התחשמלות כתוצאה מעבודה

תאונות עבודה הנגרמות כתוצאה מהתחשמלות הינם שכיחות ועשויות לקרות לכל אחד בעקבות ליקויי מתקני החשמל בסביבת העבודה. במקרים של תאונת עבודה כתוצאה מהתחשמלות העובד עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מהביטוח לאומי ומחברות הביטוח.

תחזוקה לקויה של מתקני החשמל ושל הציוד הנלווה עשויים לגרום לחוסר בטיחות ולסכנת התחשמלות, לרבות – תנאים בעבודה אשר אינם מתאימים לתנאים של הסביבה, ביצוע של עבודות חשמל מבלי לנקוט בכללי הבטיחות, מכשור חשמלי, בידוד ומוליכים אשר אינם באופן תקין, מחסור בשילוט ובסימון כפי שצריך להיות וכיוצא בזה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

כיצד נקבע אופן הפיצוי במקרה של התחשמלות בעבודה?

במצב של התחשמלות כתוצאה מעבודה אשר הוכרה כפגיעה בעבודה, עשוי הנפגע לזכות בפיצוי כספי מהביטוח לאומי או מחברות הביטוח השונות. במידה ויקבעו אחוזי נכות:

  1. 9% – 19% הפיצוי הוא מענק חד פעמי
  2. 20% ומעלה – קצבה חודשית כל חודש לכל החיים.

מחשבון פיצוי במקרה של התחשמלות בעבודה

  1. לחצו על הקישור ותוכלו להשתמש במחשבון תאונת עבודה. במחשבון תוכלו לקבל הערכה של גובה הפיצוי הכספי שיתכן ואתם עשויים לקבל על בסיס הנתונים שהזנתם ◄ תאונת עבודה.
  2. מחשבון לחישוב ימי המחלה ודמי הפגיעה שיתכן ונפגע זכאי להם ◄ חישוב דמי פגיעה תאונת עבודה.

אחוזי נכות – תאונה המערבת פגיעה באזורי הגוף השונים

במידה ועובד נפגע באחד מהמקומות הבאים בגוף הוא עשוי להיות זכאי באחוזי נכות בהתאם להיקף הפגיעה. הבירור של הזכויות הרפואיות לאחר הפגיעה הנו תהליך מקיף וארוך ומוטב לוודא מה הן הזכויות אשר מגיעות בביטוח לאומי וכן מול חברות הביטוח.

איזה איבר עשוי להיפגע בגופכם כתוצאה מן התחשמלות כתוצאה מעבודה?

  • מערכת השלד והשרירים
    זרם חשמל עשוי לגרום לשיתוק של שרירים ולשברים בגוף. זרם החשמל אף יגרום לפירוקם של תאי השרירים אשר מגיעים לכליות ובמקרה קיצוני – עלול לגרום לכדי אי ספיקת כליות.
  • לב
    זרם החשמל עשוי לגרום להפרעה בפעילות החשמלית בלב, הן בהיבט של קבלת דום לב והן בהיבט של פרפור חדרים, אשר בו הלב לא יתכווץ בצורה תקינה אלא יפרפר בקצב מוגבר.
  • מערכת עצבים
    כתוצאה מההתחשמלות בעבודה עלולה להיגרם פגיעה בפעילות החשמלית של המוח, הדבר גורם להפרעות פסיכיאטריות, כמו למשל – אגרסיביות או דיכאון, בלבול, שכחה, פגיעה בחוט השדרה עשוי לגרום אף לשיתוק, פרכוסים, אובדן הכרה וכיוצא בזה.
  • ריאות
    כתוצאה מהתחשמלות נגרם שיתוק לכל מיני שרירים, לרבות שרירי הנשימה. כתוצאה מכך תחוו חוסר שליטה על פעולות הנשימה עד למצב של דום נשימה.
  • פה
    כתוצאה מהתחשמלות, זרם החשמל עלול לגרום מספר נרחב של כוויות, אשר מכונות flash burns והן נגרמות באמצעות קשת חשמלית שמגיע עד לטמפרטורה בת כחמשת אלפים מעלות.
  • עור
    כתוצאה מהתחשמלות בעבודה ייגרמו כל מיני כוויות בעור וברקמות הרכות. ככל שהעוצמה של הזרם החשמלי יותר רבה, כך תהיה הכוויה יותר חמורה. בדרך כלל מדובר בפגיעה קשה באזור כניסת הזרם החשמלי, כמו באזורים של הראש או של הגפיים.

התחשמלות כתוצאה מעבודה – מימוש מלא של זכויותך!

חברת זכות ויוזמה הנה חברה למימוש זכויות רפואיות, אשר מלווה נפגעים רבים של עובדים שנפגעו מהתחשמלות בעבודה. לאורך כל התקופה הקשה שעובר הנפגע חברתנו מלווה את הנפגע ובונה תיק רפואי מקיף שמציג את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע על מנת לקבל את פיצוי כספי גבוה  מביטוח לאומי ומחברות הביטוח.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי