מהם התסמינים של תסמונת התעלה הקרפלית?

תסמונת התעלה הקרפלית נחשבת לאחת הפגיעות השכיחות והנפוצות ביותר בכפות הידיים. עובדים רבים בארץ ובעולם סובלים מסימפטומים לא נעימים של התסמונת, הכוללים תחושת כאב, חולשה של כף היד, זרמים, רדימות באצבעות, קושי להניע את האזור או להחזיק חפצים שונים, ותחושת נימול. אחת הסיבות המרכזיות להופעת התסמונת היא ביצוע חוזר ונשנה של אותן הפעולות לאורך זמן. לכן לא מעט עובדים במשק הישראלי כמו: חשמלאים, מכונאים , מסגרים, קלדנים, מתכנתים, צבעים, שיפוצניקים, עובדים בפס הייצור וכדומה, נוטים לסבול מהתופעה. מדובר על אחת התלונות הנפוצות ביותר בקרב רופאי תעסוקה והיא נחשבת למחלת מקצוע מבחינת המוסד לביטוח לאומי. עובד שפיתח את התסמונת זכאי לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, אך לצורך כך הוא יאלץ להוכיח את הקשר הסיבתי בין סביבת העבודה שלו ודרישות התפקיד לבין התפתחות התסמונת.

תסמונת התעלה הקפרלית – עובדות ותסמינים ששווה להכיר

תסמונת התעלה הקרפלית נוטה להופיע בתדירות גבוהה יותר אצל נשים, מאשר גברים. כמו כן, התסמונת נפוצה יותר בקרב נשים בהריון, אנשים הסובלים ממשקל עודף ואנשים מבוגרים. ידוע כי ישנו קשר בין התפתחות התסמונת לבין רמות הלחץ והסטרס בעבודה. ככל שהעובד חווה יותר לחץ יומיומי, כך הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לפתח את התסמונת. מדובר למעשה על דלקת כרונית בשורש כף היד, המקשה על הסובלים ממנה לאחוז אפילו בחפצים קלים, כגון עט או מזלג. הסובלים מהתסמונת מדווחים על תחושת נימול, דקירות, זרמים, הירדמות של כף היד וכאב, שרק הולך ומתגבר עם הזמן. חשוב לגשת לטיפול מתאים, על מנת למנוע את החמרת הדלקת ולהבטיח טיפול יעיל ומהיר יותר. הזנחה של המצב תגרום להחמרת תחושת הכאב, דבר שישפיע על איכות החיים ויקשה על היכולת לישון.

תסמונת התעלה הקפרלית – טיפול

תסמונת התעלה הקרפלית מאופיינת על ידי היווצרות של לחץ על העצב המדיאלי בכף היד, כתוצאה מפעולה שחוזרת על עצמה, או מחלות רקע. חשוב לדעת כי סכרת, דלקת פרקים, נטייה גנטית ואפילו טראומה עלולים לגרום להופעת התסמונת. הטיפול כולל מנוחה ושימוש בסד ליישור שורש כף היד. בחלק מהמקרים יהיה צורך בטיפולי פיזיותרפיה, הזרקה של סטרואידים ובמקרים קשים, לא יהיה מנוס מניתוח. כתוצאה מכך, העובד אינו מסוגל להמשיך בעבודתו, לכן הביטוח הלאומי אמור לשלם לו דמי פגיעה למשך 91 ימים לכל היותר. לאחר ההכרה במחלת המקצוע, ניתן להגיש בקשה לקצבת נכות ולהיות זכאים למענק כספי של עשרות אלפי שקלים לפי שכרם טרם הפגיעה, מאחר ולא כולם מסוגלים לחזור לעבודה. תסמונת מסוג זה אופיינית לכל מי שעובד עם כפות הידיים, כגון מכונאים, אינסטלטורים, נגרים, עובדי מפעל, טכנאים ועוד וסטטיסטית אוכלוסיה זו מקבלת פיצוי כספי לרוב.

מעוניינים לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי? אנחנו כאן לסייע לכם!

אנו בזכות ויוזמה נשמח לסייע לכם להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי, במטרה לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם. אנו נצמיד לכם מנהלת תיק אישית, שתלווה אתכם לכל אורך התהליך ותהפוך את ההליך הבירוקרטי מול הביטוח הלאומי לפשוט. למידע נוסף, צרו קשר!

מחלת מקצוע כתפיים