מחלת מקצוע כתף קפואה

האם אתם סובלים מכתף קפואה? האם מצב זה נוצר כתוצאה מאירועים חוזרים ונשנים במקום העבודה לאורך זמן, דבר שגרם לנזק?

אם אתם סבורים שזה המצב ומעוניינים להגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת אותם פיצויים המגיעים לכם ושיקום, חשוב שתפנו אל מומחים בתחום מימוש זכויות מחלת מקצוע כתף קפואה. קרי, מומחים בעלי ידע וניסיון בתחום הסוגיות הרפואיות וכל הבירוקרטיות הקשורות אליהן.

במאמר זה נסביר מהי כתף קפואה, מהי מחלת מקצוע ומה חשוב לברר טרם הפנייה אל ועדה רפואית.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מחלת מקצוע "על קצה המזלג"

מחלת מקצוע כתף קפואה לצד מחלות מקצוע נוספות תמיד יהיו מחלות מהן העובד נפגע משום עיסוקו או בעקבות עבודתו וזאת משום היותו חשוף במקום העבודה לכל מיני גורמים מזיקים או אופי עבודה מזיק, כמו למשל ביצוע תנועות היוצרות עומס על הכתפיים או גורמים מסרטנים, ביולוגיים, כימיים ועוד . חשיפה לגורמים אלו תהיה בתנאי סביבה מסויימים וכתוצאה מחשיפה חוזרת ונשנית בפרק זמן מסויים לגורם/גורמים המזיקים.

מהי כתף קפואה?

תהליך היווצרות כתף קפואה מורכב כולל הצטלקויות והידבקויות ברצועות של המפרק הגלנוהומרלי ובקופסית. הביטוי הקליני של תופעה זו בא לידי ביטוי באובדן גמישות של הקופסית, דבר אשר מוביל לכאבים והגבלה בתנועות הכתף. גורמי הסיכון הם רבים ולעיתים האנשים שלוקים בבעיה זו הם בטווח הגילאים של ארבעים עד שישים וכן אנשים אשר סובלים ממחלת הסוכרת או ממחלות כמו למשל אוטם מוחי, אוטם של שריר הלב, פרקינסון, היפרתירואדיזם ועוד. חשוב לדעת שברוב המקרים אין שום השפעה של גורם ספציפי, כמו למשל מגדר, גפה דומיננטית ותעסוקה.

שלבי מחלת כתף קפואה

  • השלב הראשון – נקרא שלב הכאב ובא לידי ביטוי במספר חודשים של כאב מופשט בכתף, כאשר המצב מחמיר בשעות הלילה ובהתאם הנפגע חווה קושי לשכב על אותה הכתף.
  • השלב השני – הוא שלב הנוקשות בו הנפגע חש הגבלה בתפקוד בכל הקשור אל תנועות הכתף. בשלב זה הנפגע חווה ברוב שעות היממה כאב עמום ומדי פעם כאב חד בעת הנעת הכתף. שלב זה לעיתים נמשך בין מספר חודשים ועד שנה.
  • השלב השלישי – בשלב זה הכאב הולך ופוחת והטווח של התנוע גדל וזאת עד לחזרה לתפקוד תקין.

ברוב המקרים הטיפולים המוצעים למצב של מחלת מקצוע כתף קפואה הם NSAIDS, הזרקה לכתף ופיזותרפיה. בנוסף, ישנם גם טיפולים חודרניים, כמו למשל הזרקה של מי מלח לכתף ועוד.

תמונה של מחלת מקצוע כתף קפואה

מחלת מקצוע כתף קפואה – מקצועות בסיכון

עובדים רבים חשופים  למחלת מקצוע כתף קפואה , עובדים שבמסגרת עבודתם נדרשים לבצע משיכות והרמות של משאות או נדרשים לעבוד עם הידיים מעל גובה הכתפיים. המקצועות אשר עשויים לסבול מכתף קפואה הם: נגרים, מסגרים, מכונאים, עובדים גריאטריים וצוות אישפוז, סבלים, חשמלאים ועוד…

מחלת מקצוע כתף קפואה - בירור מקדים והגדלת סיכויי ההצלחה

טרם קבלת ההחלטה האם לתבוע על מחלת מקצוע כתף קפואה יש מספר בירורים אותם יש לעשות. כיוון שרוב האנשים אינם מודעים לאותם דברים אותם יש לברר ולמסמכים אותם עליהם להמציא, חשוב להיעזר במומחים בתחום שיחוו את דעתם באם אכן מדובר על מקרה של מחלת מקצוע שעיקרה כתף קפואה ומהם אותם מסמכים חשובים אותם יש להמציא וזאת על מנת להגדיל את הסיכויים של הנפגע לפיצוי כספי הולם ופעולות שיקום נדרשות למחלת הכתף הקפואה ממנה הנפגע סובל. הבירורים צריכים לכלול:

  • תאונת עבודה – האם הכתף הקפואה היא תוצאה של עבודתכם? כלומר, האם עברתם אירוע תאונתי בעבודה או שמא הנזק נגרם לאורך זמן משום השהייה שלכם בסביבה מסויימת ו/או השימוש שלכם במכונות או בחומרים מסויימים .
  • מחלת מקצוע – תצטרכו לענות על השאלה במה אתם עוסקים והאם מדובר על מחלה שנגרמה כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות, או במילים אחרות ‘מיקרוטראומה’ או מחלת מקצוע.
  • שאלות נוספות – מהם הליקויים של הנפגע? האם יש קשר סיבתי בין הפגיעה לעבודה? מהי דרך גרימת הנזק? מהי מידת ההשפעה?

צרו קשר עוד היום עם המומחים של זכות ויוזמה

באם אכן נפגעתם במקום העבודה או כתוצאה מהעיסוק המקצועי שלכם חשוב שתדעו שמגיעות לכם זכויות רבות בענף נפגעי העבודה. בנוסף, בהחלט יש סיכוי שמגיעים לכם פיצויים גם מחברת הביטוח הפרטית בה יש לכם פוליסות (אובדן כושר עבודה ועוד) והמוסד לביטוח לאומי. חשוב לפנות אל חברה למימוש זכויות רפואיות לצורך הגשת תביעה.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי