טיפים שימושיים לנפגעי עבודה

עובדים המוצאים את עצמם נפגעי עבודה עקב תאונת עבודה, מומלץ שיפעלו בהתאם להנחיות הבאות:

  1. תיעוד מלא של כל הפרטים הרלוונטיים – במקרים בהם הפגיעה התחרשה עקב תאונת עבודה, קיימת חשיבות לתיעוד נסיבות התאונה סמוך ככל האפשר למועד התרחשותה, כאשר התיעוד מומלץ שייעשה בכתב ובצירוף תמונות רלוונטיות. במסגרת הליך תיעוד נסיבות התאונה, קיימת חשיבות גם לאיסוף מספרי טלפון של עובדים ו/או עוברי אורח אשר נכחו בזירת התאונה. 

  2. קבלת טיפול רפואי – נפגעי עבודה חייבים לפנות את עצמם ו/או להתפנות לקבלת טיפול רפואי מייד לאחר התרחשות התאונה וזאת גם במקרים בהם הם אינם חווים כל סוג של כאב. הגעתם לחדרי המיון נועדה לצרכי דיווח על התאונה ולצרכי בדיקה ראשונית של הנזק שנגרם לגופם כתוצאה מהתאונה.

  3. החתמת המעסיק על גבי הטופס המתאים – קיים הכרח בהחתמת המעסיק על טופס ביטוח לאומי מספר 250 שהוא למעשה טופס דיווח על התאונה והפגיעה. במידה ונפגעי העבודה הם עובדים עצמאיים קיים הכרח בחתימתם על טופס ביטוח לאומי מספר 283. 

  4. קבלת אישור מחלה מהרופא המטפל – אישור זה ניתן אך ורק במקרים בהם נפגעי עבודה ניגשים לקבלת טיפול רפואי שבידם טופס ביטוח לאומי 250 ו/או טופס ביטוח לאומי 283. 

  5. איסוף מסמכים ואישורים שונים – נפגעי עבודה נדרשים לאסוף כל מסמך ו/או אישור היכול להעיד על מעורבותם בתאונת העבודה, לרבות, אישורי משטרה על תאונת דרכים בה הם היו מעורבים בדרכם אל או בחזרתם ממקום העבודה. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לאיסוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לטיפול הרפואי אותו הם קיבלו במסגרת הטיפול הרפואי לאחר התאונה, לרבות, צילומי רנטגן, מרשמים לתרופות, דו”ח טיפול וסיכומי ביקור אצל רופא, הפניות לרופאים מומחים ו/או רופאים תעסוקתיים וכדומה. 

  6. איסוף ותיעוד של כל ההוצאות הכספיות הנלוות לקבלת הטיפול הרפואי – כל הוצאה כספית אותה משלמים נפגעי עבודה בגין קבלת טיפול רפואי ו/או הוצאות הקשורות באופן עקיף וישיר לתאונה, לרבות, נסיעות וכדומה, מומלץ שתתועד ותישמר באמצעות קבלות וחשבוניות תשלום. במקרים מסוימים, חלק מהכספים יוחזרו לנפגעי עבודה במידה ותביעתם תתקבל במוסד לביטוח לאומי. 

  7. היוועצות עם אנשי מקצוע – מימוש זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לביטוח לאומי, הוא תהליך מורכב ומתמשך המחייב את נפגעי העבודה להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע העוסקים בתחום מיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי. 

זכות ויוזמה - מומחים למימוש זכויות ביטוחיות לנפגעי עבודה אל מול המוסד לביטוח לאומי

חברת זכות ויוזמה היא חברה מנוסה ומקצועית למיצוי זכויות ביטוחיות המגיעות לכל עובד ועובדת מהביטוח הלאומי, בעקבות מעורבותם בתאונת עבודה כזו או אחרת. לחברה, צוות מומחים המלווה את נפגעי העבודה מיום קרות התאונה ועד לקבלת מלוא הכספים להם הם זכאים על פי החוק. למידע נוסף בנושא לחצו כאן

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי