מחלת מקצוע ריאות

מחלת מקצוע ריאות היא מחלה שנגרמה כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים מזיקים במקום העבודה או במהלך עיסוק העובד.

מחלת מקצוע תמיד תיגרם כתוצאה מעבודה. מאפיין נוסף של מחלת מקצוע זו הוא ששכיחותה בקרב האוכלוסייה הכללית תהיה נמוכה, אך בקרב האוכלוסייה המקצועית, גבוהה.

שלושת המאפיינים העיקריים של מחלת מקצוע תמיד יהיו תקופת חיביון ארוכה, מספר גורמים למחלה וביטוי חיצוני זהה או דומה למחלה זו בקרב האוכלוסייה. חשוב לציין שמחלת מקצוע ותאונת עבודה הם שני דברים שונים, שכן תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי ואילו מחלת מקצוע בדרך כלל ממושכת ולא קל להוכיחה מבחינה משפטית.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

פיצוי כתוצאה ממחלת מקצוע ריאות

באם מחלת הריאות הוגדרה כמחלת מקצוע ריאות או נגרה מאופי העבודה, העובד יהיה זכאי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי פיצוי כספי וזאת בהתאם לאחוזי הנכות שתקבע לכם הועדה הרפואית. מחלת המקצוע שלכם תהיה מוכרת אך ורק אם היא הופיעה בתקנות של ביטוח לאומי. בנוסף, המחלה תוכר כמחלת מקצוע באם תוכלו להוכיח שיש קשר סיבתי ישיר בין תנאי העבודה לבין התפרצות המחלה. חשוב לדעת שמחלות ריאה הן הנפוצות ביותר מבין מחלות מקצוע, כאשר המוכרות ביותר הן סיליקוזיס ו- אזבסטוזיס והפרעה חסימתית COPD.

מקצועות בסיכון לפגיעה ממחלת מקצוע ריאות

עובדים בתעשיות שונות עשויים ללקות במחלת מקצוע ריאות, מקצועות כמו: צבאים בתעשייה, פחחים, מסגרים המבצעים שימוש בחומרים תעשייתים וכימים כמו טינרים, מדללים, אפוקסי, חומרי צבע, חומצות ובמצעים ריתוכים והלחמות נמצאים בדרגת סיכון גבוה, ישנם מקצועות כמו עובדי שייש, אופים, ועובדי חנויות תבלינים אשר שואפים חלקיקים קטנים של חומרים כמו אבק שייש, קמח וחלקי תבלינים עשויים גם הם ללקות במחלת מקצוע ריאות או הפרעה חסימתית COPD.

פיצוי פיטורין בתקופת ההיעדרות מהעבודה:

באם אתם חושדים שאתם חולים במחלת ריאות רצוי לעבור בירור רפואי במרפאת ריאות או אצל רופא תעסוקתי אשר יכול להעיד על הגורם למחלה. באם הרופא המטפל חושד שאכן מדובר על מחלת מקצוע ריאות הוא עשוי להפנות את המטופל לרופא תעסוקתי, תוך פירוט התנאים הסביבתיים של מקום העבודה, משך הזמן ממנו סובל העובד ממחלת הריאות ועוד. בהתאם לכל אלו הוא יוכל לאמוד את החומרה של המצב ולתת המלצות להמשך.

סובלים ממחלת מקצוע ריאות? המומחים של זכות ויוזמה בעלי ידע וניסיון רב בסוגיות מימוש זכויות רפואיות וליווי תובעים בתחום מחלות מקצוע. 

מחלת מקצוע ריאות

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי