מדריך מקוצר למתעניין ב- טופס תאונת עבודה

נפגעי תאונות עבודה עשויים להיות זכאים לדמי פגיעה המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי במידה והתאונה בה הם מעורבים תוכר כתאונת עבודה על פי חוק הביטוח לאומי ובמידה והם מחזיקים ברשותם “תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה” בה מופיעה האבחנה הרפואית לגביהם ומצוינת התקופה בה הם אינם כשירים לעבודה. מימוש הזכאות לקבלת דמי פגיעה, בדומה למימוש כל זכאות אחרת לקבלת קצבאות מטעם המוסד לביטוח לאומי, הוא תהליך במסגרתו העובד נדרש להגשת טפסים ייעודיים לסניף הביטוח לאומי אליו הוא משויך בהתאם לאזור מגוריו. 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מהם הטפסים הנחוצים לצורך מימוש הזכאות לקבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה?

כמצוין לעיל, נפגעי עבודה נדרשים למלא מספר טפסים לצורך מימוש זכאותם לקבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה, וביניהם:

טופס ביטוח לאומי מספר 250 – טופס זה הידוע בשם: מתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה, הוא טופס אותו נדרש למלא המעסיק הישיר של העובד השכיר שנפגע בתאונת עבודה. באמצעות טופס זה העובד רשאי לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני. 

חשוב לדעת: נפגעי עבודה המוגדרים כעובדים עצמאיים נדרשים למלא בכוחות עצמם טופס ביטוח לאומי מספר 283 למתן טיפול רפואי לנפגעי עבודה ולאחר מכן להגיש את הטופס בקופת החולים בה הם חברים. 

לאחר קבלת הטיפול הרפואי, הרופא המטפל נדרש למלא מסמך רפואי המוגדר “תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה”. בתעודה זו מופיעה האבחנה הרפואית של המטופל והתקופה בה הוא איננו כשיר לעבודה. חשוב לציין שללא תעודה זו לא ניתן להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה לנפגעי עבודה. 

מהו טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה?

הגשת תביעה לקבלת תשלום דמי פגיעה מתאפשר באמצעות טופס ביטוח לאומי מספר 211 הידוע גם בשם: טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. טופס זה צריך להיות מוגש לסניפי המוסד לביטוח לאומי הרלוונטיים תוך 12 חודשים מיום קרות התאונה אשר הובילה לפגיעה, כאשר לטופס התביעה יש לצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על מצבו של הנפגע. טופס זה מיועד לרכי מימוש הזכאות לקבלת דמי תביעה גם לעובדים שכירים וגם לעובדים עצמאיים.

מיצוי זכויות לנפגעי עבודה - כיצד?

בדומה לכל הליך מיצוי זכויות ביטוחיות אחר אל מול המוסד לביטוח לאומי, גם הליך מיצוי זכויות לנפגעי עבודה הוא הליך בירוקרטיה המצריך את נפגעי העבודה להכיר את כל זכויותיהם על מנת לפעול להליך מיצוי זכויות מלא ומקיף. ברוב המקרים, מומלץ להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן! 

אנחנו בחברת זכות ויוזמה מסייעים לנפגעי תאונות עבודה למצות את מלוא זכויותיהם אל מול המוסד לביטוח לאומי גם לצרכי קבלת דמי פגיעה כחוק וגם לצרכי קבלת גמלת נכות מעבודה במידת הצורך. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי