תסמונת התעלה הקרפלית – מחלת מקצוע

תסמונת התעלה הקרפלית נחשבת לאחת התסמונות הנפוצות ביותר בקרב עובדים, שמשתמשים בכפות הידיים שלהם לאורך זמן. מדובר על דלקת כרונית בשורש כף היד, המאופיינת בתחושת כאב שהולכת ומתגברת, תחושת עקצוץ או נימול, תחושה של זרמים העוברים ביד ותחושה של יד רדומה. ככל שהתסמונת מתפתחת ומחמירה, כך התסמינים הופכים לבולטים ומודגשים יותר. אם בהתחלה מדובר על תחושת אי נוחות, בהמשך לא ניתן לאחוז בעטים או בכוסות. התסמונת עלולה לגרום לאובדן הכנסה משמעותי, מאחר ולא ניתן להמשיך לעבוד עם כפות הידיים. לכן מתכנתים, חשמלאים, גננים, שיפוצניקים וכל מי שמסתמך על הידיים שלו לצורכי פרנסה, עלולים להיפגע קשות מהתסמונת.

תסמונת התעלה הקרפלית – מה זה בעצם אומר?

תסמונת התעלה הקרפלית עלולה לפגוע קשות באיכות החיים של הסובלים ממנה, מאחר והיא מקשה על האפשרות לאחוז בחפצים שונים ולהמשיך בביצוע העבודה השוטפת. הנפגעים מהתסמונת עלולים לסבול מקשיי שינה, מאחר והתסמונת גורמת לתחושה של ידיים רדומות ולתחושת כאב ועקצוץ, המפריעים ליכולת להירדם וליהנות משנת לילה רציפה. התסמונת נוצרת כתוצאה מחזרה על אותן התנועות לאורך זמן, דבר שיוצר שחיקה. המאמץ הממושך גורם ליצירה של לחץ על העצב המדיאני בכף היד, דבר שיוצר את תחושת הכאב, העקצוץ והנימול. כמו כן, ישנן מחלות שמעלות את הסיכון לפתח את תסמונת התעלה הקרפלית, כגון סכרת, דלקת פרקים וכמובן גנטיקה. האבחון מתבצע על ידי הרופא ומבוסס על תלונות המטופל והתוצאות של בדיקת הולכה עצבית, שנועדה לקבוע את דרגת הלחץ שנוצר על שורש כף היד.

תסמונת התעלה הקרפלית וביטוח לאומי

כל מי שסובל מהתסמונת זקוק לטיפול מותאם אישית, על מנת לשפר את איכות החיים שלו ולחזור לעבודה. ברוב הפעמים יהיה צורך לשלב טיפולי פיזיותרפיה עם הזרקת סטרואידים וסדים ייעודיים ליישור שורש כף היד. במקרים חמורים יותר, יהיה צורך בניתוח כירורגי, על מנת לשחרר את הלחץ שנוצר על העצב המדיאני. בכל מקרה, המטופל אינו מסוגל להמשיך בעבודה השוטפת, לכן יש צורך לפנות לביטוח לאומי, על מנת להכיר בתסמונת כמחלת מקצוע ולקבל את הפיצוי שנועד לצורך שיקום. הביטוח הלאומי מכיר במחלה בתור מחלת מקצוע, אך חשוב להתנהל נכון ולהגיש את כל הטפסים והמסמכים הנדרשים. יש להוכיח קשר סיבתי בין הופעת התסמונת לבין אופי העבודה של הנפגע או התנאים השוררים במקום עבודתו.

תסמונת התעלה הקרפלית – כיצד לממש את הזכויות של הנפגע מול ביטוח לאומי?

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לעבור את כל התהליך הבירוקרטי, על מנת לקבל את מלוא הפיצוי הכספי המגיע לו. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום ונשמח לסייע בהכרה של הביטוח הלאומי במחלת המקצוע. אנו מספקים יחס אישי וליווי צמוד על ידי מנהלת תיק מנוסה ומיומנת, במטרה לספק זמינות גבוהה לכל שאלה. צרו קשר!

תסמונת התעלה הקרפלית - מחלת מקצוע