סיבוב ברך בעבודה

סיבוב ברך בעבודה היא אחת מהפציעות הנפוצות ביותר של עובדים – לרוב היא מתרחשת כתוצאה מתנועה לא נכונה, החלקה, הרמת משא כבד ועוד. פציעה זו עלולה לעתים להביא לידי נפיחות, כאב והגבלה תפקודית. מה הם הזכויות הרפואיות והאם היא מוכרת כתאונת עבודה על ידי הביטוח לאומי?

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה זה סיבוב ברך?

סיבוב ברך לרוב מתרחש כתוצאה מתנועה סיבובית של הגוף מעל הברך ולעתים קרובות נשמע כמו “קנק” או “קליק” חזק מהברך בזמן הפציעה ולאחר זמן קצר יותר מבחינים בהתנפחות באזור. אין באמת אבחנה רפואית של “סיבוב ברך” רוב הפעמים הנפצע הוא זה שמרגיש כי היה סיבוב אך למעשה מדובר במתיחת גידים כואבת או במקרים קשים,  קרע ברצועה הצולבת או קרע במניסקוס. לעתים, הברך כל כך מתנפחת שמומלץ לבצע ניקור והוציא דם מהברך על מנת להפחית את הכאבים. פציעה זו נקראת גם קרע של הרצועה הצולבת הקדמית או קרע במניסקוס ועל מנת להירפא ממנה יש לבצע שיקום של הברך עם פיזיותרפיה על מנת להביאה ליציבות.

סיבוב ברך בעבודה – האם זו תאונת עבודה?

סיבוב ברך בעבודה עלול להתרחש כתוצאה מסיבות רבות במהלך העבודה – החל מהרמת משא כבד, תנועה לא נכונה, ירידה מסולם, החלקה על משטח, מכה חזקה, ספורט, שחיקה ועוד. אירוע תאונתי שגורם לפגיעה בברך בעבודה יכול לנבוע מסיבות רבות וייתכן שיגרמו נזקים עקב הפציעה, לכן על העובד מוטל להוכיח הן את אירוע התאונה בעבודה. הוכחות תביעות תאונות עבודה וכן ביסוס התביעה הנה על בסיס מסמכים רפואיים, דיווח למעסיק, עדי ראיה ובחינת מנגנון הפגיעה ועוד.

סיבוב ברך בעבודה – נכות ופיצוי כספי

חבלות ברכיים עשויות לזכות במענק חד פעמי או בקצבה חודשית הכל בהתאם לממצאים הרפואיים וההגבלה הקיימת. המענק מחושב לפי ממוצע השכר שלושה חודשים טרם הפגיעה, כך גם הקצבה החודשית. לדוגמה עובד שהמשכורת הממוצעת שלו הנה 10,000 ברוטו וקיבל כתוצאה מקרע במניסקוס או חבלה סיבובית 10% רפואי יהיה זכאי למענק של  32,250 ₪.

במידה ונפגעתם בברכיים במהלך העבודה ייתכן ואתם זכאים לתגמולים מביטוח לאומי – במקרים אלה מומלץ לפנות לחברה למימוש זכויות שמתחה בתחום וזאת משום שהביטוח לאומי עשוי להקשות בתביעות מסוג זה.

נפגעתם מסיבוב ברך בעבודה? פנו לזכות ויוזמה

אם נפגעתם כתוצאה מחבלה בברך פנו אלינו – זכות ויוזמה – חברה למימוש זכויות רפואיות ואנו נדאג לסייע לכם לקבל דמי פגיעה עבור כל ימי העבודה שאיבדתם. אל תשאירו את ההתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי רק לעצמכם משום שהם לא נוטים להקל על העובדים התובעים והם בודקים בקפידה רבה את כל נסיבות התאונה. לכן, אם נפצעתם בעבודה אנו החברה למימוש זכויות רפואיות זכות ויוזמה נלווה אתכם לאורך כל התהליך באופן מקצועי ונכין עבורכם את תיק התביעה על פי כל הדרישות, תיעוד מסמכים רפואיים ונצרף חוות דעת של רופאים מומחים שיאשרו את מגבלתכם כתוצאה מסיבוב ברך בעבודה.

זכות ויוזמה ילוו אתכם עד למימוש מלא של הזכויות שלכם!

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי