דלקת בשורש כף היד האם זה מוכר כפגיעת עבודה?

אנשים רבים סובלים ממצב של דלקת בשורש כף היד, כתוצאה מהעבודה היומיומית והשוחקת שלהם. יש לזכור כי פעולה שחוזרת על עצמה לאורך זמן עלולה להוביל למצב של דלקת, בין אם מדובר על שורש כף היד, המרפק או הכתף. לכן מי שעובד במשך שעות ארוכות מול המחשב, מתעסק בעבודה על פס הייצור, מתמחה בצביעת בתים, שיפוצים, עבודות חשמל או אינסטלציה, נמצא בסיכון מוגבר להתפתחות של דלקת בשורש כף היד. במידה ומדובר על דלקת כרונית בשורש כף היד, המתבטאת בתחושת כאב, נימול, עקצוץ, זרמים וכדומה, ייתכן כי הנפגע יוכר כנפגע עבודה ויזכה לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

דלקת בשורש כף היד – מה זה בעצם אומר והאם זה מוכר כפגיעת עבודה?

אחת התסמונות המוכרות ביותר בקרב עובדים שמפעילים את הידיים שלהם על בסיס קבוע היא תסמונת התעלה הקרפלית. מדובר על דלקת כרונית בשורש כף היד, המקשה על ביצוע של פעולות פשוטות כמו אחיזה בחפצים שונים. מי שסובל מדלקת כרונית בשורש כף היד יתקשה לבצע את עבודתו ואיכות החיים שלו תפגע באופן מהותי. מעבר לכך, הדלקת עלולה לפגוע באיכות השינה, מאחר ורבים מהנפגעים מתלוננים על תחושה שהידיים נרדמות או מעקצצות באמצע הלילה. התסמונת מאופיינת במצב שבו נוצר לחץ על העצב המדיאני, כתוצאה מעומס יתר ומאמץ ממושך. אנשים הסובלים מדלקות פרקים וסכרת נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את התסמונת. כמו כן, ישנה השפעה גנטית ויש לציין כי גם טראומה מקומית עלולה להוביל להתפתחות הדלקת. חשוב לדעת כי דלקת בשורש כף היד יכולה להיות מוכרת כפגיעת עבודה, אך יש להוכיח זאת בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

מה כדאי לדעת לגבי דלקת בשורש כף היד?

דלקת בשורש כף היד יכולה להופיע אצל כל עובד שמתעסק בעבודת כפיים מאומצת, כגון מכונאים, נגרים, קלדנים, חקלאים וכדומה. לרוב הטיפול כולל פיזיותרפיה, הזרקת סטרואידים, תרופות אנטי דלקתיות, סדים ליישור שורש כף היד ובמקרים חמורים אף הליך כירורגי. לכן חשוב להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ואמינה המתמחה במימוש זכויות רפואיות, על מנת לסייע להוכיח קשר סיבתי בין הדלקת לבין התפקיד של העובד. יש לזכור כי במידה והעובד אינו מסוגל להמשיך בעבודתו, הוא זכאי לקבל מביטוח לאומי דמי פגיעה למשך 91 יום.

החשיבות של חברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד לממש את הזכויות הרפואיות העומדות לרשותו ונספק את מיטב אנשי המקצוע והמומחים בתחום. אנו מספקים יחס אישי וליווי צמוד לכל אורך הדרך, באמצעות מנהלת תיק שתלווה את העובד בתהליך ותהיה זמינה עבורו לכל שאלה ולכל בעיה. אנו נסייע לכל עובד להתנהל מול הבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל את דמי הפגיעה המגיעים לו. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!