אצבע הדק

תסמונת אצבע הדק, הידועה גם בשם טריגר פוינט, נחשבת לתסמונת הנפוצה בקרב כל מי שמפעיל את האצבעות שלו על בסיס יומיומי בתנועות שחוזרות על עצמן. יש לזכור כי תנועת הכיפוף של האצבעות מתרחשת כתוצאה מתנועת הגידים, הנעים בתוך תעלה. לכן אין זה מפתיע כי שימוש יתר, עלול להוביל לשינויים מבניים בתעלה, ההופכת למעובה ומקשה על התנועה השוטפת של הגידים. מי שסובל מהתסמונת יחווה תחושת אי נוחות וכאב, שנוטה להתעצם עם הזמן. מעבר לכך, התעלה ממשיכה להתעבות ותנועת הגידים הופכת לפחות חלקה, לכן הכיפוף של האצבע גורם לגיד להיתפס וישנו קושי ליישר אותה. ללא טיפול מתאים, האצבע עלולה להיתקע במצב הכפוף ולהתיישר בצורה מהירה ופתאומית.

אצבע הדק – תסמינים וטיפול מומלץ

אצבע הדק אופיינית בעיקר לנשים בגיל הביניים, אך כמובן שהיא יכולה להופיע בכל גיל גם בקרב גברים. התסמונת שכיחה יותר באגודל ובאצבע השנייה והשלישית, אך יכולה להתפתח בכל אצבע. כדאי לציין כי המחלה נוטה להופיע יותר בקרב חולי סוכרת, כליות ומחלות פרקים. התסמונת מתפתחת לאורך זמן, כאשר בשלב הראשוני המוגדר כטרום הדק, המטופל יתלונן על כאב והיתפסות של האצבע. בשלב הבא, האצבע תיתפס בתדירות גבוהה יותר אך היא ניתנת ליישור אקטיבי. לעומת זאת, בשלב השלישי של התסמונת האצבע אינה ניתנת ליישור אקטיבי, אלא יש צורך להיעזר ביד השנייה. בשלב האחרון האצבע אינה ניתנת ליישור מלא. הטיפול כולל מנוחה ושימוש בסד ייעודי, לצד נטילת נוגדי דלקת וזריקות סטרואידים. במקרים קשים יותר יהיה צורך בניתוח כירורגי.

אצבע הדק – מחלת מקצוע

עובדים רבים המשתמשים באצבעות שלהם במסגרת העבודה נמצאים בקבוצת סיכון לפתח אצבע הדק. הדבר נכון עבור קלדנים, מתכנתים, חשמלאים, מכונאים, נגרים ועוד. במידה והעובד מסוגל לקשר בין התסמונת לבין דרישות התפקיד שלו, הוא יוכל להכיר במחלה בתור מחלת מקצוע. המוסד לביטוח לאומי מכיר באצבע הדק בתור מחלת מקצוע, במידה והתסמונת פגעה בכושר העבודה של העובד. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בתחום, על מנת לממש את מלוא הזכויות של העובד ולהתנהל בצורה יעילה ומהירה יותר מול הביטוח הלאומי. זוהי הדרך היעילה ביותר לקבל דמי פגיעה ואף קצבת נכות זמנית או קבועה וכמובן לקבל החזר עבור הוצאות השיקום של העובד.

אצבע הדק – הגיע הזמן להכיר את הזכויות של העובדים מול הביטוח הלאומי

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח לסייע לכל עובד להתנהל מול הביטוח הלאומי, במטרה להכיר באצבע הדק שלו בתור מחלת מקצוע. אנו מחזיקים בוותק וניסיון במימוש זכויות רפואיות ונשמח לסייע לכם בהתנהלות מול הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי. אנו מצמידים מנהלת תיק אישית לכל לקוח, על מנת לספק זמינות מקסימלית לכל שאלה וכמובן להכין תיק תביעה מקצועי, הכולל חוות דעת של רופאים מומחים והכנה לקראת ההופעה בפני הוועדה הרפואית. צרו קשר!

אצבע הדק