תאונת עבודה באתרי בנייה

מידי יום נפגעים עובדי בניין באתרי הבנייה השונים. בשנת 2019 בלבד נרשמו 142 פצועים בתאונות עבודה באתרי בנייה. במקרים כאלו יתכן והנכם זכאים לפיצוי כספי גבוה מביטוח לאומי וחברות הביטוח.

ענף הבנייה הנו תחום התעשייה עם מרבית תאונות עבודה החמורות בישראל. על-פי ההוראות הקבועות בחוק כגון בפקודת התאונות ומחלות משלח-יד יש לדווח על כל תאונת עבודה באתרי בנייה למנהל לבטיחות ובריאות תעסוקתית במשרד הכלכלה. אך למען האמת, לא קיים דיווח מלא על כל התאונות באתרי הבנייה. תאונות עם נפגעים מדווחות למוסד לביטוח לאומי למטרה של הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה בעבודה או ימי אי-כושר עבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

כיצד נקבע אופן הפיצוי במקרה של תאונת עבודה באתרי בנייה?

במקרים שבהם קרתה תאונת עבודה באתרי בנייה יש לפנות לביטוח לאומי כדי שהוא יכיר בתאונה כתאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי ישלם דמי פגיעה עבור ימי אי כושר כתוצאה מהפגיעה, בנוסף ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות רפואית. במידה והנכות שתיקבע תהיה בין 9%-10% ישולם מענק חד פעמי, ובמידה ותיקבע נכות רפואית מעל ל-20%, תשולם קצבה חודשית לכל החיים.

כמו כן, ייתכן ולאותו עובד שנפגע באתר בנייה מגיעות זכויות מכוח פוליסות ביטוח שונות, כמו למשל –  פוליסת ביטוח נכות מתאונה (נכות תאונתית) או פוליסת אובדן כושר עבודה.

מחשבון פיצוי במקרה של תאונת עבודה באתרי בנייה

  1. מחשבון תאונות עבודה יסייע לקבל הערכה של גובה הפיצוי הכספי שיתכן ואתם עשויים לקבל על בסיס הנתונים שהזנתם ◄ מחשבון תאונות עבודה
  2. מחשבון לחישוב ימי המחלה ודמי הפגיעה שיתכן ונפגע זכאי להם ◄ חישוב דמי פגיעה תאונת עבודה

גורמי הסיכון עבור תאונת עבודה באתרי בנייה:

  • תנאים סביבתיים או מזג אוויר
    עובדי הבנייה עובדים בתנאים של חום, קור, גשם או מזג אוויר סוער מזג האוויר עשוי להיות גורם עקיף או ישיר למקרים של נפילה מגובה. לא ניתן לשנות את מזג האוויר, ולכן התנהגות העובדים היא שצריכה להשתנות בהתאם למזג האוויר. במזג אוויר קיצוני אין להפעיל מנוף או עגורן. חפצים שאינם מקובעים בצורה טובה עלולים לעוף בעת סערה. בנוסף לכך, קיימת סכנת החלקה על משטחי עבודה רטובים בעת עבודה בגובה.
  • פעילות מסוכנות
    עבודה בגובה מוגדרת ככל עבודה שקיימת בה אפשרות לנפילה לעומק העולה על שני מטרים. הדוגמאות השכיחות באתרי בנייה הן עבודה במקומות ללא גידור, כמו למשל – מרפסות, מסתורי כביסה, חדרי מדרגות, עבודה על גגות במרחק של פחות משני מטרים מסף ללא גידור; עבודה על סולם בגובה של יותר משני מטרים. זאת ועוד, עבודה שלפעמים יש בה שילוב של כמה סיכונים באותה העת.
  • ציוד ומשטחי עבודה
    פיגומים, סולמות ובמות הרמה משמשים עבור משימות הבנייה בגובה. מיקום מסוכן של פיגומים וסולמות עשוי לגרום לנפילה מגובה. פיגומים יכולים להיות בהחלט מסוכנים כשהם בשימוש לא תקין.
  • מאפיין אישי של העובד
    אלה מהווים תפקיד חשוב ומשמעותי למדי בתאונות נפילה מגובה. האחריות לנפילה מגובה היא במאפיין האישי של פועל הבנייה, כמו למשל – גיל, מין, משקל, מצב משפחתי וכיוצא בזה.
  • סביבת העבודה באתר הבנייה
    שינויים לא צפויים במאפייני השטח יכולים להביא להתרחשות של נפילה מגובה, סביבה דינמית, תנאי השטח יכולים להשתנות בכל עת ועשויים להשפיע על העובדים בגובה בכמה דרכים. נפילה מגובה יכולה להתרחש כאשר פני השטח באתר אינם ישרים, כשקיימים שבילים שאינם מגודרים ומעקות בלתי נאותים, משטחים חלקלקים או משופעים. עשויים להגביר את הסיכון של תאונת עבודה באתרי בנייה.

מימוש יסודי של זכויותיך במקרי תאונות עבודה באתרי בנייה

במצב של תאונת עבודה באתר בנייה, חברת זכות ויוזמה, מלווה את הנפגע לאורך כל התקופה הקשה שעובר, החל משלב ההכרה בפגיעה ועד לעמידה מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצוי כספי. חברת זכות ויוזמה, בונה תיק רפואי מקיף אשר מציג את מצבו הרפואי ותפקודי של הנפגע על מנת לקבל פיצוי כספי גבוה מביטוח לאומי.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי