כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה?

כל אחד עלול להיפגע מתאונת עבודה, מאחר ותאונת עבודה עלולה להתרחש בדרך לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה או בזמן ביצוע העבודה. הדבר נכון לגבי מורה בבית הספר שהחליק על המדרגות, או עובד הייטק שנפל במטבחון של המשרד. כל מי שעבר תאונת עבודה יכול להגיש תביעה לביטוח הלאומי, שאחראי על מתן פיצוי כספי חד פעמי, או לחילופין, גמלה חודשית הניתנת למי שסובל מפגיעה פיזית או מפגיעה נפשית המובילה לנכות.

תאונת עבודה – כמה כסף מגיע לעובד שנפצע?

כדאי לדעת כי המעסיק אמור לשלם לעובד עבור יום הפגיעה עצמו. הביטוח הלאומי אמור לספק את דמי הפגיעה, לצורך שיקום והחלמת העובד. מדובר על פיצוי עבור אובדן ההכנסה שנגרם לעובד בעקבות תאונת העבודה, בדומה לימי מחלה. עובד שנאלץ להיעדר מעבודתו עד 12 ימים בעקבות הפציעה, יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה החל מהיום השלישי. אך היעדרות ארוכה יותר תזכה את העובד בדמי פגיעה כבר מהיום הראשון.

דמי הפגיעה משולמים על ידי הביטוח הלאומי עד לתקופה של 91 ימים מיום הפגיעה. סכום התשלום תלוי בממוצע השכר של העובד בשלושת החודשים האחרונים. בנוסף, העובד יכול להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות, במידה והפציעה הובלה אותו לנכות בשיעור מלא או חלקי. סכום התשלום יהיה תלוי באחוזי הנכות שנקבעו על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. עובד שנקבעו לו 9 – 19 אחוזי נכות יקבל מענק חד פעמי, בעוד שעובד שנקבעו לו יותר מ-20% נכות יהיה זכאי לקבל קצבת נכות חודשית, המתבססת על השכר שהרוויח בשלושת החודשים האחרונים לפגיעה.

תאונת עבודה – כיצד לפעול נכון?

כל עובד שהיה מעורב בתאונת עבודה חייב לפעול באופן מסודר ומאורגן, במטרה להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לו לפי חוק. השלב הראשוני יהיה עדכון של המעסיק לגבי התאונה שהתרחשה והחתמתו על טופס “הודעה על תאונה – ב.ל 250”. הטופס אמור לפרט את כל הנסיבות שהובילו לתאונה וחשוב לשמור אותו להמשך התהליך. כמו כן, יש לתעד את כל הפרטים של התאונה, כולל פרטים משניים שעלולים להיראות חסרי חשיבות.

מומלץ לצלם את אזור התאונה ולוודא כי כל הפרטים הנכתבים על ידי המעסיק והרופאים תואמים את התיאור של הנפגע. במידה והיו עדים לתאונה, ישנה חשיבות מכרעת לקחת את הפרטים שלהם. בנוסף לכך, כדאי לעבור את כל הבדיקות הרפואיות המתבקשות ולשמור את המסמכים הרפואיים, כולל קבלות עבור טיפולי פיזיותרפיה, תרופות, אביזרים רפואיים וכדומה.

זכות ויוזמה – סיוע במימוש זכויות רפואיות

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לקבל את מלוא סכום הפיצוי המגיע לו בעקבות תאונת עבודה. אנו מספקים מנהלת תיק אישית שתלווה את העובד לכל אורך הדרך ותהיה אחראית על ההתנהלות מול הביטוח הלאומי וההכנה שלו לוועדה הרפואית. לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות, צרו קשר!