מה הסכום המקסימלי של קצבת נכות והאם יש דבר כזה יותר מ-100% נכות?

אנשים רבים מוגדרים על ידי המוסד לביטוח לאומי בתור נכים, כתוצאה ממחלות, תאונות או ניתוחים שונים שהם עברו. חשוב להפריד בין אחוז הנכות של האדם לבין דרגת אי הכושר שנקבעה לו. אחוזי הנכות הרפואית נקבעים בהתאם לליקויים השונים שהאדם סובל מהם, ללא שום קשר ליכולת שלו לעבוד.

הוועדה הרפואית יכולה לקבוע לאדם בין 1% ל-100% נכות רפואית, בהתאם לסוג וכמות הליקויים שהוא סובל מהם. חשוב לציין כי אחוזי הנכות של האדם אינם משפיעים על סכום קצבת הנכות הכללית שהוא עשוי לקבל, מאחר וסכום הקצבה מושפע רק מהיכולת שלו לעבוד. דרגת אי הכושר נועדה לקבוע את דרגת אובדן כושר העבודה של החולה. בהתאם לדרגה שנקבעה נקבעת קצבת הנכות שלו, ללא שום קשר לשכר שהוא היה מרוויח לפני כן.

הסכום המקסימלי של קצבת נכות כללית – כל הפרטים

הסכום המקסימלי של קצבת נכות כללית עומד על סך 4,063 ₪. מדובר על קצבה שמקבלים אנשים שקיבלו 75% או 100% דרגת אי כושר. לעומת זאת, מי שקיבל דרגת אי כושר בשיעור של 74% יהיה זכאי לקבל קצבת חודשית בסכום של 2,770 ₪, מי שקיבל 65% יקבל 2,496 ₪ ואילו 60% יזכו את החולה ב-2,345 ₪ בלבד.

חשוב לא להתבלבל בין קצבת נכות כללית שמגיעה לכל אזרח ישראלי שאיבד את היכולת שלו לעבוד מכל סיבה שהיא, לבין קצבת נכות מעבודה.

קצבת נכות מעבודה עשויה להגיע לכל עובד, שנפגע בתאונת עבודה במהלך העבודה שלו, בדרך אליה או בחזרה ממנה. מדובר על קצבאות הרבה יותר גבוהות, מאחר והן מושפעות מהשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה.

הסכום המקסימלי של קצבת נכות מהעבודה

אדם שנפגע במסגרת העבודה שלו עשוי להיות זכאי לקבל קצבת נכות מהעבודה. הדבר נכון הן לגבי תאונות עבודה והן לגבי מחלות מקצוע. אומנם מדובר על תהליך ארוך ומסורבל, אך עובד שכושר העבודה שלו נפגע עשוי להיות זכאי לקבלת קצבת נכות מהעבודה.

קצבה זו אמורה לפצות על אובדן העבודה, לכן סכום הקצבה מושפע מגובה השכר שהעובד קיבל לפני כן טרם הפגיעה. הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי אחראית לקבוע את אחוזי הנכות מעבודה, בהתאם לחוות דעת רפואית, טיפולים, אבחונים וכדומה.

לאחר שאחוזי הנכות נקבעים, ניתן לחשב את גובה הקצבה החודשית או המענק החד פעמי שמגיעים לעובד.

סכום הקצבה החודשית המקסימלי בנפגעי עבודה עומד על 36,049 ₪ לחודש, לכן חשוב לעמוד על הזכויות של העובדים ולא לוותר על ההתנהלות המתישה מול המוסד לביטוח לאומי.

זכות ויוזמה – מימוש מלוא הזכויות המגיעות לנכים

אנו נשמח ללוות כל אדם שנפגע במקום העבודה שלו במטרה לסייע לו להתנהל מול הביטוח הלאומי ולממש את מלוא הזכויות שלו. אנו מתמחים בליווי אישי ובהצמדת מנהלת תיק אישית לכל לקוח. צרו קשר!

מה הסכום המקסימלי של קצבת נכות