האם נכות מביטוח לאומי מזכה אותך אוטומטית בתו נכה? על ההבדלים

רבים מאמינים כי קבלת אחוזי נכות מביטוח לאומי מזכה אותם בתו נכה אוטומטי, אך למעשה מדובר על תהליך ארוך ומורכב וכמובן שלא כולם עומדים בקריטריונים הנדרשים. תו נכה הינו תו המאפשר לבעליו להחנות את הרכב שלו בחניות המיועדות לנכים, ובכך לחסוך את הצורך בהליכה מיותרת. כדאי לציין כי מי שיקבל תו נכה יוכל להבטיח לעצמו גם את האפשרות ליהנות מהנחות בכניסה לחניונים, פטור מתשלום בחניה ציבורית, פטור מתשלום בחניה בכחול – לבן, נסיעה חופשית בנתיבי תחבורה ציבורית והנחה משמעותית באגרת הרישוי על הרכב. לכן אין זה מפתיע כי כל מי שמקבל אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי מעוניין להוציא גם תו נכה.

תו נכה – כל הפרטים שחייבים להכיר

נכה שעומד בכל דרישות החוק זכאי להוציא תו נכה. תו זה מאפשר חניה חופשית בשטחים המיועדים לפריקה וטעינה ואף חניה באדום ולבן, במידה ואין חניית נכה בקרבת מקום, או שהיא כבר תפוסה.

מדובר על יתרון משמעותי, לכן אין זה מפתיע כי רבים מתעניינים בתהליך להוצאת התו. מדובר על כרטיס קשיח המוצמד לצד השמאלי של השמשה הקדמית של הרכב, או לחלון שבצד הנהג.

כדאי לדעת כי ניתן להוציא תו נכה גם אם החולה עצמו אינו נוהג ברכב ואין שום צורך להתנייד באמצעות קביים או כיסא גלגלים על מנת לקבל את תו הנכה.

תנאי הזכאות כוללים ריתוק לבית בעקבות מחלה, לקות ראייה, לפחות 60% נכות וצורך להתנייד ברכב. כמובן שלא כל חולה שעומד בתנאי הזכאות מצליח לקבל את תו הנכה, מאחר וישנם ניואנסים שונים שחשוב להכיר מראש.

הדקויות שיש להכיר בתו נכה

אנשים החולים במחלות מסוימות, כגון מחלות לב, מחלות ריאה, סכרת, פיברומיאלגיה, סרטן גרורתי ומחלות נוספות, עשויים להיות זכאים לקבלת תו נכה. ניתן לעיין ברשימה המלאה המפורסמת על ידי משרד הרישוי.

תו הנכה אינו משמש את האדם עד לסוף חייו, וישנו צורך לחדש אותו אחת למספר שנים. על מנת לקבל את התו יש צורך במסמכים ואישורים רבים, שהחולה יצטרך להגיש למשרד הרישוי.

יש למלא טופס בקשה לתג נכה ולפטור מתשלום אגרת רישוי וכמובן לצרף צילום ת.ז ורישיונות רכב. ההגשה נעשית באופן מקוון באתר משרד הרישוי והתשובה אמורה להגיע תוך 30 ימי עסקים.

התו יישלח בדואר, במידה והבקשה אושרה. במידה והבקשה לא אושרה, ניתן לערער על ההחלטה בצירוף המסמכים המוכיחים את נחיצות התו וכמובן אישורים רפואיים רלוונטיים.

זכות ויוזמה – סיוע בקבלת תו נכה

אנו בזכות ויוזמה נשמח לסייע לכל חולה להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה לקבלת תו נכה. נוכל לסייע בהגשת הערעור במקרה של סירוב, מאחר ואנו מכירים לעומק את המערכת ויודעים כיצד להגיע לתוצאות המוצלחות ביותר.

אנו מאמינים בליווי צמוד ובהצמדת מנהלת תיק אישית לכל לקוח. צרו קשר!

מה ההבדל בין נכות רפואית לאובדן כושר עבודה