קצבת נכות מעבודה לכל החיים – דעו את זכויותיכם

קצבת נכות מעבודה לכל החיים נקבעת בהתאם לדרגת הפגיעה של העובד. הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי אחראית על הגדרתה. במידה ומדובר על מצב רפואי שאינו צפוי להשתנות, העובד יהיה זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה. כמובן שיש צורך לעמוד בקריטריונים שונים, כמו להיות מבוטח מטעם הביטוח הלאומי וכמובן להוכיח כי הפגיעה התרחשה בזמן העבודה או בזמן ההגעה אל העבודה או החזרה ממנה. כדאי לציין כי מדובר על פגיעה פיזית או נפשית, שעשויה לזכות את העובד בקצבת נכות מעבודה, בין אם מדובר על שכיר או עצמאי. חשוב להדגיש כי ישנו הבדל בין קצבת נכות זמנית לבין קצבת נכות לכל החיים שנקראת גם קצבה צמיתה, מאחר והקצבה הזמנית מתייחסת למצב של ליקוי זמני, שנגרם לעובד כתוצאה ממחלה או זיהום או ניתוח. לעומת זאת, קצבת נכות לצמיתות ניתנת במקרים בהם אין דרך חזור, כמו למשל במצבים של קטיעת איברים, פגיעה בעמוד השדרה וכדומה.

קצבת נכות מעבודה לכל החיים – פרטים שכדאי להכיר

גובה קצבת הנכות תלוי בסוג הליקוי הרפואי שנגרם לעובד והשכר שקדם לפגיעה, בהתאם לספר התקנות של הביטוח הלאומי. על מנת לקבל את הקצבה יש צורך להגיש תביעה לביטוח הלאומי, הכוללת צירוף של המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכמובן מילוי כל הטפסים הנדרשים של המוסד לביטוח לאומי. בהמשך העובד יזומן לוועדה הרפואית, שנועדה לקבוע את דרגת הנכות שלו ואת גובה הקצבה המגיעה לו. כדאי לציין כי בניגוד לקצבת נכות זמנית, קצבת נכות לכל החיים אינה מצריכה חידוש. עם זאת, המוסד לביטוח לאומי רשאי לזמן את העובד לדיון, שנועד לבדוק האם חל שינוי במצבו הבריאותי. במידה וחל שיפור במצבו הבריאותי של העובד והוא מסוגל לחזור לעבודה, ייתכן כי יחול שינוי בדרגת הנכות ובגובה הקצבה שלו.

קצבת נכות מעבודה לכל החיים- מהם הזכויות המגיעות לעובדים?

עובד שמקבל קצבת נכות מעבודה זכאי לקבל טיפול רפואי ללא שום עלות, כולל בדיקות, ניתוחים ואשפוזים. מעבר לכך, העובד זכאי גם לשיקום מקצועי, במידה והוא צפוי לחזור לשוק העבודה. במקרים בהם העובד נפטר כתוצאה מהפגיעה שגרמה לנכותו, קרובי המשפחה שלו עשויים להיות זכאים לקבלת “קצבת תלויים בנפגע עבודה”. הקצבה יכולה להינתן כתשלום אחד, או לחילופין, כקצבה חודשית. חשוב לציין כי ניתן לערער על קביעת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, במידה והעובד מאמין כי נקבעה לו דרגת נכות נמוכה מהמגיע לו.

זכות ויוזמה – ליווי מקצועי להכרה בנכות מעבודה

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח ללוות כל עובד שחווה פגיעה במקום העבודה שלו ומגיעה לו קצבת נכות מעבודה לכל החיים. אנו מתמחים במימוש זכויות רפואיות ובהוצאת קצבאות גבוהות במקרים מגוונים של פגיעות, נשמח לתת לכל עובד ליווי מקצועי לכל אורך התהליך וכמובן לסייע בהתנהלות מול הביטוח הלאומי. אנו מקפידים על יחס אישי ונשמח להצמיד לכל עובד מנהלת תיק אישית שתהיה זמינה עבורו בכל שאלה. צרו קשר