מיקרוטראומה פגיעה בברכיים

מיקרוטראומה, תאונת עבודה או מחלת מקצוע נחשבות לאופציות שונות של פגיעה בעבודה. אנשים רבים סובלים מפגיעות גופניות שונות כתוצאה מהעבודה שלהם, דבר שלא פעם מזכה אותם בדמי פגיעה ובקצבת נכות מהביטוח הלאומי. מיקרוטראומה פגיעה בברכיים נחשבת ללא ספק לאחת מסוגי הפגיעות בעבודה, המזכה את העובד באפשרות להגיש תביעה לביטוח לאומי, על מנת לקבל פיצוי עבור אובדן ההכנסה. פגיעה בברכיים נחשבת לשכיחה יחסית, מאחר ועובדים רבים נמצאים בסיכון לפצוע את הברכיים כתוצאה מטיפוס על סולמות, נפילה מגובה או יצירת עומס יתר על מפרק הברך. אך על מנת לקבל את הפיצוי המתאים מהמוסד לביטוח לאומי, יש צורך להוכיח כי ישנו קשר ישיר בין סוג העבודה והתנאים במקום העבודה של העובד, לבין הפציעה עצמה. לצורך כך, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ואמינה שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח מימוש מלא של כל הזכויות.

מיקרוטראומה פגיעה בברכיים – מה זה בעצם אומר?

חשוב להבין כי לפי החוק בארץ, כל עובד שנפגע בברכיו כתוצאה מהעבודה שלו, בין אם מדובר על תאונת עבודה או מחלת מקצוע,עשוי להיות זכאי לקבל פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי. הפיצוי הכספי אמור לשמש את העובד בתור פיצוי לאובדן ההכנסה, מאחר וכתוצאה מהפציעה הוא לא מסוגל להמשיך לעבוד. המוסד לביטוח לאומי אמור לכסות את הוצאות השיקום של העובד ולספק לו פיצוי עבור ימי העבודה שהוא הפסיד. מיקרוטראומה יכולה להיחשב בתור פגיעת עבודה, מאחר ומדובר על נזק פיזי שנגרם לעובד, כתוצאה מפגיעה חוזרת ונשנית באותו האיבר. מיקרוטראומה בברכיים עלולה להיגרם כתוצאה מעומס יתר שמופעל על מפרק הברך. למשל, עובד שנאלץ במשך שעות ארוכות לעמוד על הרגליים, או לחילופין, להתכופף לעיתים תכופות במסגרת סידור הסחורה בחנות, עלול לסבול ממיקרוטראומה פגיעה בברכיים. מדובר על נזק מצטבר למפרק הברך, העלול להוביל לנכות זמנית או קבועה.

מיקרוטראומה פגיעה בברכיים – על מה חשוב לתת את הדעת?

אחד המקצועות הנמצאים בסיכון מוגבר ללקות במיקרוטראומה בברכיים, הינו מקצוע המוביל. המובילים נאלצים להרים חפצים כבדים במשך רוב שעות העבודה שלהם, דבר שעלול לגרום להתפתחות של מיקרוטראומה בברכיים, כתוצאה מכיפוף חוזר ונשנה של הברך. הדבר נכון גם לגבי אינסטלטורים וכל עובד אחר, שמעביר חלק ניכר מזמנו בכיפוף ויישור הברכיים ועבודה ממושכת על הברכיים. אך על מנת לקבל פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי, מבוטחים נדרשים להוכיח קשר סיבתי בין הפעולות הנדרשות כחלק מהתפקיד של העובד, לבין הנזק שנגרם לברכיים שלו.

זכות ויוזמה – מומחים במימוש זכויות רפואיות

אנו בזכות ויוזמה נשמח לסייע לכם להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי ונחסוך לכם את כל הבירוקרטיה. אנו מתמחים במימוש זכויות רפואיות ומחזיקים בשנים של ניסיון בתחום. אנו מקפידים על ליווי אישי של כל לקוח והצמדת מנהלת תיק אישית, שתלווה אותו לכל אורך התהליך. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

פגיעה בברכיים