גמלת נכות מעבודה | מענק נכות מהעבודה – כל המידע וסיוע | זכות ויוזמה

מהי גמלת נכות מעבודה? מי זכאי? כיצד מגישים תביעה לקבלת גמלת נכות ואיך מחשבים את גובה הקצבה? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

גמלת נכות מעבודה היא קצבת נכות חודשית ו/או מענק נכות מהעבודה באופן חד פעמי להם זכאים נפגעי עבודה שנקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% ויותר, וזאת בתנאי שהם הגישו תביעה לדמי פגיעה מביטוח לאומי, לצורך הכרתם כנפגעי עבודה ובתום תקופת הזכאות לדמי פגיעה  נותרה להם נכות. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם עובדים שחזרו לעבודתם בתום תקופת הזכאות לדמי פגיעה, רשאים להגיש תביעה לקצבת נכות מעובדה. בשני המקרים, העובדים נדרשים להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזאת לצורך קביעת דרגת הנכות וגובה הקצבה או המענק לו הם יהיו זכאים.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

זכאות לקצבה בהתאם לאחוזי הנכות

החלטת הועדה הרפואית בנוגע לדרגת הנכות של העובד היא זו הקובעת את גובה מענק נכות מהעבודה או הקצבה החודשית, על פי המופיע להלן:

  • נפגעי עבודה שדרגת נכותם פחותה מ-9% אינם זכאים לקבלת גמלה או מענק
  • נפגעי עבודה שדרגת נכותם היא בשיעור של 9% עד 20% זכאים למענק נכות חד פעמי
  • נפגעי עבודה שדרגת נכותם היא בשיעור של 20% עד 100% זכאים לגמלת נכות מעבודה עד סוף חייהם (במקרים בהם מדובר בנכות קבועה).
  • נפגעי עבודה שדרגת נכותם היא בשיעור של 9% עד 100% לתקופה זמנית זכאים לגמלת נכות מעבודה למשך כל התקופה שנקבעה לגביהם (במקרים בהם מדובר בנכות זמנית).

חישוב גמלת נכות מעבודה

קצבת הנכות לה זכאים נפגעי עבודה המוכרים כנכי עבודה, מתעדנת בכל תחילת שנה קלנדרית, כאשר סכום הקצבה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לעובד. חשוב לציין שנכי עבודה רשאים להמשיך בעבודתם במידה והדבר מתאפשר, כאשר גובה קצבת הנכות לה הם זכאים איננה תלויה בכל מקור הכנסה אחר העומד לרשותם. הקצבה מחושבת על פי סכום דמי הפגיעה(ההכנסה בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה) ליום עבודה לו הוא היה זכאי כפול 30 יום ועד סכום מקסימאלי המתעדכן אחת לשנה.

חשוב לדעת: תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה ו/או מענק נכות מהעבודה באופן חד פעמי, חייבת להיות מוגשת תוך 12 חודש ממועד קרות תאונת העובדה ו/או תוך 12 חודשים מהמועד בו המוסד לביטוח לאומי הכיר בעובד כנפגע עבודה. אחרת המוסד לביטוח לאומי רשאי לקזז כספים מהמענק ויתקבל מענק חלקי.

הגשת טופס פטור ממס הכנסה

בעת הגשת הטופס, יש לצרף אליו עותק של כל הניירת הרפואית, במידה והייתם מול ועדה רפואית אחרת יש לצרף העתק מהפרוטוקול של הוועדה הרפואית שקבעה את אחוזי הנכות. את הטופס יש להגיש למשרדי מס הכנסה הקרובים למקום מגוריו של המבקש. ניתן להגיש פיזית בהגעה לסניף ולהגיש את הטופס בצירוף המסמכים, או באמצעות הדואר לכתובת הסניף הקרוב.

פיצוי כספי מתאונות עבודה

זכות ויוזמה - מיצוי זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לביטוח לאומי

אנחנו בחברת זכות ויוזמה עוסקים ומתמחים בהליכי מיצוי זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לאומי ומסייעים לכלל העובדים במשק (שכירים ועצמאים כאחד) לאורך כל שלבי הגשת התביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי. שירות זה מיושם על ידי צוות מומחי זכויות ביטוחיות מטעמנו והוא מקיף את כל שלבי התביעה, וכל זאת לצורך קבלת פיצוי כספי מקסימאלי מהביטוח לאומי. למידע נוסף בנושא גמלת נכות מהעבודה לחצו כאן.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית, יתכן ומגיע לכם פטור ממס הכנסה!

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות

 התקשרו עכשיו 072-3954548

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו: 072-3954548
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי