תסמונת דה קרווין

אנשים הסובלים מתסמונת דה קרווין נוטים לסבול מתחושת כאב, דלקת ונפיחות של הגידים באזור שורש כף היד. התסמינים מופיעים ברגע שמנסים להניע את האגודל, דבר שלמעשה מונע את היכולת לאחוז בחפצים. מדובר על מחלת מקצוע האופיינית לכל עובד שמבלה חלק ניכר מזמנו בביצוע עבודת כפיים, המורכבת מתנועות חוזרות ונשנות. המאמץ המתמשך והעומס שמופעל על הגידים עלולים להוביל להתפתחות של תסמונת דה קרווין. על מנת לקבל דמי פגיעה וקצבה חודשית מהביטוח הלאומי, יש צורך להוכיח קשר ישיר בין התפתחות התסמונת לבין התפקיד של העובד. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה שמתמחה במימוש זכויות רפואיות ובתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, על מנת להבטיח את מלוא הזכויות.

מהם הסימפטומים של תסמונת דה קרווין?

אנשים הסובלים מהתסמונת מתקשים לבצע תנועות עם האגודל, בעקבות הנפיחות של הגידים ותחושת הכאב באזור. כל תנועה הדורשת אחיזה בצורת אגרוף עלולה להחמיר את תחושת הכאב והרגישות, דבר שללא שום ספק פוגע באיכות החיים של העובד ומקשה על ההתנהלות היומיומית שלו. יש לזכור כי הדלקת בגידים אינה נגרמת כתוצאה מזיהום, אלא כתוצאה מגירוי יתר, המתרחש בעקבות ביצוע של תנועות שחוזרות על עצמן לאורך זמן. הדבר נכון במיוחד עבור עובדים שנאלצים לבצע תנועות ותנוחות לא רגילות עם כפות הידיים שלהם, כגון נגנים, אינסטלטורים, מכונאים וכדומה. אנשים שסובלים מהתסמונת ימנעו מביצוע של פעולות שגרתיות כגון פתיחה של בקבוק מים, כתיבה או אחיזה בכוס, כתוצאה מהכאב והרגישות המוגברת באזור האגודל. חלק מהנפגעים יתלוננו על חום נקודתי באזור ובמקרים חמורים יותר, הכאב יוקרן לאזור המרפק.

תסמונת דה קרווין – גורמי סיכון וטיפול מומלץ

תסמונת דה קרווין נוטה להופיע בעיקר אצל אנשים מגיל 30 ועד לגיל 50, כאשר הסיכון מוגבר אצל נשית ובמיוחד נשים הריוניות או מניקות. הטיפול כולל מנוחה, פיזיותרפיה, חימום וקירור של האזור, עיסוי מקומי, מתיחות, שימוש בזרמים חשמליים ושימוש בטייפינג תומך לשורש האגודל. חשוב להבין כי אדם שסובל מתסמונת דה קרווין יתקשה בביצוע העבודה השגרתית שלו, דבר שכמובן יפגע ביכולת שלו לפרנס את עצמו ואת משפחתו. יש לגשת לרופא תעסוקה וכמובן להתייעץ עם חברה שמתמחה במימוש זכויות רפואיות מול הביטוח הלאומי, על מנת להבטיח לעובד את דמי הפגיעה והקצבה החודשית המגיעה לו לפי חוק.

תסמונת דה קרווין – כיצד לממש את הזכויות המגיעות לכל עובד?

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לספק לכם ליווי מקצועי מול המוסד לביטוח לאומי. אין שום סיבה להתנהל בצורה עצמאית מול הבירוקרטיה המסורבלת, מאחר ואנשי המקצוע שלנו מנוסים בתחום ויודעים בדיוק כיצד לנהוג, על מנת לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכל עובד. אנו נחזק את התיק הרפואי שלכם ונלווה אתכם לכל אורך התהליך, באמצעות מנהלת תיק אישית. נוכל לסייע לכם ליהנות מפיצוי מקסימלי, לצד שיקום תומך ומקצועי. צרו קשר!

תסמונת דה קרווין