שינויים ניוונים בכפות הידיים

אנשים רבים סובלים מתופעה של שינויים ניווניים בכפות הידיים. מדובר על תופעה נפוצה במיוחד, בקרב עובדים, הנאלצים להשתמש בידיים שלהם על בסיס יומיומי ולבצע פעולות החוזרות על עצמן. שימוש ממושך וחוזר בכפות הידיים עלול לחשוף את העובדים למחלות מקצוע, המתבטאות בשינויים ניווניים בכפות הידיים. לרוב מדובר על עובדים במקצועות התעשייה, שיפוצניקים, נגרים, מכונאים, עובדי ייצור ובתי אריזה וכדומה. מעבר לכך, גם אנשים העובדים כל היום מול המחשב, עלולים לסבול ממחלות של כף היד, כתוצאה מפעולות ההקלדה הארוכות. חשוב לזכור כי מחלות מקצוע מתפתחות עם השנים, בניגוד לתאונות עבודה, המתרחשות בפתאומיות וללא שום אזהרה. כתוצאה מחשיפה לתנאי עבודה לקויים, או לחילופין, עבודה המצריכה תנועה ממושכת שחוזרת על עצמה עם כפות הידיים, העובדים עלולים לאבד את כושר העבודה שלהם.

שינויים ניווניים בכפות הידיים – נקודות חשובות שכדאי להכיר!

קודם כל, כדאי לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מכיר במספר מחלות של כפות הידיים, הנגרמות כתוצאה משינויים ניווניים בכפות הידיים. לכן עובדים שכירים או עצמאיים, הסובלים ממחלת מקצוע המוכרת על ידי הביטוח הלאומי, יכולים להגיש תביעה להכרת המחלה שלהם כמחלת מקצוע. יש צורך להוכיח את הקשר בין התפתחות השינויים הניווניים בכפות הידיים לבין דרישות התפקיד או סביבת העבודה של העובד. במידה והביטוח הלאומי יקבל את התביעה, העובד יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה כפיצוי על אובדן ימי העבודה ואף אחוזי נכות, בהתאם לחומרת המחלה שלו. ככל שאחוזי הנכות שייקבעו על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי יהיו גבוהים יותר, כך קצבת הנכות תהיה משמעותית יותר.

שינויים ניווניים בכפות הידיים המוכרים כמחלת מקצוע

ישנן מספר מחלות המוכרות על ידי הביטוח הלאומי, כאשר תסמונת התעלה הקרפלית נחשבת לנפוצה ולמוכרת ביותר. תסמונת זו נגרמת כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות של כף היד, בעיקר כאשר מדובר על עבודה עם כלים המייצרים רטט. מדובר על תסמונת המתאפיינת בלחץ על העצב המדיאני בשורש כף היד והיא גורמת לתחושת נימול, זרמים וחוסר תחושה. כמו כן, חשוב לציין כי גם מרפק טניס, מרפק גולף, אצבע הדק, תסמונת התעלה הקוביטלית וארתריטיס מוכרות כמחלות מקצוע, המאופיינות על ידי שינויים ניווניים בכפות הידיים. לכן עובדים הסובלים ממחלות אלו, חייבים לגשת לרופא תעסוקתי, על מנת להוכיח את הקשר בין התפתחות המחלה לבין דרישות המקצוע שלהם.

זכות ויוזמה – הדרך האולטימטיבית לממש את מלוא הזכויות שלכם

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לספק ליווי אישי, באמצעות מנהלת תיק אישית לכל לקוח. מנהלת התיק מכירה לעומק את כל הניואנסים השונים בהתנהלות מול הביטוח הלאומי ויודעת כיצד לעבור את כל הבירוקרטיה בצורה המהירה והיעילה ביותר. אנו נשמח ללוות אתכם לכל אורך הדרך ולסייע לכם לעבור את כל האתגרים, כולל מילוי טפסים, חיזוק התיק הרפואי  וסיוע צמוד. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!