חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה יכולה להתבצע בכל מיני תנאים, במאמר זה נפרט את המידע החשוב שצריך לדעת לפני ואחרי תביעת תאונת עבודה וההתנהלות מול המעסיק במקרים של נפגעי עבודה.

תאונת עבודה בהתאם לחוק ביטוח לאומי היא תאונה שקרתה תוך כדי העבודה, בדרך או בחזרה מהעבודה. עובד אשר נפגע בתאונת עבודה או סובל ממחלת מקצוע (בעיה רפואית שנגרמה עקב עיסוקו) זכאי לתשלום דמי פגיעה מהביטוח הלאומי עבור ימי ההיעדרות והוצאות הטיפולים כתוצאה מתאונת העבודה. במידה ולאחר תקופת קבלת דמי הפגיעה נותר העובד עם מגבלה, זכאי להגיש תביעה לנכות מעבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

דמי פגיעה - הכל אודות דמי הפגיעה והזכות שלכם

את דמי הפגיעה משלמים לנפגע עבודה שתובע פיצוי מכספי המוסד לביטוח לאומי על ימי עבודה שלא עבד עקב התאונה, עד תשעים ואחד ימים מיום התאונה, כל עוד יש יחסי עובד מעביד והעובד לא פוטר או התפטר עקב מצבו הבריאותי וכן לרשותו עומדים ימי מחלה שטרם נוצלו יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה.

במקרה של הביטוח הלאומי ובמקרה שהעובד צריך עוד ימי מחלה מעבר ל91 הימים להם עשוי להיות זכאי מכספי הביטוח הלאומי, הוא רשאי לצאת לחופשה ללא תשלום במידה והמעסיק מאשר זאת.

לאחר תקופת קבלת דמי הפיצויים בעקבות פגיעה בעבודה, במידה והעובד נותר עם מגבלה או דרגת נכות כזו או אחרת, זכאי להגיש תביעה לנכות מעבודה, עלייה נפרט בהמשך המאמר.

שינוי תנאי העבודה לאחר תאונת עבודה

לאחר החלמת העובד כתוצאה מתאונת עבודה ואישור מהרופא התעסקותי כי הינו כשיר לעבוד שוב יכול העובד לחזור לעבודתו באותם תנאים ובהיקף משרה דומה.

בתאונת עבודה ובמידה והעובד אינו מסוגל לעבוד שוב באותו היקף משרה ושעות עקב נכות מסוימת אשר לא מאפשרת לו לחזור לעבוד באותם התנאים יכול העובד לחזור להיקף שעות נמוך יותר והיקף משרה שונה.

במידה ומדובר על הגבלה זמנית, היקף השעות המשתנה יכול להיות לתקופה זמנית עד שחוזר העובד לתפקוד מלא.

במידה ומדובר על דרגת נכות זמנית או פגיעה חמורה יותר, העובד צריך לפנות לרופא התעסוקתי ולהישמע להוראותיו.

במקרה שהמעסיק לא בא לקראת העובד ולא משנה את אופי המשרה למצב הרפואי החדש של העובד, יכול העובד להתפטר ולקבל את פיצויים בהתאם לחוק ובכפוף לשימוע.

במידה והעובד מסוגל לשוב לעבודתו לאחר תאונת העבודה אך בהיקף משרה נמוך יותר, הוא עלול לאבד מזכויותיו בתור עובד.

לכן אם בטרם תאונת עבודה והפגיעה העובד הועסק במשרה מלאה ובשכר מסוים ולאחר התאונה הוא מועסק בחצי משרה ומרוויח בהתאם לכך עליו לקחת זאת בחשבון.

בעקבות תאונות עבודה וירידה בהיקף המשרה, גובה התשלומים לפנסיה, דמי הבראה, חופשות וימי מחלה יירד ודבר זה פוגע בזכויות העובד.

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה - תביעת נכות מעבודה

״חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה – מה אני צריך לדעת?״ בתום התקופה בה נעדר העובד מעבודתו, או לאחר תביעת דמי הפגיעה, ניתנת האפשרות לעובד להגיש תביעה לנכות מעבודה.

בתביעה של נכות מעבודה עשוי העובד לקבל פיצוי כספי חד פעמי או קצבה חודשית, תלוי בחומרת הפגיעה ודבר זה אינו משפיע על העובדה כי העובד חזר וממשיך לעבוד כרגיל.

ניתן לתבוע תביעה לנכות מעבודה מהמוסד לביטוח לאומי גם אם העובד לא ישב יום 1 בבית.

שימו לב! על מנת לשמור על זכויותיכם מול המוסד לביטוח לאומי, יש להגיש את תביעת תאונת עבודה בהקדם האפשרי. ההמלצה היא עד שנתיים לכל היותר מיום הפגיעה על מנת שלא לפגוע בזכויותיכם.

סיוע במימוש זכויות רפואיות במקרה של חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

במצב של חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה, או בכל מקרה אחר של תאונת עבודה, חברת זכות ויוזמה מלווה את העובד ומסייעת לו לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי.

החברה מסייעת בתהליך הבירוקרטי הסבוך ובכל המסמכים והפעולות הנדרשות להליך שלרוב דורשת התערבות של עורך דין המתמחה בתחום דמי ביטוח לאומי .

אם אתה נפגע עבודה ומאמין שאתה זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה, אם הגעת למצב של אי כושר עבודה, חברת זכות ויוזמה, בונה לעובד תיק רפואי מקיף וחזק אשר מציג את מצבו הרפואי ותפקודו של העובד הנפגע על מנת לקבל פיצוי כספי מקסימאלי מביטוח לאומי.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי