האם עברת פגיעה בעבודה

פגיעה בעבודה היא הגדרה כוללת למספר סוגי פגיעות העלולות לזכות את העובד בקבלת גמלאות שונות לנפגעי תאונות עבודה, וביניהן: תשלום דמי פגיעה, קצבת נכות מעבודה ומענק נכות חד פעמי לנפגעי עבודה. בין סוגי הפגיעות בעבודה העלולות לזכות בגמלאות השונות נכללים:

  • תאונות עבודה – לפי סעיף 80 לחוק הביטוח לאומי, פגיעה בעבודה עשויה להיות מוכרת כתואונת עבודה במקרים בהם התאונה התחרשה תוך כדי העבודה ו/או בדרך אל ובדרך מ- מקום העבודה.

  • מחלת מקצוע – סעיף 79 לחוק ביטוח לאומי מגדיר פגיעה בעבודה כמחלת מקצוע במקרים בהם המחלה בה חלה העובד התפרצה עקב עבודתו ובתנאי שהמחלה מופיעה ברשימת המחלות המופיעות בתקנות הביטוח לאומי לעניין זה.

  • מיקרוטראומה – פגיעה מעבודה מסוג מיקרוטראומה אומנם אינה מוכרת בחקיקה אך היא גובשה לאורך השנים בעקבות פסקי דין אשר ניתנו בבתי המשפט השונים. פגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה תוגדר ככזאת בכל אותם מקרים בהם הוכח כי הנזק הגופני שנגרם לעובד הוא תוצאה של פעולות חוזרות ומתמשכות במהלך העבודה.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

זכויות ביטוחיות לנפגעי עבודה

כמצוין לעיל, נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים לגמלאות שונות המשולמות על ידי המוסד לביטוח לאומי, כאשר אופן מימוש הזכאות כולל הגשת טופס תביעה בהתאם סוג הגמלה הנדרשת.
על פי חוק, כל נפגע עבודה שפגיעתו הוכרה כתאונת עבודה זכאי לקבלת דמי פגיעה לנפגעי עבודה שהוא למעשה פיצוי כספי המוענק לעבד עקב אובדן הכנסה במהלך התקופה בה הוא איננו כשיר לעבודה. דמי הפגיעה מוענקים לעובד לתקופה מרבית של 13 שבועות (91 יום), כאשר תשלום דמי פגיעה ליום נקבע בהתאם ל-75% מהשכר הממוצע של העובד במהלך שלושת החודשים שקדמו לפגיעה, לחלק ל-90. מתשלום זה מנוכים: דמי ביטוח לאומי, דמי בריאות ומס הכנסה. תשלום דמי פגיעה לנפגעי עבודה מוענקים גם לעובדים שכירים וגם לעובדים עצמאיים, כאשר העובד נדרש לצרף לכתב התביעה אותו הוא מגיש לביטוח לאומי מסמכים המעידים על מצבו הרפואי ובהם מצוינת התקופה בה הרופא קבע כי הוא איננו כשיר לעבודה.

עובדים הזכאים לקבלת דמי פגיעה רשאים להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה במידה ומצבם הרפואי מצריך זאת. תביעה זו מיועדת לצרכי קבלת קצבת נכות מעבודה באופן זמני או קבוע, כאשר גמלת נכות מעבודה לצמיתות היא לכל החיים וזאת בניגוד לקצבאות נכות אחרות. במקרים בהם דרגת הנכות של העובד אינה מזכה בגמלת נכות מעבודה (זמנית או קבועה) הוא זכאי לקבלת מענק נכות חד פעמי.

זכות ויוזמה - מומחים למיצוי זכויות ביטוחיות לנפגעי עבודה

אנחנו בחברת זכות ויוזמה עוסקים ומתמחים בהליכי מיצוי זכויות ביטוחיות לנפגעי עבודה אל מול המוסד לביטוח לאומי. לרשותנו, צוות מומחי זכויות המלווה עובדים המעוניינים להגן על מלוא הזכויות הביטוחיות להן הם זכאים על פי חוק. למידע נוסף בנושא צרו איתנו קשר עוד היום.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי