תאונת עבודה לאחר 90 יום

עובד שכיר ו/או עצמאי שנפגע בתאונת עבודה, עשוי להיות זכאי לקבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, החל מהיום הראשון שלאחר מועד התאונה ולמשך תקופת מרבית של עד 13 שבועות שהם 91 ימים. לאחר פרק זמן זה, העובד רשאי להגיש תביעה לצרכי קבלת קצבת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי המשולמים אף הם על ידי המוסד לביטוח לאומי.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

קצבת נכות מעבודה/ מענק נכות חד פעמי - מה חשוב לדעת?

במסגרת הגשת תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי, התובע/ת, נדרש להתייצב בפני וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי וזאת לצרכי הגדרת דרגת הנכות הנקבעת על פי רשימת מבחנים רפואיים המופיעים בתקנות המוסד לביטוח לאומי. על פי החלטות הוועדה, התובע/ת יהא זכאי לקבלת הקצבה/מענק חד פעמי ו/או כל סיוע נחוץ אחר. 

  • בכל אותם מקרים בהם הוועדה הרפואית החליטה על אחוזי נכות בשיעור של 9% עד 19%, התובע/ת זכאי לקבלת תשלום מענק נכות חד פעמי המשוקלל על פי אחוזי הנכות שנקבעו לגביו.
  • בכל אותם מקרים בהם הוועדה הרפואית החליטה על אחוזי נכות בשיעור של 20% ואילך, התובע/ת זכאי לקבלת קצבת נכות חודשית למשך כל שנות העבודה עד יציאתו לגמלאות. במקרים אלו, סכום הקצבה משוקלל על פי אחוזי הנכות שנקבעו לגביו ועל פי חישוב של 75% מסף ההכנסות החודשיות הממוצעות של העובד/ת לפני הפגיעה. 

חשוב לציין שהגשת תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמים, מתאפשרת אך ורק לעובדים שנמצאו זכאים לקבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה במסגרת תביעה מקדימה בנושא. כמו כן, חשוב לציין את העובדה שהגשת התביעה לקצבת נכות ו/או מענק נכות חד פעמי לנפגעי תאונות עבודה, מתאפשרת גם לעובדים שאינם מסוגלים להמשיך בעבודתם הקודמת בתום תקופת זכאותם לקבלת דמי פגיעה וגם לכאלו היכולים לחזור למקום עבודתם לאחר 90 יום. 

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

עובדים שנפגעו בתאונות עבודה רשאים לחזור למקום עבודתם בכפוף לאישור שניתן להם על ידי רופא תעסוקתי, כאשר החזרה לעבודה תעשה בהתאם להיקף המשרה והתנאים התעסוקתיים שעמדו לרשות העובדים לפני התאונה. יחד עם זאת, במקרים בהם העובדים אינם כשירים לעבודה בתנאים ובהיקף המשרה הנדרשים, הרופא התעסוקתי רשאי לקבוע לגביהם כי החזרה למקום העבודה תעשה בהתאם לתנאים התואמים את מצבם הגופני – בריאותי. במצבים אלו, המעסיקים יהיו רשאים לפטר את העובדים אך ורק במקרים בהם הם אינם יכולים לשנות את אופי המשרה ולהתאימה לצרכי העובדים ורק לאחר שימוע לפי פיטורים. 

רוצים סיוע מקיף במיצוי הזכויות שלכם כנפגעי עבודה? אנחנו כאן בשבילכם!

אנחנו ב-זכות ויוזמה, מסייעים למאות עובדים מדי שנה להגן על מלוא הזכויות הביטוחיות שלהם כנפגעי עבודה אל מול המוסד לביטוח לאומי ומאפשרים לכל אחד ואחת מהם לממש את מלוא זכויותיהם לצרכי קבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה ולצרכי קבלת גמלת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי בהתאם לפגיעה ומצבכם התפקודי. למידע נוסף בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

 

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי