מחלת מקצוע מיתרי קול

האם צרידות יכולה להיחשב כמחלת מקצוע מיתרי קול? אם איבדתם את הקול ולכן אינכם יכולים לעבוד במקצוע שלכם, כעובדי הוראה, מרצים, מתמללים או בכל מקצוע אחר המערב שימוש במיתרי הקול, האם אתם יכולים להגיש תביעה בגין מחלת מקצוע מיתרי קול? על כל כך ועוד במאמר זה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

קצת על מחלת מקצוע 

הוראה מספר 79 בחוק הביטוח הלאומי מורה על כך שמחלת מקצוע הינה מחלה אשר נגרמת כתוצאה מעבודה אצל מעסיק מסוים או כתוצאה מעיסוק עצמאי מסויים. בכדי לעמוד בתנאים , העובד יצטרך להוכיח שאותה מחלת מקצוע בה הוא לוקה מופיעה ברשימת מחלות המקצוע מוגדרות על ידי המוסד לביטוח לאומי בתקנות 44,45 ו- 46 , שחלה בה בתקופת העיסוק שלו  ושיש קשר סיבתי בין הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל ובין העיסוק שלו וזאת בהתאמה מלאה לרשום בתקנות הביטוח הלאומי.

באם העובד יכול להוכיח שהמחלה אכן נגרמה כתוצאה מעיסוקו המקצועי, השלב הבא יהיה הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה עד 12 חודשים מהיום בו הפגיעה התרחשה..

מחלת מקצוע של מיתרי הקול

מחלת מקצוע מיתרי קול אינה מופיעה ברשימת מחלות המקצוע במוסד לביטוח לאומי ולמרות זאת כבר היו מקרים בעבר בהם הוכח שפגיעה במיתרי הקול הינה מחלת מקצוע לכל דבר. אחד המקרים היה של מורה שלקתה בצרידות קשה משום המטומה, עיבוי ויבלות של מיתרי הקול וחוסר יכולת של מיתרי הקול להיסגר.

בסופו של דבר מצבה הרפואי של המורה הוכר כמחלת מקצוע והמוסד לביטוח לאומי קבע לה אחוזי נכות. כאן, המטרה היא להוכיח שהפגיעה במיתרי הקול של מגיש התביעה קשורה לעבודתה/עבודתו וזאת תוך שנה מיום גילוי המחלה וזאת במסגרת תאונת עבודה.

תביעה לביטוח לאומי בגין מחלת מיתרי קול

משום מקרים רבים שהובאו לבית המשפט וזאת למרות שאותה מחלת מקצוע מיתרי קול, אינה מופיעה ברשימה של מחלות המקצוע במוסד לביטוח לאומי. בית המשפט קובע פעמים רבות שהנפגע זכאי לתבוע בגין בעיית מיתרי הקול במסגרת תביעת ‘מיקרוטראומה’ וליהנות מפיצויים של עשרות ועד מאות אלפי שקלים מהמוסד לביטוח לאומי ובמקרים מסויימים גם מחברות הביטוח והביטוחים האישיים של הנפגע/המבוטח.

כיוון שמדובר על מקרים לא פשוטים ועל מנת למקסם את הסיכויים שלכם להשגת נכות ופיצויים התואמים לגודל הנזק של  אותה מחלת מקצוע מיתרי קול, חשוב שתפנו אל מומחים בתחום.

צוות המומחים של זכות ויוזמה, חברה למימוש זכויות רפואיות בעלת ניסיון רב ומוניטין מוצלח בסיוע לתובעים במקרים של מחלות מקצוע שונות, ישמח לעזור להכין את כל ההוכחות הנדרשות בין הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת שתמקסמו את הסיכויים שלכם לזכות בנכות ובפיצויים להם את ראויים.

מחלת מקצוע מיתרי קול

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי