התעלה הקרפלית ביטוח לאומי

לא מעט אנשים סובלים מתסמונת התעלה הקרפלית, מאחר ומדובר על אחת התסמונות המוכרות והנפוצות ביותר. מדובר על דלקת כרונית בשורש כף היד, המובילה לתחושת כאב שרק הולך ומתעצם עם הזמן. מעבר לתחושת הכאב, הנפגעים מהתסמונת עלולים לחוות תחושת נימול, עקצוץ, זרמים ודקירות לכל אורך היד. עם התקדמות המחלה יופיע קושי להחזיק בחפצים שונים ולבצע פעולות יומיומיות בסיסיות, כגון כתיבה, החזקת כוס קפה וכדומה. התסמונת משפיעה באופן ניכר על כל תחומי החיים ופוגעת באופן משמעותי באיכות החיים. הנפגעים מהתסמונת מתקשים לישון, מאחר תחושת הכאב נוטה להופיע בלילה, כאש שורש כף היד נמצא במצב כפוף. כתוצאה מכך, כושר העבודה של נפגעי התסמונת נפגע והם אינם מסוגלים להמשיך לעבוד ולפרנס את עצמם ואת משפחתם.

התעלה הקרפלית ביטוח לאומי – מה מעולם לא סיפרו לכם?

קודם כל, חשוב להדגיש כי תסמונת התעלה הקרפלית מאפיינת אנשים העובדים עם כפות הידיים ומבצעים תנועות שחוזרות על עצמן לאורך זמן. כתוצאה מכך, נוצר לחץ על העצב המדיאני בכף היד, דבר שמוביל להתפתחות של דלקת. הדלקת מובילה לנפיחות של האזור, אשר לוחץ על העצב המדיאני. כתוצאה מכך, תתפתח תחושת כאב, חוסר תחושה ו”הירדמות” של היד ופגיעה בזרימת הדם לאזור. בתחילת התהליך ניתן להיעזר בטיפולי פיזיותרפיה, בשילוב עם הזרקת סטרואידים וסד ייעודי ליישור שורש כף היד. בשלבים מתקדמים של המחלה, לא ניתן יהיה להימנע מניתוח כירורגי בהרדמה מקומית. ניתן להילחם בסימפטומים באמצעות טיפולים אלטרנטיביים, כגון דיקור, רפלקסולוגיה וכדומה.

תעלה קרפלית – מחלת מקצוע ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הגדיר את תסמונת התעלה בקרפלית בתור מחלת מקצוע, במידה וניתן יהיה להוכיח כי המחלה התפתחה כתוצאה מסביבת העבודה של הנפגע או אופי התפקיד שהוא נאלץ לבצע. המחלה נפוצה יחסית בקרב אנשים העובדים בעבודות כפיים, כגון מכונאים, קלדנים, טכנאים, עובדי תעשייה, אינסטלטורים, נגרים וכדומה. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ואמינה המתמחה בתחום הזכויות הרפואיות, על מנת לנהל את התהליך הבירוקרטי מול ביטוח לאומי. זוהי הדרך היעילה ביותר לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכל מי שנפגע מהמחלה, בעקבות אופי העבודה שלו. חשוב לדעת כי לאחר ההכרה במחלת המקצוע של הנפגע, הוא יהיה זכאי לאחוזי נכות קבועים או זמניים במוסד לביטוח לאומי. כלומר, במקום להתמודד לבד עם הטיפולים היקרים, הביטוח הלאומי יממן את כל תהליך השיקום ויעניק לנפגע קצבה חודשית או מענק כספי חד פעמי, בהתאם לדרגת החומרה של המחלה.

מעוניינים להכיר בתסמונת התעלה הקרפלית שלכם בתור מחלת מקצוע? אנחנו כאן לסייע לכם בתהליך!

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם לפי חוק, באמצעות מנהלת תיק אישית, שתלווה אתכם לכל אורך התהליך ותכין אתכם לוועדה הרפואית ולכל בדיקה רלוונטית, שתאלצו לבצע. צרו קשר בהקדם!

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי