סכום פיצוי תאונת עבודה

טבלה לחישוב גובה הפיצוי במקרה של תאונת עבודה/חישוב פיצוי נכות מהעבודה/כיצד מחשבים פיצוי מהעבודה/חישוב מענק מתאונת עבודה/חישוב מענק ביטוח לאומי/כיצד לחשב מענק ביטוח לאומי/כיצד לחשב קצבה ביטוח לאומי/קצבה תאונת עבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מצורפת טבלה: סכום פיצוי תאונת עבודה

תמונה של טבלת אחוזי נכות ביטוח לאומי

אופן קריאת הטבלה, דוגמאות:

דוגמא 1: נפגע שהשכר הממוצע שלו הוא 16,000 ₪ ברוטו ופסקה לו ועדה רפואית של ביטוח לאומי 10% נכות לצמיתות, זכאי למענק חד פעמי של 51,600 ₪.

דוגמא 2: נפגע שהשכר הממוצע שלו הוא 20,000 ₪ ברוטו ופסקה לו ועדה רפואית של ביטוח לאומי 20% נכות לצמיתות, זכאי לקצבה חודשית של 3,000 ₪.

סכום פיצוי תאונת עבודה – כדאי לדעת!

תאונת עבודה עלולה להתרחש בזמן העבודה או בזמן ההגעה או החזרה ממנה. כל עובד עלול לסבול מתאונת עבודה במסגרת עבודתו, בין אם מדובר על שכיר או עצמאי. לרוב תאונת עבודה מתייחסת לפגיעה פיזית, אך במידה והפגיעה הנפשית מובילה לנזקי נכות, הביטוח הלאומי עשוי להכיר גם בה בתור תאונת עבודה. אך כדאי לדעת כי המוסד לביטוח לאומי אינו ממהר להכיר בתאונות עבודה, מאחר ויש צורך לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים. למשל, סטייה משמעותית ממסלול הנסיעה של העובד לעבודה עלולה להוביל לאי הכרה בתאונה כתואנת עבודה, בדיוק כמו עבירה על החוק או אי הקפדה על ההוראות של המעסיק. יש לזכור כי הביטוח הלאומי בוחן כל מקרה לגופו, בהתאם לעוצמת הפגיעה של העובד ולהשפעה שלה על איכות החיים וכושר העבודה שלו.

סכום פיצוי תאונת עבודה – מהם הזכויות של העובדים?

כל עובד עשוי להיות זכאי לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי במידה והתאונה שלו תוכר בתור תאונת עבודה. הביטוח הלאומי מבטח כל עובד ישראלי, לכן במקרה של תאונת עבודה יש להגיש תביעה לביטוח לאומי. אומנם מדובר על תהליך בירוקרטי לא קצר, הכולל מילוי טפסים, צירוף של אישורים רפואיים ומסמכים שונים, אך במידה והעובד יוכר בתור נפגע תאונת עבודה, הוא יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה לתקופה מקסימלית של 91 יום. סכום הפיצוי שהעובד יקבל תלוי בגובה השכר החודשי שלו, כאשר המעסיק אמור לשלם את השכר על יום הפגיעה עצמו. דמי הפגיעה משולמים בתור פיצוי על אובדן ההכנסה, במידה והעובד אינו מסוגל להמשיך בעבודתו ונאלץ לעבור טיפולים שונים, לצורך שיקומו.

סכום פיצוי תאונת עבודה – כיצד מתבצע החישוב?

החישוב של דמי הפגיעה מתבצע בהתאם לשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונת העבודה. במידה והעובד קיבל עד 12 ימי פגיעה, הוא יהיה זכאי לקבל את דמי הפגיעה החל מהיום השלישי. אך במידה ונפסקו לו יותר מ-12 ימי פגיעה, הוא יהיה זכאי לתשלום דמי הפגיעה החל מהיום הראשון. כדאי לדעת כי במידה ותאונת העבודה הובילה לנכות, העובד רשאי בתום 91 יום להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות זמנית או קבועה, בהתאם לחומרת הפגיעה. הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי תחליט לגבי אחוזי הנכות המגיעים לעובד, בהתאם למסמכים הרפואיים שהוא יספק. במידה וייפסקו לטובתו 9 – 19 אחוזי נכות, הוא יהיה זכאי לקבל מענק חד פעמי. אך במידה ומודבר על מעל ל-20 אחוזי נכות, הוא יהיה זכאי לקבל קצבת נכות קבועה, בהתאם לגובה השכר שלו בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

אופן חישוב דמי הפגיעה

נוסחאת החישוב לדמי הפגיעה מתבססת על השכר הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה *75%.

לדוגמא השכר הממוצע בשלושת החודשים לפני הפגיעה הוא 10 אלף ברוטו

10,000* 0.75% =~7,500 ₪ שישלמו מביטוח לאומי עבור כל חודש. (לשים לב שהסכום משוער יש הורדות של מס הכנסה וביטוח לאומי של כמה מאות בשכר זה בערך 400 ₪.) כלומר הנטו הסופי 7,100 ₪.

זכות ויוזמה – ליווי וסיוע במימוש זכויות רפואיות

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לקבל את סכום הפיצוי המגיע לו ולבדוק עבורו שחושב נכון, כתוצאה מתאונת עבודה. אנו מתמחים בליווי צמוד, המתבצע באמצעות מנהלת תיק אישית המוצמדת לכל נפגע. צרו קשר!

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי