תאונת עבודה לעובד חדש

עובד חדש שנפגע במהלך עבודתו בתאונת עבודה, עשוי להיות זכאי לקבלת דמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי במידה והוא עומד בכל התנאים המקדימים לצורך כך, וביניהם:

  • העובד מבוטח ע”י המוסד לביטוח לאומי בביטוח נפגעי עבודה 
  • העובד מחזיק באישור רפואי (תעודה רפואית) המעיד על כך שהוא אינו מסוגל לעבוד עקב פציעתו\
  • העובד הגיש תביעת זכאות לצורך קבלת דמי פגיעה ואליה הוא צירף את כל המסמכים הנדרשים 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה חשוב לדעת על דמי פגיעה לעובד חדש?

דמי פגיעה לעובדים חדשים, בדומה לדמי פגיעה לעובדים בעלי וותק במקום העבודה, משולמים ע”י המוסד לביטוח לאומי עבור 13 השבועות הראשונים החל ממחרת יום הפגיעה, כאשר התשלום עבור יום הפגיעה עצמו משולם לעובד השכיר על ידי המעסיק. לאחר תקופת הזכאות לקבלת דמי פגיעה לעובד חדש, עומדת לרשות העובדים האפשרות לקבלת גמלת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי במידה ונקבעה לגביהם דרגת נכות בשיעור של 9% ואילך. 

כיצד מחושבים דמי פגיעה לעובד חדש?

לאורך כל תקופת הזכאות לקבלת דמי פגיעה, שיעור דמי הפגיעה ליום הינו 75% מההכנסה במהלך שלושת החודשים שקדמו ליום הראשון בחודש בו התרחשה התאונה, חלקי 90. אפשרות נוספת לחישוב דמי הפגיעה ליום לגבי עובדים חדשים היא על סמך ההכנסה החודשית של העובדים במהלך החודש בו התרחשה התאונה. 

שימו לב- עובדים חדשים שלא עבדו במהלך שלושת החודשים הקודמים לחודש בו התרחשה התאונה, יהיו זכאים לקבלת דמי פגיעה על בסיס השכר שנקבע לגביהם בחוזה העבודה עבור שלושה חודשים קדימה במידה והם לא היו נפגעים בתאונה העבודה והיו יכולים להמשיך לעבוד. במקרים אלו, הזכאות לקבלת דמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי, מותנית בכך שהעובדים שילמו את דמי הביטוח לאומי כסדרם גם במהלך החודשים בהם הם לא עבדו בעבודתם הנוכחית. 

הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה לעובד חדש

הגשת תביעה לדמי פגיעה נעשית באמצעות טופס תביעה ייעודי אליו יש לצרף תעודה רפואית ראשונית. לאחר מילוי הטופס על ידי העובד, הוא נדרש למסור אותו למעסיק וזאת על מנת לאשר את נסיבות התאונה ולצרכי פירוט השכר אשר שולם לעובד במהלך שלושת החודשים שקדמו ליום הראשון בחודש בו התרחשה התאונה ו/או השכר אותו העובד היא אמור לקבל על פי חוזה העסקתו. 

זכות ויוזמה - המומחים למיצוי זכויות ביטוחיות לנפגעי תאונות עבודה

אנחנו בחברת זכות ויוזמה מתמחים בהליכי מיצוי זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לביטוח לאומי לנפגעי עבודה, לרבות, מיצוי זכויות לעובדים חדשים אשר נפגעו בתאונות עבודה. לרשותנו, מערך סיוע מקצועי המלווה את העובדים החדשים לאורך כל שלבי הגשת התביעה עד למיצוי מלוא זכויותיהם על פי חוק. למידע נוסף בנושא צרו קשר עם צוות המומחים שלנו.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי