מתי תאונת דרכים תוכר כתאונת עבודה?

תאונת דרכים יכולה להיחשב לתאונת עבודה, במידה והעובד היה בדרכו אל העבודה או בחזרה ממנה. כמו כן, עובדים שהעבודה שלהם כוללת נסיעות, עלולים להיקלע לתאונת עבודה בשעות העבודה שלהם. בכל אחד מהמקרים האלו תאונת הדרכים תיחשב כתאונת עבודה ותזכה את העובד בתשלום דמי פגיעה על ידי המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין כי דמי הפגיעה ישולמו לעובד לתקופה מרבית של עד 91 יום ולאחר מכן ניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות.

תאונת דרכים מוכרת כתאונת עבודה – הכירו את זכויות העובדים

אם בעבר רוב האנשים כלל לא היו מודעים לזכויות שלהם במקום העבודה, הרי שהיום המצב נראה אחרת לחלוטין. רוב העובדים כבר מבינים כי ישנן לא מעט זכויות המגיעות להם מעצם היותם עובדים, בין אם מדובר על שכירים או עצמאיים. כולם משלמים דמי ביטוח לאומי על בסיס חודשי, לכן חשוב לדעת כי הביטוח הלאומי אמור לספק פיצוי על אובדן הכנסה, לכל עובד שנפצע במהלך העבודה שלו ומוגדר בתור נפגע תאונת עבודה. כדאי לציין כי אומנם תאונת עבודה יכולה לכלול מגוון רחב של פציעות פיזיות ונפשיות, אך רוב האנשים אינם מודעים לכך כי גם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה. כל תאונת דרכים שמתרחשת בזמן נסיעת העובד לצרכי עבודה, נסיעה לפגישות או נסיעה לעבודה או בחזרה ממנה, יכולה להיחשב תאונת עבודה. הדבר נכון לגבי עובדים שנסעו בתחבורה ציבורית והיו מעורבים בתאונת דרכים, שליח שנפגע במהלך עבודתו או אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים בזמן נסיעתו למסגרת של הילד, לפני או אחרי העבודה.

תאונת עבודה – מה חשוב לדעת לגבי תאונת דרכים?

כדאי לציין כי המוסד לביטוח לאומי מציין באופן מפורש כי תאונת דרכים עשויה לא להיחשב בתור תאונת עבודה, במידה והיא התרחשה בזמן ההגעה אל העבודה או בחזרה ממנה, וזאת במידה והעובד סטה משמעותית מהדרך. כלומר, אם העובד עצר כדי לבצע סידור אישי ונפגע מרכב אחר, הדבר לא ייחשב כתאונת עבודה. עם זאת, כדאי להדגיש את החשיבות של חברה מקצועית שמתמחה במימוש זכויות רפואיות, מאחר ונציגי החברה מכירים את התחום לעומק ויודעים בדיוק כיצד להתנהל מול הביטוח הלאומי בצורה היעילה ביותר. זוהי הדרך האפקטיבית ביותר להגדיל את סכום הפיצוי ולממש את מלוא הזכויות המגיעות לעובד.

זכות ויוזמה – סיוע במקרים של תאונת עבודה

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד שנפגע בתאונת דרכים בעבודה. אנו נסייע בכל ההתנהלות מול הביטוח הלאומי, כולל קבלת דמי פגיעה ופיצוי וכמובן המשך ליווי אישי על ידי מנהלת תיק בעלת המון ניסיון במקרים דומים לאלו. הנציגים שלנו מכירים את התחום לעומק ויודעים בדיוק אלו אישורים, טפסים ומסמכים רפואיים יש להגיש לביטוח הלאומי, במטרה לזרז את התהליך ולממש את מלוא הזכויות של העובד. צרו קשר!