האם תאונת עבודה יורד מימי מחלה?

כל עובד שכיר או עצמאי חייב להיות מבוטח בביטוח לאומי נגד תאונות עבודה. באמצעות ביטוח זה העובד יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה לקבל פיצויים במקרה של פגיעה כאשר הפגיעה מתרחשת במהלך העבודה או בדרך אל/חזרה הביתה.

דמי הפגיעה מפצים את העובד על אובדן הכנסות עקב תאונת עבודה. דמי הפגיעה משולמים ע”י המוסד לביטוח לאומי עד ל 91 ימים ממועד הפגיעה.

שאלה שעולה הרבה פעמים לנפגעי עבודה היא: האם התשלום עבור ימי הפגיעה במקרה של תאונת עבודה, יורד מימי המחלה שצברנו בתלוש? במאמר זה נענה על השאלה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

ניכוי ימי מחלה בתאונת עבודה

כאשר עובד נעדר מעבודתו בגלל פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה, זכאי העובד לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי אך אינו זכאי לקבל דמי מחלה מהמעביד, וזאת מאחר שדמי הפגיעה הם התשלום שלו זכאי העובד בהתאם לחוק.

בעת קבלת דמי הפגיעה מביטוח לאומי, המעסיק לא רשאי לנכות דמי מחלה מימי המחלה שצבר העובד ואף לא את הסכום עבור תקופת הזכאות הראשונה שאותה המעסיק משלם לביטוח לאומי.

הסכום אותו מקבל העובד במשך 90 ימים מהיום שנפגע אינם יורדים מתלוש השכר.

זכאות העובד לדמי פגיעה מהיום ה-3 למחרת התאונה

במידה והעובד נעדר מהעבודה פחות מ 12 ימים כתוצאה מהתאונה, העובד זכאי לתשלום דמי פגיעה מהביטוח הלאומי עבור ימי ההיעדרות כבר מהיום ה-3 למחרת התאונה.

אם ההיעדרות היא מעל שנים עשר ימים, המוסד לביטוח לאומי משלם דמי פגיעה החל מיום שלמחרת יום הפגיעה.

בעבור שנים עשר הימים הראשונים המוסד לביטוח לאומי משלם לעובד השכיר שנפגע בתאונת עבודה דמי פגיעה מלאים וגובה מהמעסיק את התשלום אשר שולם.

שיעור דמי פגיעה עומד על 75% מהכנסות ברוטו של העובד שנפצע בתאונת עבודה, בהתאם לממוצע של שלושת החודשים שקדמו לחודש שבו הפסיק את עבודתו.

לפי הגדרת המוסד לביטוח לאומי, עובד שנעדר עד 12 ימים יקבל דמי מחלה החל מהיום השלישי של ימי המחלה, לעומת זאת עובד שנעדר מעל  12 ימים יקבל תשלום החל מהיום הראשון, גובה תשלום ליום הינו 75% משכר שלושת החודשים שקדמו לפגיעה לחלק ל90, בניכוי מס הכנסה, ביטוח לאומי ודמי בריאות.

לדוגמא:
מבוטח שנפגע בתאונת עבודה, ממוצע שכרו שקדם לפגיעה הינו 10,000 ₪, יקבל תשלום באופן הבא: 10,000*0.75= 7500 ₪ מסכום זה יש להפחית מס הכנסה ביטוח לאומי ודמי בריאות (בהערכה גסה 400 ₪) סה”כ יקבל מבוטח זה לחשבונו 7100 ₪.

עובדים אצל מעסיק גדול לפי תקנה 22/21 אינם זכאים לתשלום דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי

ישנם מצבים שבהם המעסיקים מקבלים אישור מיוחד מהמוסד לביטוח לאומי, הם משלמים את דמי הפגיעה לעובדים ולאחר מכן ביטוח לאומי מחזיר למעסיק את כספו.

דמי פגיעה אשר משולמים לעובד לא פחותים מדמי הפגיעה שמגיע להם בהתאם לחוק, ובמקרה זה העובד אינו זכאי לתשלום נוסף מאת המוסד לביטוח לאומי.

תשלום תאונת עבודה

תאונת עבודה מי משלם? מימוש מלא של זכויותיך!

עובדים רבים המבקשים לתבוע את זכויותיהם מתייאשים עקב התהליך המסורבל והבירוקרטי.

במצב של תאונת עבודה מי משלם? חברת זכות ויוזמה מלווה את הנפגע לאורך כל התקופה הקשה החל משלב ההכרה בפגיעה ועד לעמידה מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצוי כספי. חברת זכות ויוזמה למימוש זכויות רפואיות, בונה תיק רפואי מקיף וחזק אשר מציג את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע על מנת לקבל את הפיצוי הכספי המרבי מביטוח לאומי.

עוד יכול לעניין אתכם בנושא:
תאונת עבודה מה עושים?
תאונת עבודה מה מגיע לי?

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי