הרעלת מזון בעבודה

הרעלת מזון הוא מצב הגורם לנזק חמור במערכת העיכול. הוא נגרם מרעלן אשר מצוי במזון וגורם להקאות, שלשולים וכאבי בטן. הרעלת מזון כוללת שני סוגים: הרעלת מזון ע”י רעלן כלשהו או הרעלת מזון הנגרמים ע”י חיידקים.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מהי הרעלת מזון בעבודה?

הרעלת מזון בעבודה היא הרעלה אשר מתרחשת במקום העבודה עקב מזון מקולקל וגורמת לנזקים חמורים במערכת העיכול, וזאת עקב חיידקים שונים אשר נמצאים במזון עצמו אשר לא נשמר בתנאים היגייניים בסיסיים.

מרבית מקרי הרעלות המזון בעבודה נגרמות בעיקר בשירותי קייטרינג ובחדרי אוכל במקומות עבודה / מפעלים וכדומה.

מה הסיבה להרעלת מזון בעבודה?

הסיבה להרעלת מזון היא לרוב אי שמירת המזון בתנאים היגייניים, בין אם זה נגיעה באוכל בידיים לא נקיות, אי שמירת המזון בקירור בטמפרטורה מתאימה ועוד. דבר זה גורם להתרבות של חיידקים מזיקים אשר גורמים לנזקים חמורים במערכת העיכול וכן להקאות, שלשלולים וכאבי בטן.

סוגי הרעלת מזון

  • הרעלת מזון ע”י מיקרואורגניזמים
    הרעלת מזון זאת נגרמת ע”י מיקרואורגניזמים אשר נמצאים במזון מקולקל שאינו נשמר בקירור מלא או בתנאים לא היגייניים. החיידקים השכיחים ביותר להרעלת מזון הם סלמונלה, קמפילובקטר וחיידק האי קולי. חיידקים אלו גורמים לנזק חמור ומסוכן למערכת העיכול במיוחד שאוכלים את המזון. את סימני ההרעלה הראשונים ניתן לראות אחרי כמה ימים לאחר אכילת המזון מה שגורם לכמות משמעותית של חיידקים אלימים ומסוכנים.
  • הרעלת מזון מרעלן
    הרעלת מזון מרעלן היא הרעלה אשר נגרמת ע”י רעלן אשר נמצא במזון. רעלן זה נוצר ע”י חיידקים או ע”י תסיסה כימית שונה וגורם לנזקים חמורים ביותר שמגיע למערכת העיכול. הרעלן גורם לפציעה בדרכי העיכול, שלשולים והקאות. הרעלן לרוב מגיע מסביבה לא היגיינית אל המזון עצמו. ההרעלה נגרמת לאחר מספר שעות אשר נחשפו לרעלן ותוקף מייד את הגוף, כך שאין לו תקופת דגירה כמו המיקרואורגניזמים.

כיצד נקבע הפיצוי בעת הרעלת מזון בעבודה?

בעת הרעלת מזון בעבודה, עשוי הנפגע לזכות בפיצוי כספי מטעם ביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות בהתאם לחומרת ההרעלה והירידה בתפקודו עקב כך. במצב זה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת מצבו הבריאותי של הנפגע.

מחשבון פיצוי במקרה של הרעלת מזון בעבודה

הרעלת מזון בעבודה מימוש מלא של זכויותיך!
מחשבון פיצוי במקרה של הרעלת מזון בעבודה ניתן למצוא בעמוד: תאונות עבודה

הרעלת מזון בעבודה מימוש מלא של זכויותיך!

במצב של הרעלת מזון בעבודה, חברת זכות ויוזמה, מלווה את הנפגע לאורך כל התקופה הקשה שעובר הנפגע משלב ההכרה בפגיעה ועד לעמידה מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצוי כספי. חברת זכות ויוזמה, בונה תיק רפואי מקיף אשר מציג את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע על מנת לקבל את הפיצוי  כספי גבוה במיוחד מביטוח לאומי.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי