חוק תאונת עבודה

 

  •  

 

 

 

 

חוק תאונת עבודה

חוק תאונת עבודה מסביר כי עובד אשר נפגע בתאונת עבודה או חלה במחלה במהלך עבודתו ובגלל עבודתו, זכאי לתבוע פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, מהמעביד ומחברת הביטוח שלו. הנפגע רשאי לתבוע כל אחד מן הגופים והוא זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו מכל אחד מהם. העובד אינו חייב “לבחור” בין אחת מן החלופות שצוינו לעיל, אלא הוא רשאי לתבוע את כולם.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

תאונת עבודה הגדרה

חוק תאונת עבודה מוגדר בחוק כ: “תאונה שארעה תוך כדי עבודה ועקב עבודתו של הנפגע אצל מעבידו או מטעמו”.

על מנת שאירוע יוכר ע”י הביטוח הלאומי כתאונת עבודה עליו למלא אחר שלושה תנאים עיקריים:

  • האירוע הוא תאונה – חבלה או אירוע פתאומי שניתן להגדירו בזמן ובמקום.
  • האירוע התרחש תוך כדי עבודה.
  • האירוע התרחש עקב העבודה.

תאונה – הגדרה

תאונה הינה “אירוע חריג” שארע לעובד במהלך עבודתו. אם העובד לא יכול להצביע על אירוע חריג כזה – לא תוכר פגיעתו כ”תאונת עבודה”.

מקרים שהוכרו ע”י המוסד לביטוח לאומי ובית הדין לעבודה כ”ארועים חריגים”: פציעה כתוצאה מפגיעה של מכונה אוטומטית, נפילה במהלך העבודה, תאונת דרכים במהלך העבודה, התמוטטות מבנה על העובד במהלך עבודתו, ואף ויכוח חריג שגרם להתרגזות מיוחדת, הרמת משא כבד ועוד.

תאונת עבודה הגדרה - תוך ועקב עבודה:

תנאי נוסף להכרה באירוע כתאונת עבודה הינו כי הפגיעה נגרמה “תוך ועקב העבודה”. העובד צריך להראות כי קיים קשר בין האירוע החריג שארע במהלך העבודה לבין הפגיעה.

העובדה כי הפגיעה או המחלה של העובד התפרצו בזמן העבודה – תוך כדי העבודה – אינה מספקת. יכול להיות ומדובר במחלה רגילה של העובד שאין לה קשר לאירוע החריג בעבודה, ובמקרה היא התגלתה במהלך יום העבודה. העובד חייב להוכיח כי המחלה/פגיעה ארעה “עקב” העבודה או “בגלל” העבודה.

כך לדוגמא, אדם חולה לב עלול לסבול מהתקף לב אחרי שעות העבודה או במהלך שעות העבודה. בכדי שהתקף הלב יוכר כתאונת עבודה יש להראות כי האירוע החריג בעבודה גרם להתקף הלב, וללא האירוע החריג לא היה נגרם לעובד התקף לב באותו זמן.

חוק תאונת עבודה

תאונה עבודה הגדרה - בדרך לעבודה:

כפי שציינו לעיל, תאונת עבודה תוכר רק אם ארעה תוך כדי העבודה. אז מה דינן של תאונות שאירעו לעובד בדרך לעבודה או בחזרה ממנה? חוק הביטוח הלאומי הרחיב את הגדרת תאונות עבודה, וכלל בהגדרת “תאונת עבודה” גם תאונה שארעה לעובד תוך כדי נסיעה או הליכה מביתו לעבודה או חזרה. יודגש כי גם במקרה זה דורש החוק מהעובד להוכיח שהתאונה ארעה “עקב” אותה הליכה או נסיעה. אולם, אם ביצע העובד סטייה מהדרך הרגילה או ביצע הפסקה בהליכה או בנסיעה – לא תוכר התאונה כתאונת עבודה.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי