחר ניתוח מעקפים שכל עובד צריך להכיר

אדם שעבר ניתוח מעקפים עשוי להיות זכאי לקבל הטבות שונות ממס הכנסה ומביטוח לאומי. יש לזכור כי ניתוח מעקפים נחשב לניתוח מורכב, המצריך זמן החלמה ארוך יחסית. כתוצאה מכך, נגרמת פגיעה קשה באיכות החיים של האדם וכמובן ביכולת שלו לעבוד. כל אדם שעבר ניתוח מעקפים עלול לחוות ירידה תלולה בהכנסות, לצד עלייה בהוצאות כתוצאה מהניתוח, הטיפולים הרפואיים הנדרשים ויתר תהליכי השיקום. לכן אין זה מפתיע כי אנשים שעברו ניתוח מעקפים מוגדרים בתור חולים במחלה קשה, המזכה אותם בהטבות שונות ממספר מוסדות מרכזיים, ביניהם קופות חולים, ביטוח לאומי ומס הכנסה.

זכויות לאחר ניתוח מעקפים – נעים להכיר!

קודם כל, חשוב להבין כי ניתוח מעקפים מתבצע במקרים בהם אספקת הדם ללב נפגעת, בעקבות היצרות של כלי הדם או חסימה. מדובר על ניתוח לב פתוח שנועד להקטין את הסיכון להתקף לב. לאחר הניתוח החולה נאלץ לשנות את כל סגנון החיים שלו, החל משינוי תזונתי ועד להקפדה על פעילות שיקומית, נטילת תרופות וכמובן הפחתה בלחץ הנפשי. מעבר לכך, החולה זכאי להכרה מטעם הביטוח הלאומי, מאחר וניתוח מעקפים נחשב למחלה קשה, המצויה בספר התקנות של המוסד. לכן הביטוח הלאומי עשוי לסייע לעובד לממן את ההוצאות שלו עד לחזרה לשגרה, באמצעות קצבאות והטבות שונות. למשל, קצבת נכות כללית ניתנת לעובדים, שנקבעו להם אחוזי נכות על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. בהתאם לאחוזים שנקבעו לעובד הוא יהיה זכאי לקבל קצבה חודשית.

אלו זכויות לאחר ניתוח מעקפים רוב העובדים אינם מכירים?

חשוב להכיר את קצבת שירותים מיוחדים, הניתנת על ידי הביטוח הלאומי לחולים שמתקשים לתפקד בחיי היומיום ולבצע מטלות בסיסיות. קצבה זו מיועדת בעיקר למימון של סיוע סיעודי והיא ניתנת בנוסף לקצבת הנכות החודשית. בנוסף, ניתן לקבל מהביטוח הלאומי גם קצבת ניידות, שנועדה לכסות את הוצאות החולה על הנסיעות שלו לטיפולים השונים, בין אם מדובר על הוצאות רכב או תחבורה ציבורית. מעבר לכך, החולה עשוי לקבל שיקום מקצועי מטעם הביטוח הלאומי, על מנת להקנות לו מיומנויות מקצועיות חדשות, שיסייעו לו לחזור למעגל העבודה. יש לזכור כי בחלק מהמקרים החולה לא יוכל לחזור לתפקיד הקודם שלו, כתוצאה מהמגבלות הפיזיות של הניתוח. לכן הביטוח הלאומי מסייע ברכישת מקצוע חדש. כמו כן, כדאי לדעת כי חולה בעל 91% נכות לפחות, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. החולה יכול להיות זכאי לקבל הטבות נוספות, כגון השתתפות בשכר הדירה, פטור מאגרת רישוי, הנחה בארנונה ועוד.

זכות ויוזמה מספקת ליווי וסיוע לעובדים שעברו ניתוח מעקפים

אנו בזכות ויוזמה נשמח לספק לכל עובד מנהלת תיק אישית, שתלווה אותו לכל אורך התהליך מול הביטוח הלאומי ותסייע לו לממש את מלוא הזכויות המגיעות לו. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר!