חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה – מה חשוב לדעת – זכות ויוזמה

עובד המחלים מתאונת העבודה בה הוא היה מעורב, רשאי לחזור למקום עבודתו בתנאי שרופא תעסוקתי אישר לו לעשות כן.

במקרים אלו, העובד רשאי לחזור למקום עבודתו ולעבוד באותם תנאים ובאותו היקף משרה שקדם לפגיעה.
במקרים בהם העובד אינו כשיר לעבודה באותם תנאים ובאותו היקף משרה, הרופא התעסוקתי רשאי לקבוע כי העובד יכול להמשיך במקום עבודתו בתנאים התואמים את מצבו הגופני – בריאותי.
במקרים אלו, המעסיק נדרש להתאים את תנאי העבודה לצרכיו של העובד ובמידה והוא אינו יכול לשנות את אופי המשרה ו/או להתאימה למצבו של העובד, המעסיק רשאי לפטר את העובד בכפוף לקיומו של שימוע לפני פיטורים ולהעניק לעובד את מלוא הזכויות המגיעות לו.

כמו כן, במקרים אלו העובד הוא זה שראשי להתפטר ממקום העובדה ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו על פי דין מפוטר. 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

שינוי היקף המשרה - מה חשוב לדעת?

בכל אותם מקרים בהם העובד מסוגל לחזור לעבודתו בהיקף משרה מצומצם יותר, הוא עלול לאבד את הזכויות הסוציאליות שהיו לו לפי הפגיעה, וזאת לנוכח העובדה שהוא עתיד להיות מועסק בהיקף משרה מצומצם יותר ולכן השכר אותו הוא יקבל יהיה נמוך יותר ובהתאם לכך גם הסכומים המופרשים עבורו לטובת קרן פנסיה, קרן פיצויים, דמי הבראה וכדומה.

כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות לבחינת מכלול ההיבטים הכרוכים בשינוי היקף המשרה במסגרת חזרתה לעבודה לאחר תאונת עבודה ולבחון היטב את החלופות התעסוקתיות העומדות לרשות העובד בהתאם למצבו. 

ומה בנוגע לימי מחלה?

במקרים בהם העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה מטעם הביטוח לאומי, כל ימי המחלה הצבורים לזכותו נשמרים לו עד לתום התקופה בה הוא זכאי לקבלת דמי הפגיעה (עד 91 יום).

עם סיום התקופה בה משולמים לעובד דמי הפגיעה, הוא רשאי להמשיך את תקופת המחלה וזאת על חשבון ימי המחלה הצבורים לו. לאחר ניצול מרבי של ימי המחלה, העובד רשאי לצאת לחל”ת (חופשה ללא תשלום) וזאת בכפוף לאישור והסכם של המעסיק. 

חשוב לציין שהמעסיק אינו רשאי לנכות ימי מחלה הצבורים לעובד לאורך כל התקופה בה העובד מקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, וזאת גם עבור 12 הימים הראשונים במהלכם המעסיק הוא זה הנדרש לשלם את תשלומי דמי הפגיעה. יובהר כי ההתחשבנות מתבצעת בין המעסיק לבין הביטוח לאומי והעובד זכאי למלוא דמי הפגיעה והוא איננו קשור או מעורב לנושא ההתחשבנות בין הצדדים. 

זכות ויוזמה - הגנה מקסימאלית על מלוא זכויות העובד

אנחנו ב-זכות ויוזמה עוסקים ומתמחים בהליכי מיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי, ובין היתר אנו מסייעים למאות עובדים בשנה לממש את מלוא זכויותיהם בכל הנוגע למיצוי זכויות במקרים של תאונת עבודה. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי