תאונת עבודה – מי משלם ימי מחלה

כל אזרח ישראלי זכאי לתשלום דמי פגיעה במקרה של פגיעה במהלך שעות העבודה או בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. דמי הפגיעה נועדו לפצות על אובדן ההכנסה, הנגרם כתוצאה מהתאונה. דמי הפגיעה ניתנים עד לתקופה של 91 ימים ממועד התאונה. לאחר מכן יש צורך להגיש תביעה לקצבת נכות. חשוב להדגיש כי דמי הפגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, החל מהיום השלישי למחרת התאונה, במידה והעובד נעדר מהעבודה למשך תקופה של פחות מ- 12 ימים. המעסיק אמור לשלם לעובד ימי מחלה עבור היום השני והשלישי ואילו ביום הרביעי העובד זכאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. אך אם ההיעדרות מהעבודה כוללת 12 ימים או יותר, העובד זכאי לקבל את דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי כבר מהיום הראשון.

תאונת עבודה וימי מחלה – מהן הדקויות שחשוב להבין?

דמי הפגיעה שהעובד מקבל מהביטוח הלאומי אינם יורדים מתלוש השכר שלו, מאחר ודמי הפגיעה נועדו להחליף את ימי המחלה. אך חשוב לציין כי 12 הימים הראשונים שבהם הביטוח הלאומי משלם לעובד את דמי הפגיעה, התשלום נגבה מהמעסיק. המעסיק אינו רשאי לנכות דמי מחלה מימי המחלה שהעובד צבר עבור תקופת הזכאות הראשונה שהוא משלם לביטוח לאומי. דמי הפגיעה עומדים על סכום של 75% מההכנסות ברוטו של העובד, כאשר החישוב מתבסס על ההכנסה הממוצעת שלו בשלושת החודשים האחרונים. כמובן שדמי הפגיעה עוברים ניכוי מס הכנסה, דמי בריאות וביטוח לאומי.

תאונת עבודה – כל הפרטים הטכניים שכדאי לדעת מראש

במקרים מסוימים המעסיק מצליח לקבל אישור מיוחד מהביטוח הלאומי, המאפשר לו לקבל בחזרה את כספו, בעבור תשלום דמי הפגיעה. במידה ותאונת העבודה הובילה לנכות מלאה או חלקית, ניתן לקבלת פיצויים בהתאם למצב הרפואי של העובד. יש צורך להופיע בפני הוועדה הרפואית, על מנת לקבוע את שיעור הנכות של העובד. במידה ומדובר על שיעור של 9 – 19 אחוזי נכות, העובד יקבל מענק חד פעמי. לעומת זאת, שיעור של 20 אחוזי נכות ויותר יזכה את העובד בקצבת נכות קבועה, המבוססת על השכר שהרוויח בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

כיצד לממש את מלוא הזכויות של העובד במקרים של תאונת עבודה?

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לממש את מלוא הזכויות שלו מול המוסד לביטוח לאומי. אנו מכירים היטב את כל התהליך הבירוקרטי והמסורבל ויודעים כיצד לצלוח אותו בצורה האופטימלית ביותר. אנו נלווה את העובדים לכל אורך התהליך ונסייע להם להתמודד עם כל נבכי הבירוקרטיה, לצד הכנה לקראת הוועדה הרפואית וכמובן מילוי והגשת כל הטפסים והמסמכים הנדרשים, במטרה לממש את מלוא הזכויות ולקבל את הפיצוי הכספי המגיע להם. אנו מקפידים על ליווי אישי, באמצעות מנהלת תיק אישית ומיומנת שמלווה את העובד ומסייעת לו בתהליך. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!