מהו טופס דמי פגיעה של ביטוח לאומי?

על פי חוקי הביטוח הלאומי, כל עובד/ת (שכיר או עצמאי) אשר נפגע בתאונת עבודה והינו מבוטח בביטוח נפגעי עבודה, זכאי להגשת תביעה לצורך קבלת דמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי. תביעה זו חייבת להיות מוגשת תוך שנה מיום התרחשות התאונה, כאשר הגשה מאוחרת של התביעה עלולה לפגוע בזכאות לתשלום.

 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

אם כך, מהו טופס דמי פגיעה?

טופס דמי פגיעה של ביטוח לאומי הוא למעשה טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה המיועד לעובדים שכירים ועובדים עצמאיים כאחד. טופס זה מהווה הודעה על פגיעה בעבודה וניתן להגישו גם לצרכי הגשת תביעה לצרכי הכרה במחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי ההעסקה.

 

אופן הגשת טופס דמי פגיעה

טופס דמי פגיעה של ביטוח לאומי (טופס בל 211), ניתן להגשה באמצעות מילוי טופס תביעה באופן ידני ומסירתו בדואר ו/או בתיבות השירות המצויות בסניפי הביטוח הלאומי ברחבי הארץ ו/או באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. בשני המקרים, קיים הכרח לצירוף מסמכים נלווים לטופס התביעה.

 

מהם המסמכים הנלווים אותם יש לצרף לטופס דמי פגיעה?

בטרם הגשת כתב התביעה לביטוח לאומי באמצעות טופס דמי פגיעה, נפגעי העבודה נדרשים להחזיק ברשותם טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד שכיר (טופס מספר 250) ו/או טופס הפניה לטיפול רפואי לעצמאי (טופס מספר 283). טופס זה מוענק על ידי המעסיק הישיר של הנפגע ו/או על ידי הנפגע עצמו במידה והוא עצמאי. באמצעות טופס זה ניתן לגשת לקבלת טיפול רפואי בחדרי המיון הפועלים בבתי החולים השונים ברחבי הארץ ו/או במחלקות תאונות עבודה בקופות החולים. בסיום קבלת הטיפול, הרופא המטפל מוסר לידיו של המטופל תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה אותה יש לצרף לכתב התביעה כאשר מגישים טופס דמי פגיעה. בתעודה זו מופיעה האבחנה הרפואית בנוגע למצבו הגופני של המטופל ותקופת הזמן בה הוא איננו מסוגל לעבוד עקב הפגיעה. 

מסמכים נוספים אותם חשוב לצרף לכתב התביעה כוללים: 

  • תלושי שכר ו/או אישורי שכר של שלושת החודשים שקדמו לפגיעה 
  • אישורים על ימי היעדרות מהעבודה במקרים בהם העובד הנפגע נעדר ממקום עבודתו בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה מסיבות שאינן תלויות בו, לרבות, מחלה, אבטלה, ימי מילואים, חופשת לידה וכדומה. 
  • דו”ח משטרה במקרים בהם הפגיעה בגינה מוגשת התביעה נגרמה כתוצאה ממעורבותו של העובד בתאונת דרכים בדרכו אל ו/או ממקום העבודה – במקרים אלו קיימת חשיבות לצירוף תעודת ביטוח של כלי הרכב.

 

חשוב לדעת

טופס דמי פגיעה המוגש למוסד לביטוח לאומי ללא חתימתו של התובע/ת ו/או ללא צירוף החומרים הרפואיים הרלוונטיים, יוחזר למגיש התביעה וזאת ללא טיפול מצד נציגי המוסד לביטוח לאומי.
הגשת תביעה לביטוח לאומי היא תהליך סבוך ומורכב ובשביל זה אנחנו כאן! אצלנו בחברת זכות ויוזמה תוכלו למצוא צוות של מומחים המתמחים במיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי לנפגעי עבודה.

 

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית, יתכן ומגיע לכם תשלום מחברות הביטוח!

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות

 התקשרו עכשיו 072-3934455

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי