תאונת עבודה כתוצאה משוד או גניבה

ביום העבודה יכולים לקרות תאונות עבודה הנגרמות ע”י תרחישים שונים שאינן בשליטת העובד, אחד התרחישים הינו תאונת עבודה כתוצאה משוד או גניבה. במקרה זה צד שלישי עשוי להוביל לגרימת נזק או חבלה לעובד במסגרת יום העבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

תאונת עבודה כתוצאה משוד או גניבה

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע במהלך עבודה במקום העבודה, בסביבתה הקרובה ותוך כדי עבודה עקב פגיעה שאיננה תוצאה של העבודה עצמה אלא נגרמה בידי אדם או כלי חפץ אחר הנמצאים במקום עבודה.

לצערנו, בעולם שבו אנו חיים קיימים עדיין שוד וגניבות. במקרה של שוד, מדובר בלקיחת חפץ מבעליו בניגוד לרצונו בצורה אלימה או איום תוך שימוש בכלי נשק, ואיננו יכול להביע את התנגדותו בשל חששותיו לפגיעה גופנית או בקרב הסובבים אותו. לעומת זאת, במקרה של גניבה, מדובר בגניבה הנעשית בסתר ללא ידיעתו של בעל הרכוש.

הגשת תביעה במקרה של תאונת עבודה כתוצאה שוד או גניבה

ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה על מנת לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו עקב תאונת עבודה בשל שוד או גניבה בפני מספר גורמים, הראשונה מבניהם הינה המוסד לביטוח לאומי אשר ניתן להגיש תביעה זו תוך שנה מיום התאונה. כמו כן, ניתן להגיש תביעה למעסיק של תוך שבע שנים מיום השוד או הגניבה. והאופציה השלישית הינה חברת הביטוח הפרטית של העובד המבוטח במסגרת פוליסות שונות(ביטוח תאונות אישיות או חיים) שיכולות לכסות את נזק של נכות מתאונה, בקשה זו ניתן להגיש תוך שלוש שנים מתאריך הגניבה או השוד.

כיצד נקבע הפיצוי במקרה תאונת עבודה כתוצאה שוד או גניבה

העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה מהמוסד ביטוח לאומי אשר משולמים לעובד למשך כל התקופה שבמהלכה הוא איננו מסוגל להגיע לעבודה ולעבוד ועד ל 90 יום שלאחר יום התאונה, משמע לתקופה של כ – שלושה חודשים בלבד. כלומר, התשלום של ימי המחלה מחושב לפי 75% מהכנסתו החייבת בדמי ביטוח ב- 3 החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו הפסיק את עבודתו בשל הפגיעה, לחלק ב-90 ועד לסכום מקסימלי ליום.

בסיומה של תקופת ה 90 יום העובד איננו זכאי עוד לתשלום דמי הפגיעה, אך במידה ונותרה נכות מסוימת עקב תאונת העבודה יש לבדוק האם הוא זכאי לקבלת גמלת נכות. כך, שאת דמי הפגיעה ניתן לשלם לעובד בתנאי שהוא איננו מסוגל לעבוד עקב תאונת העבודה בעבודות, אך גם בעבודה אחרת המתאימה, וזאת באישורו של רופא מתאים.

תאונת עבודה כתוצאה משוד או גניבה - זכות ויוזמה מימוש זכויות רפואיות

ממשו את זכויותיכם המלאות!

במקרה של תאונת עבודה כתוצאה משוד או גניבה, חברת זכות ויוזמה, בפגישת סיוע ללא תשלום או התחייבות תבחן בצורה מקצועית את המקרה שלכם וכן, את מכלול הזכויות הרפואיות אליהם אתם זכאיים. חברת זכות ויוזמה, מתמחה במימוש זכויות רפואיות ובבניית תיק רפואי מקיף מהימן אשר מציג את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע בתאונת עבודה על מנת לקבל את הפיצוי הכספי המרבי מביטוח לאומי ולעמוד אל מול הוועדה הרפואית הקפדנית של הביטוח הלאומי.

לקבלת סיוע וליווי לתאונת עבודה במהלך הנופש מהעבודה, התקשרו עוד היום לחברת זכות ויוזמה.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי